رفتن به مطلب

نقش آب نارگیل در افزایش طول عمر گلهای شاخه بریده


ارسال های توصیه شده

آب نارگیل می تواند به عنوان یک محلول نگهدارنده مناسبی برای گلها باشد و جایگزین مناسبی برای مواد شیمیایی از قبیل تیو سولفات نقره است که امروزه به طور گسترده مصرف می شود .

در یک آزمایش تحقیقاتی در هندوستان ، گلهای شاخه بریده گلایول ,ژربرا و رز بعد از برداشت به مدت 5/0 الی یک ساعت در سرما قرار داده و سپس آنها را داخل آب به محیطی گرم منتقل کردند و هر کدام را داخل مقادیر متفاوتی آب نارگیل قرار دادند .

اسپاتهای گلایول در 100% آب نارگیل 4/9 روز طول عمر خود را حفظ نمود در حالیکه در آب خالص 08/5 روز این مدت به طول انجامید .

ژربرا در مخلوطی از 50% آب نارگیل و 50% آب خالص 14 روز طول عمر خود را حفظ نمود و این مدت ماندگاری با قرار گرفتن در 100% آب نارگیل به 64 % افزایش یافت .

علت افزایش طول عمر به گلوکز آب نارگیل نسبت داده می شود که پس از برداشت جایگزین انرژی مصرف شده در متابولیت گیاهی شده و توانایی مکانیکی گلهای شاخه بریده را افزایش می دهد . گلوکز جانشین شده در بافتهای گیاهی فشاراسمندی را افزایش داده و توانایی گیاه را در جزب هر چه بیشتر آب افزای ش می دهد .

وجود کلسیم موجود در این محلول هم به شکل کلرید کلسیم به افزایش تورژسانس سلولی کمک می کند .

مواد موجود در آب نارگیل به اندازه گردو :mg 7/3 – 2/2 اسید اسکوربیکویتامین B

در هر 100 میلی لیتر آب نارگیل mg 105 سدیم - mg 312 پتاسیم - mg 04/0 مس - mg 24 سولفوز – mg 183 مکرین - DH در حدود 3/5 – 7/4 و گلوکز 9/6 – 2 %

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...