رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

جاده های اصلی وارتباطی

 

این شهرستان از شمال به روستاهای اطراف بندرعباس و از جنوب به جاسک و از شرق رودان و از غرب به دریای عمان محدود می شود.

لینک به دیدگاه

پنجشنبه ‌بازار

این بازار در مرکز شهر میناب قرار دارد . از یک سو به بازار می‌رسد و از سوی دیگر به میدان اصلی شهر متصل می‌گردد . این بازار محل عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی و خانگی است . در این بازار انواع حصیر ، ظروف حصیری ، سفال ، لوازم دوخت لباس ، پوشاک زنان ، برقع ، ماهی و انواع مواد غذایی عرضه می‌گردد .

 

معبد عشاق

در مورد ساخت این بنا، افسانه ­ای نقل می­شود که حدود چهارصد سال پیش دو جوان از طوایف متخاصم دل می­بندند و با مخالفت شدید روبه ­رو می­شوند. این واقعه به مرگ آنها ختم می­شود. سپس دو عاشق نگون بخت را بر شتری سوار کرده و به سوی مقصد نامعلومی حرکت می­دهند. شتر، جسد عشاق را در مکانی بر زمین می­گذارد که بعدها اقوام آن دو، بنای یادبودی در آنجا می­سازند. چون این منطقه آب نداشته، ولی شتران زیادی داشته، در ساخت بنا به جای آب از شیر شتر استفاده کرده ­اند.

لینک به دیدگاه

باغات انبه

آب و هوای گرم و مرطوب، وجود رودخانه­ها، دشت­ها، جلگه های آبرفتی و خاک حاصل­خیز باعث شده کشاورزی در این منطقه رشد زیادی داشته باشد. مهم­ترین محصولات کشاورزی آن، مرکبات، خرما، صیفی­جات، غلات، پرتقال، لیموترش، گوجه فرنگی، خیار سبز، هندوانه، پیاز، بادمجان و ... است. باغات انبه میناب معروف هستند. انبه میوه­ای درشت و بیضی شکل است که طعم بسیار خوبی دارد. از میوه نارس آن که ترش مزه است، در تهیه ترشی استفاده می­کنند.

 

سد استقلال

سد استقلال میناب روی رودخانه میناب در 2 کیلومتری شرق این شهر احداث شده است. رودخانه میناب یکی از پرآب­ ترین رودخانه­های منطقه است که از دو رودخانه دیگر به نام­های رودان و جغین تشکیل یافته است. سد استقلال و دریاچه آن فضای دیدنی مناسبی برای گردشگران است و آب آشامیدنی بندرعباس، خمیر، قشم و آب مورد نیاز بسیاری از باغات کشاورزی منطقه میناب از آن تأمین می­شود.

 

قلعه هزاره

تنها بنای تاریخی موجود در شهر میناب قلعه‌ای موسوم به قلعه هزاره‌است . مردم بومی منطقه این بنا «قلعهٔ بی بی مینو» می‌نامند. اهالی معتقدند که در روزگاران گذشته دو خواهر به نامهای بی بی مینو و بی بی نازنین این شهر را بنا کرده‌اند ودر این قلعه زندگی می‌کرده‌اند. گویا در گذشته دو قلعه وجود داشت که یکی از قلاع ویران شده و تنها قلعه باقی مانده به نام قلعه «هزاره» یاقلعه «بی بی مینو» شهرت یافته‌است . این قلعه تا اواخردوره قاجاریه مرکز حکومت محلی بوده‌است و در اطراف آن ، خندقی کنده شده بود . آن زمان همیشه صد سرباز مسلح در قلعه مستقر بوده و نگهبانی می‌داده‌اند .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...