رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ربات REEM-B یکی از پیشرفته ترین ربات های انسان ما می باشد. این ربات پیشرفته می تواند 6 برابر توانایی ربات ASIMO بار حمل کند. با سرعت 1.5 km/H حرکت کند، روی صندلی بنشیند و از روی آن بلند شود. مسیر خود را در اتاق پیدا کند، پردازش تصویر و صوت دارد و باطری های آن تا 2 ساعت کار می کند. سازندگان معتقدند این ربات بین 10 ربات برتر انسان نمای دنیا جای دارد. نکته جالب در مورد این ربات این است که REEM-B محصول کشور امارات متحده عربی است .

 

imxfi44531g4907g66.jpg

لینک به دیدگاه

از قابلیت های ویژه این ربات به موارد ذیل می توان اشاره کرد:

 

1. توانایی های نرم افزاری: Reem-b قادر به تشخیص چهره، تشخیص شی، تشخیص صحبت و حرکت می باشد. این ربات قادر است به تنهایی نقشه محیط و اشیاء اطراف خود را استخراج کند.

2. عمر باطری: باطری های این ربات تا 2 ساعت دوام دارند که بین ربات های انسان نما جزو بهترین رکوردها است.

3. درجات آزادی: Reem-b دارای دو دست با 4 انگشت و 10 موتور در هر دست می باشد که ربات را قادر به کار با اشیاء معمولی می سازد.

4. حمل بار: یکی از قابلیت های ربات reem-b قدرت آن می باشد. این ربات قادر است تا 12 کیلوگرم معادل یک چهارم وزن خود بار حمل نماید. از این نظر این ربات جزو قوی ترین ربات های انسان نما می باشد.

5. سرعت راه رفتن: سرعت راه رفتن این ربات در حدود 1.5 کیلومتر در ساعت می باشد. همچنین ربات قادر است از پله نیز بالا رود.

6. سنسور های ربات: ربات reem-b مجهز به سنسورهای پیشرفته ای جهت حرکت در محیط و عدم برخورد به موانع می باشد. این سنسورها شامل میکروفون، دوربین، نیروسنج 6 محوره، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فاصله یاب آلتراسونیک و لیزری می باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...