رفتن به مطلب

افزایش ظرفيت توليد گندله در "گل گهر" به 15 ميليون تن


ارسال های توصیه شده

ظرفيت توليد گندله سنگ آهن در شركت سنگ آهن گل گهر به 15 ميليون تن افزايش مي يابد. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) ،‌ در مراسم افتتاح كارخانه يك ميليون تني توليد بازيابي هماتيت كه با حضور معاون اول رييس جمهور صورت گرفت محمد رضا رحيمي راه اندازي اين طرح را سبب توسعه اشتغال و رفاه در استان كرمان دانست. وي همچنين در سخنان خود اشاره اي به برنامه هدفمندي يارانه ها كرد و اظهار داشت : با اجراي اين طرح منابع حاصل ،‌طرف توسعه و آباداني كشور مي شود. ‌وزير صنايع و معادن نيز در اين مراسم كه نمايندگان مردم استان كرمان در مجلس شوراي اسلامي ،‌مسوولان استاني و مديران شركت هاي دوليت و خصوصي حضور داشتند ،‌ از برنامه توليد 15 ميليون تن گندله در شركت گل گهر خبر داد.

 

علي اكبر محرابيان با يادآوري اينكه هم اكنون ظرفيت توليد گندله در اين شركت سالانه 5 ميليون تن است تصريح كرد : توافق نامه هاي اجراي برنامه جديد به امضاء رسيده و به زودي قراردادهاي اجرايي آن نيز نهايي مي شود. وزير صنايع و معادن با بيان اينكه كارخانه بازيابي هماتيت تنها در مدت 18 ماه ،‌سرمايه گذاري انجام شده را برگشت خواهد داد، ادامه داد : از مزيت هاي كارخانه هماتيت اينست كه علاوه بر استفاده بهينه از باطله ها ،‌ داراي ارزش اقتصادي قابل توجهي است. كارخانه بازيابي هماتيت از باطله هاي خشك و تر و نيز سولفورزدايي از كنسانتره سنگ آهن ،‌ از موادي استفاده مي كند كه پيشتر به عنوان باطله معدني از آن ها ياد مي شد اما از اين پس با انجام عمليات فرآوي به خوراك كارخانه هاي توليد گندله سنگ آهن تبديل مي شوند. به گفته وي ، ‌در سال آينده نيز خط چهارم توليد كنسانتره در شركت گل گهر راه اندازي مي شود.

 

وي تامين زير ساخت هاي ايجاد اين برنامه را از ضرورت هاي توسعه معادن و صنايع معدني در استان كرمان خواند و ادامه داد : با آماده شدن امكاناتي نظير آب و برق وزرات صنايع و معادن به سرعت طرح هاي توسعه اي اين استان را به اجرا در مي آورد. محرابيان در ادامه سخنانش به پتانسيل هاي توسعه معادن و صنايع معدني كرمان اشاره كرد و گفت :‌ در همين راستا و با هدف رشد ارزش افزوده و توسعه اشتغال و درآمدزايي طرح هايي با هدف ايجاد بيش از 4 ميليون تن ظرفيت توليد فولاد در حال اجرا است.وزير صنايع و معادن تصريح كرد:‌اين طرح ها در شهرهاي بافت،‌ سيرجان ،‌زرند و برداسكن به اجرا در مي آيند. وي تكميل زنجيره توليد و جلوگيري از خام فروشي مواد معدني را از اولويت هاي وزرات صنايع و معادن در برنامه پنجم توسعه اعلام كرد. محرابيان همچنين در مورد توسعه صنعت مس استان كرمان گفت:‌ 1200 ميليارد تومان طرح در اين صنعت تعريف شده كه هدف آن راه اندازي 10 معدن جديد در اين استان است.

 

پيش از وي مدير عامل شركت سنگ آهن گل گهر نيز گفت:‌اين كارخانه 7 ماه پس از افتتاح كارخانه 5 ميليون تني گندله سازي راه اندازي شده است. محمد جلال آب با بيان اينكه 60 درصد تجهيزات در داخل كشور ساخته شده ،‌ميزان سرمايه گذاري اين كارخانه را بيش از 55 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود:‌ در حال حاضر مجموع سرمايه گذاري ها به مرز 60 ميليارد تومان رسيده است. در اين برنامه همچنين استاندار كرمان نيز با اشاره به پتانسيل هاي توسعه استان اظهار داشت : راه اندازي معدن شماره 3 گل گهر و تكميل زنجيره توليد از اقدامات موثري است كه سبب توسعه اين استان مي شود. اسماعيل نجار همچنين ياد آور شد كه با احداث خط انتقال آب از خليج فارس به اين استان مشكل كم آبي براي توسعه اين منطقه نيز برطرف خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

pic.aspx?FN=e319a878-d396-4a91-966d-b1b4559d946c.jpg%20(3)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...