رفتن به مطلب

ربات انسان نما ! آبروی ملی - آبرو بری جهانی


ارسال های توصیه شده

دیروز تو ماشین رادیو گوش میدادم. هر زمانی که اخبار پخش میکرد مجری های شبکه های مختلف رادیو با آب و تاب و افتخار خبری رو پخش میکردن از انتخاب ربات انسان نمای سورنا2 بعنوان پنجمین ربات برتر دنیا! و اینکه دنیا چقدر تعجب کرده که ما از این کارا بلدیم...

 

خبر این بود:

دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن اعلام کرد: بزرگترین انجمن حرفه‌ای دنیا با تحلیل رباتهای پیشرفته دنیا، نام سورنا را در ردیف پنج ربات صاحب نام دنیا قرار داد.

طاهباز توکلی افزود: این انجمن طی گزارشی رباتهای Asimo ژاپن ، Reem-B اسپانیا ، Justin آلمان ، Charli آمریکا و Surena ایران را مورد تحلیل، بررسی و مقایسه قرار داده و از سورنا به عنوان «یک توسعه غافلگیرکننده» یاد کرده است.

-----------------------------------------------------------

 

البته من تاحال فکر میکردم Reem-B مال امارات متحده عربیه

70486-robotics.jpg

 

 

 

 

جدا از این واژه "بزرگترین انجمن حرفه ای دنیا" و اینکه این انجمن چیه و صلاحیتش بوسیله کی تایید شده (که به نظرم منظورشون از همین انجنهای اینترنتی مثل خودمون باشه) یاد روزی افتادم که سمینار خلاقیت و نوآوری بود من چند ردیف عقبتر از ردیف اول بودم که اتفاقا سفیر آلمان هم درست روبروی من اون جلوتر نشسته بود.

قرار بود برای اولین بار از سورنا رو نمایی بشه و ما همه در انتظار دیدن چیزی شبیه به انسان لحظه شماری میکردیم و داشتم با کنار دستیم میگفتم الان آلمانیه هم میبینه که ما همه کار میتونیم انجام بدیم ایرانی فلان و بهمان و خلاصه کلی از توانایی های ایرانی صحبت کردیم که سخنرانی ها تموم شد و ربات انسان نمای سورنا با سرودهای ملی و آهنگ مارش و دود و نورپردازی و صد تا فیگور و جلوه ویژه قدم به سالن گذاشت. (منظورم اینه که چرخ به سالن گذاشت!!!)

 

761380004983947436601_69924_thum_watermark.jpg

 

بعله. ربات انسان نمای ما چیزی شبیه به اسباب بازیهای چینی که حاجیا برا نوه هاشون سوغات میارن بود که روی خطی که از قبل کشیده بودن حرکت میکرد و با اون قیافه مسخره به همه ماها میخندید...

پوزخند سفیر آلمان هیچوقت یادم نمیره قیافه مبهوت پیرمرد کنار دستیم که داشت ذهن خودشو برا گفتن یه متلک مناسب زیر و رو میکرد ولی چیزی پیدا نمیکرد...

حتی متلک خانوم مجری برنامه و خنده های مسخره کل سالن هم نمیتونست طعم تلخ این آبرو ریزی رو جبران کنه...

 

توانایی رباتی که طاها باهاش بازی میکنه بمراتب بیشتر از این ربات ملیه

 

robosapien.jpg

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 40
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

جا داره چند تا از رباتهای مشهورد دنیا رو که سعادت رقابت با ربات سورنا 2 رو پیدا نکردن معرفی کنم...

 

 

 

ربات Qrio ، رقصنده دوپا: این ربات کوچک و کنجکاو محصول شرکت سونی است. این ربات انسان نما ، بیشتر بخاطر هدایت ارکستر سمفوتی توکیو با سمفونی از بتهون مشهور است و بعد از آن بخاطر ناوبری و اسکیت و رقصهایش.

 

sony_qrio.jpg

لینک به دیدگاه

اگه واقعا این گزارش درست باشه ...من که از خوندنش از خجالت عرق سرد بهم نشست ...چه برسه به کسایی که اونجا بودن!:icon_razz:....:icon_pf (34):

پس اینهمه استعداد ایرانی و این همه هوش و ذکاوت دانشجوهامون؟؟؟؟؟!!!!!!!

لینک به دیدگاه

متخصصان روباتیک ژاپنی کودک روباتیکی را ابداع کرده و به نمایش گذاشته اند که حرکات بدن وی مشابه حرکات بدن کودکان بوده و قدرت یادگیری و برقراری ارتباط با انسانها را دارد. متخصصان دانشگاه اوزاکا اعلام کردند این روبات که به اختصار CB2 نامیده می شود به تدریج می تواند توانایی های اجتماعی خود را افزایش داده، با انسانها از طریق مشاهده و درک حرکات صورت ارتباط برقرار کرده و ارتباط مادر و فرزندی را شبیه سازی کند.

 

1.jpg

لینک به دیدگاه
این که خیلی مسخره هست! فکر کنم واقعا تواناییمون خیلی بیشتر از این حرفا باشه...

