رفتن به مطلب

امكانات جدید فتوشاپ cs برای عكاسی دیجیتال


ارسال های توصیه شده

در فتوشاپ CS امكانات جدیدی برای عكاسی دیجیتال وجود دارد كه با كمك آنها می توان روند كاری( Workflow )عكاسی دیجیتال را با سهولت بیشتر و امكانات كاملتر انجام داد.

در این نوشتار، مروری داریم بر این امكانات:

 

 

1-Match color

e1jn7g8x92qakxgqq72h.jpg

o77d4attp0ar32x72rkk.jpg

مشخصه جدید Match color ،تنظیمات رنگ یك تصویر( یا یك لایه) را دریافت كرده و آنرا روی لایه ها یا تصاویر دیگر اعمال می نماید.با كمك این مشخصه میتوان تصاویر متعددی با رنگهای یكنواخت داشت كه در عكاسی تجاری بسیار كاربرد دارد.همچنین میتوان رنگهای عكسهایی را كه در شرایط نوری مختلف گرفته شده ، یكنواخت نمود.امكان ایجاد افكت های هنری نیز با این مشخصه وجود دارد.

 

2-كار با فایلهای RAW

le9byaybb9kcjpt9slzj.jpg

نسل دوم Plug-in های RAW در فتوشاپ CS به طور ذاتی وجود دارد.و امكان كار و ویرایش مستقیم فایلهای RAW را به كاربر میدهد.به همین علت كنترل فراوانی در زمینه ویرایش این فایلها مهیا است.با استفاده از كنترلهای كالیبراسیون رنگ می توان پروفایلهای مخصوص برای انواع مدلهای دوربین ایجاد كرد و مشكلات تغییر رنگ بعلت عكاسی در نورپردازیهای غیرطبیعی را حل كرد.می توان تنظیمهای مربوطه را به صورت گروهی و تا چند گروه مختلف اعمال نمود تا هنگام تبدیل گروهی عكسها ،هر گروه به درستی و با تنظیمات صحیح خود ،تبدیل شوند.

 

 

3-ویرایش جامع 16 بیتی

 

 

44h2o68eq2u7f8bk7xz6.jpg

مشخصه طلایی فتوشاپ CS ،امكان ویرایش 16 بیتی در مورد لایه ها ، متن و اشكال میباشد.در اینحالت چون اطلاعات تصویری بسیار بیشتر است،در هنگام انواع ویرایشها،رنگهای كاملتر ودقیقتری خواهید داشت، مناطق پرنور و سایه در عكسها واقعی تر خواهند بود و از پوستری شدن(Posterization) عكسها جلوگیری میگردد.

تمام ابزارها به جز Art History Brush Tool و تمام تنظیمات رنگ و تون به جز Variation قادر به کار در محیط 16 بیتی هستند.حتی امکان اضافه نمودن Adjustment Layer ها به صورت 16 بیتی وجود دارد.

 

 

4- هیستوگرام جدید

 

 

mxm33n6z0hqvmmqk11z4.jpg

 

هنگام كار با فایلها در فتوشاپ CS ، در هر لحظه و به طور زنده میتوان هیستوگرام را مشاهده كرد و از تغییرات آن در اثر انواع ویرایشها مطلع شد.امكان مشاهده همزمان هیستوگرامهای كانالهای مجزا ، امكان مشاهده همزمان هیستوگرامهای قبل و بعد از یك ویرایش خاص نیز وجود دارد.

 

 

5- برش و اصلاح خودكار (Crop & Straighten)

j6a8dx58gz7xf6j8gxa9.jpg

با این خصیصه میتوان با راحتی وسرعت بالا، عكسها را اسكن نمود.چرا كه فتوشاپ به طور خودكار آنها را اصلاح نموده و به اندازه لازم می چرخاند.از این روش برای اصلاح عكسهای موجود نیز میتوان استفاده نمود.

 

 

6- اصلاح آسان مشكلات نوردهی

 

 

11kryuj4ib7nidxw8j35.jpg

با مشخصصه جدید Shadow/Highlight می توان به راحتی و با حفظ تعادل كلی نور و رنگ عكس ،مشكلات نوردهی كم یا زیاد عكسها را اصلاح نمود.

 

 

7- جلوه Lens Blur

 

 

cplxzd60majul90ayenq.jpg

با این ***** میتوان جلوه عمق میدان کم را ایجاد کرد.با انتخاب نواحی مورد نظر یا ایجاد یک کانال آلفای مجزا، می توان جلوه های زیبایی از عمق میدان کم را در عکس پدید آورد. به طور طبیعی شکل و تعداد تیغه های دیافراگم و فاصله كانونی ،در ایجاد این جلوه تاثیر دارد كه این موارد نیز در این ***** قابل تنظیم است.ایجاد Blur تدریجی و کنترل میزان Noise در تصویر حاصله از دیگر امکانات این ***** قدرتمند است.

 

 

8-ساخت عكسهای Panorama

0jnf2udj062tpy7a22vu.jpg

امكان ساخت عكسهای پانوراما به راحتی ودقت بالا در فتوشاپ CS وجود دارد.این مشخصه جدید قادر به كار با فایلهای بزرگ بوده و امكان تركیب پیشرفته با انواع تنظیمات فتوشاپ فراهم میباشد.در این روش عكسهای مختلف به صورت لایه های مختلف قرار می گیرند تا كنترل كاملی بر این فرآیند در اختیار كاربر باشد.

 

 

9-شبیه سازی *****های عكاسی

 

 

16k2jsvtb9j400vyazie.jpg

در فتوشاپ CS امكان اعمال *****های مختلف استاندارد عكاسی با رنگهای مختلف وجود دارد.این ***** ها به صورت یك Adjustment Layer و با امكان تنظیم دقیق رنگ ،به تصاویر اعمال میشوند.

 

 

10- جایگزینی رنگ

599gejsljslfb1h5xtng.jpg

با ابزار جدید Color Replacement Tool به راحتی میتوان رنگ یك قسمت تصویر را،همراه با حفظ سایه ها و بافت آن قسمت ،تعویض نمود.

 

 

 

11-Picture Package

pkid5g7d4l7seun3d0a5.jpg

با این مشخصه می توان چند تصویرمختلف یا چندین نمونه از یك عكس را با یكدیگر و در كنار هم تركیب كرد و به صورت یك عكس چاپ كرد.امكان كنترل و تنظیم نوع تركیب ،محل عكسها و فاصله عكسها نیز در فتوشاپ CS وجود دارد.

 

 

منبع: سایت ادوب و مستندات ادوب فتوشاپ CS

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...