رفتن به مطلب

«نقاشی‌خط» به جای «نسخ و ثلث» در جشنواره خوشنویسی بانوان


ارسال های توصیه شده

10-10-6-1229529.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

فرهنگ > تجسمی - چهارمین دوره جشنواره سراسری خوشنویسی کوثر به منظور پاسداشت مقام حضرت فاطمه (س) با همکاری امور بانوان شهرداری تهران و خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری خوشنویسی ویژه بانوان هنرمند صبح امروز با حضور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، مدیرامورهنری شهرداری و دبیر اجرایی این جشنواره برگزارشد. به گزارش خبرآنلاین، نرگس معدنی پور، مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: جشنواره سراسری کوثر به منظورترویج هنر والای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی و پاسداشت میراث فرهنگی و دینی ایرانی_ اسلامی، نکوداشت هنر والا در کلام الهی، تشویق و حمایت از آفرینش‌های هنری بانوان خوشنویس و تقویت و ترویج روحیه مشارکت و هم‌اندیشی زنان هنرمندان راه‌اندازی شده است.

به گفته وی به دلیل اینکه درسال‌های گذشته بیشتر آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تنها در دوبخش نستعلیق و شکسته نستعلیق بود، ازاین دوره خط‌های نسخ و ثلث که تعداد شرکت کنندگان در این بخش بسیار کم بود، از جشنواره حذف شد اما از سال آینده نقاشی‌خط نیز که شاخه مدرن و جدیدی در خوشنویسی به شمار می‌رود و پلی میان نقاشی و خوشنویسی زده است به بخش‌های اصلی این جشنواره اضافه خواهند شد.

در سال‌های گذشته این جشنواره در پنج بخش برگزار می‌شد که به دلیل عدم استقبال مخاطبان اامسال برخی بخش‌ها ز جشنواره حذف شد.

موضوعات این جشنواره را آیات قرآنی، آیات و روایات مرتبط با مقام حضرت زهرا(س) و تکریم مقام زن و خانواده و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تشکیل می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرآنلاین، تاکنون 400 اثر از 185 هنرمند زن از 22 منطقه شهرداری تهران و شهرهای مشهد، سبزوار، اراک، اردبیل و قزوین به دبیرخانه این جشنواره رسیده که 103 اثر در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، در بخش نستعلیق؛ غلام حسین امیرخانی، محمد سلحشور، علی شیرازی، جواد بختیاری و الهه خاتمی، در بخش نستعلیق شکسته یدالله کابلی، اسرافیل شیرچی و صغری حسینی داوری آثار را برعهده دارند.

به گفته مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران به تمام شرکت کنندگان در جشنواره خوشنویسی کوثر که آثارشان برای انتشار در کتاب جشنواره انتخاب شود، حق التحریر اعطا می‌شود که چنین حرکتی برای نخستین بار اتفاق می‌افتد.

در این جشنواره دربخش نستعلیق هفت برگزیده ودربخش نستعلیق شکسته چهاربرگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد.

چهارمین جشنواره خوشنویسی کوثر از 16 تا 28 مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...