رفتن به مطلب

آشنايي با تكنولوژي Dual Channel


ارسال های توصیه شده

آشنايي با تكنولوژي Dual Channel

 

آشنايي با تكنولوژي Dual Channel

افزايش سرعت وبهرهگيري از حداكثر نوان پردازنده ها،يكي از مهمترين اهداف طراحان سيستم هاي كامپيوتري است و تكنولوژي هاي DDR و Dual Channel يكي از راه هاي افزايش سرعت هستن

 

افزايش سرعت وبهرهگيري از حداكثر نوان پردازنده ها،يكي از مهمترين اهداف طراحان سيستم هاي كامپيوتري است و تكنولوژي هاي DDR و Dual Channel يكي از راه هاي افزايش سرعت هستن.

 

 

در حالت FSB800 مگاهرتز سرعت انتقال اطلاعات در حدود 6/4 گيگابايت در ثانيه است و حداكثر سرعت انتقال در رم هاي DDR400 در حدود 3/2 مگابايت در ثانيه است با توجه به اين مي توان گفت كه نيمي از پهناي باند پردازنده و MCH تقريبا بلا استفاده مي ماند .

با استفاده از اين تكنولوژي به جاي استفاده از يك مسير انتقال اطلاعات،بين رم و كنترلر حافظه،از 2 مسير استفاده ميشود.كه با توجه به پهناي باند هر يك از كانال ها(3/2 Gb/s )مجموع نرخ انتقال اطلاعات در هر 2 تا كانال با نرخ انتقال اطلاعات بين CPU و MCH برابر ميشود.

 

چند نكته هم در اين باب:

 

FSB مخفف Front Side Bus است.منظور از FSB همون گذرگاهي است كه CPU از طريق آن با پل شمالي مادربورد ارتباط برقرار ميكند.و همچنين نمايانگرسرعت انتقال اطلاعات بين پردازنده و چيپ اصلي مادربورد يعني MCH ياMemory Controler Hub است. تا پيش از سال 1995 وآمدن پنتيوم پرو ها،Host Bus اين وظيفه را بر عهده داشت و بعد از اون FSB پا به عرصه گذاشت.فركانس FSB از نظر كارايي سيستم بسيار داراي اهميت است،چون تنها راهي ايست كه پردازنده از طريق آن داده رو از حافظه و دستگاهاي ديگر كسب ميكند و در واقع ميتوان گفت كه FSB پايه اصلي سرعت مادربورده چون تعيين كننده سرعت ارتباط پردازنده با گذر گاهاي PCI و AGP نيز هست. 1- رم هايي كه در اين تكنولوژي استفاده ميشوند تفاوتي با رم هاي معموليDDR ندارند. 2- تعداد رم هاي نصب شده بروي مادربورد حتما بايد زوج باشند. 3- رم ها حتما ميباست با در اسلات هاي 1 و 3 و يا در اسلات هاي 2 و 4 به صورت جفت نصب شوند .اصولا براي راحتي كار اين بانك هاي رم بروي مادربورد با 2 رنگ مجزا مشخص ميشوند . 4- رم هايي كه به صورت جفت نصب ميشوند هر 2 بايد از نظر فركانس و ظرفيت يكسان باشند،مثلا اگر يكي از رم ها 256 و DDR333 است ديگري هم بايد مشابه هم باشند. 5- نيازي نيست كه رم ها در اسلات هاي 1و3 با رم هاي اسلات 2و4 مشابه باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...