رفتن به مطلب

خرید گیاه و نقل مکان


ارسال های توصیه شده

 

1) کلیه شرایط محیطی اعم از نور و حرارت و رطوبت محیط خود را به فروشنده گوشزد نمائید تا گلدان مناسب را به شما معرفی نماید،نام گیاه را سوال کنید و در صورت امکان نام علمی ان را به خاطر بسپارید تا بتوانید اطلاعات جامع تری درباره ان در منابع کسب نمائید.

 

2) در صورتی که مبتدی هستید بهتر است بنا به گفته گلفروشان گیاهان(فولادی)کم توقع،ارزان،سریع الرشد و قابل تکثیر انتخاب نمائید.

 

3) برگها ،ساقه،گلها و خاک گیاه را به دقت بازدید نمائید تا به وجود اثار و بقایای افات،امراض و علوفه هرز پی برده و از خرید اینگونه گیاهان خودداری نمائید.

 

4) هماهنگی گلدان با وضع ،فرم و فضای اطاق را در ذهن خود مجسم کنید،بعضی از گیاهان با شکل خاص و تعداد برگها مانند آگلونما اطاق کوچک شما را بزرگتر جلوه میدهند.

 

5) از گلفروش گیاه (ریشه پر)تقاضا نمائیدو این بدان معنی است که مدت زیادی است که گیاه به این گلدان منتقل شده و ریشه توسعه مطلوب خود را انجام داده و تعویض گلدان اشکالی به وجود نمی اورد،در غیر این صورت باید چند ماه پس از خرید اقدام به تعویض گلدان گردد.

 

6) اگر گیاه گلدار مانند آزالیا مورد تقاضای شماست گیاهانی را انتخاب نمائید که پر غنچه باشد،غنچه های ان هنوز باز نشده و یا تعداد کمی از انها شکفته شده باشد.

 

7) دستورالعمل نگهداری گیاه خریداری شده را از فروشنده طلب نمائید.

 

8) در هنگام خرید گیاه مواد غذائی مصنوعی مایع یا جامد محلول در اب مخصوص گیاهان زینتی را خریداری نموده و نحوه استفاده از ان را خواستار شوید.

 

9) حمل و نقل گلدان مخصوصا در زمستان که جریان هوا سرد است موجب پژمردگی برگها میگردد ،اهمیت فراوانی دارد،به گلفروش سفارش کنید که گلدان را در دو لفافه کاغذی بپیچاند تا تغییرات شدید در رطوبت و حرارت به گیاه لطمه ای نزند.

 

10) در صورتی که مایل به خریداری گلدانهای با کاشت گروهی و گیاهان مختلف هستید دقت نمائید که مجموعه از نظر قد و رنگ و نیازهای محیط هماهنگ باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...