 

اگه واقعا این گزارش درست باشه ...من که از خوندنش از خجالت عرق سرد بهم نشست ...چه برسه به کسایی که اونجا بودن!:icon_razz:....:icon_pf (34):

پس اینهمه استعداد ایرانی و این همه هوش و ذکاوت دانشجوهامون؟؟؟؟؟!!!!!!!

 

تواناییمون خیلی بیشتر از این حرفاست

ولی متاسفانه تو ایران رابطه حرف اولو میزنه نه تخصص

لینک به دیدگاه

یک شرکت ژاپنی یک ربات انسان نمایی ساخته است که می تواند ۳ اینچ بپرد . این ربات Ropid است.Ropid.JPG فبیرهای کربنی و پلاستیک بدنه ربات باعث زیبایی و سبکی آن به حد سه و نیم پوند شده است.

 

این ربات دارای 30 درجه آزادی است .یک انسان دارای 32 درجه آزادی است. تعادل این ربات مرهون 4 سنسور ژیرسکوپ و سنسورهای شتاب سنج است. ئو سال و نیم وقت صرف ساختن آن شده است.

 

 

(البته سورنا 2 با مقام بالاتر فقط 10 درجه آزادی داره)

لینک به دیدگاه

 

761380004983947436601_69924_thum_watermark.jpg

 

 

 

:ws28::ws28::ws28:

 

رو خط حرکت میکنه؟

کسایی که میرن آموزش ربات ببینند اولین چیزی که یاد میگیرند ساخت یه ربات هست که رو خط میتونه حرکت کنه:ws3:

---------------------------------------

اینم ربات پیشرفته ابن سینا

امارات ساخته

:viannen_38:

Arabic_robot.jpg

لینک به دیدگاه

البته ما هنوز اول راهیم به قولی هنوز داریم مبانی رو یاد میگیریم!شما انتظار داری یه ربات مثل ژاپنیا بسازیم با این شرایط اونم:ws46:اخه چرا انتظار بیهوده داری عزیز من:w00:بیای رباتای دانشگاه مارو ببینی یا نبینی الهی خیر ببینی:w16:.

لینک به دیدگاه

محققان دانشگاه توکیو روباتی را طراحی و تولید کرده اند که توانایی آموزش به کودکان را داشته و در عین حال از دامنه محدودی از احساسات از قبیل عصبانیت به منظور برخورد با دانش آموزان خطاکار برخوردار است.

دانش آموزان ژاپنی در مقطع تحصیلی دبستان به زودی با اولین معلم روباتیک خود ملاقات خواهند کرد. به گفته یکی از دانشمندان روباتیک در ژاپن این روبات - معلم به زودی به مدارس توکیو راه پیدا خواهد کرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نام این روبات سایا بوده و ساخت و تکمیل و تطبیق آن با سیستم برنامه ریزی آموزشی مدارس 15 سال به طول انجامیده است. سایا از 18 موتور به عنوان ماهیچه های صورت استفاده کرده و با استفاده از آنها می تواند حالات چهره خود را تغییر داده و احساسات خود را بیان کند.

در عین حال سایا توانایی سخن گفتن به چند زبان مختلف و انجام کارهای متعدد را خواهد داشت. این روبات به زودی در راستای تلاشهای دانشمندان ژاپنی به منظور ادغام علم روباتیک با زندگی روزمره انسانها به عنوان معلم دبستان به مدارس توکیو راه خواهد یافت.

دولت ژاپن امیدوار است تا سال 2015 هر خانه در ژاپن به یک روبات مجهز باشد. به منظور عملی شدن این هدف، دولت این کشور بالغ بر 35 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

لینک به دیدگاه
البته ما هنوز اول راهیم به قولی هنوز داریم مبانی رو یاد میگیریم!شما انتظار داری یه ربات مثل ژاپنیا بسازیم با این شرایط اونم:ws46:اخه چرا انتظار بیهوده داری عزیز من:w00:بیای رباتای دانشگاه مارو ببینی یا نبینی الهی خیر ببینی:w16:.

 

خوب تو که اول راهی واس چی میای میگی رباتت پنجم هست تو دنیا؟:ws38:

لینک به دیدگاه
البته ما هنوز اول راهیم به قولی هنوز داریم مبانی رو یاد میگیریم!شما انتظار داری یه ربات مثل ژاپنیا بسازیم با این شرایط اونم:ws46:اخه چرا انتظار بیهوده داری عزیز من:w00:بیای رباتای دانشگاه مارو ببینی یا نبینی الهی خیر ببینی:w16:.

 

 

نه عزیز جان

اینجا همه اخلاق منو میدونن

من حتی موافق کپی کاریم اگه باعث پیشرفت و یاد گیری تکنولوژی بشه..

ولی بعضی وقتا مسئولین ما فکر میکنن مردم خدای نکرده....... هستن

این حد تبلیغات فقط باعث میشه مسخره دیگران بشیم

 

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

اولین روبات انسان نمای فضانورد عضو توییتر شد

 

 

 

اولین روبات انسان نمای فضانورد ناسا که قرار است از ماه پاییز به ایستگاه فضایی بین المللی برود عضو توییتر شد تا خاطرات ماموریت خود را از فضا در این میکروبلاگ اجتماعی بنویسد.

این روبات انسان نما که محصول مشترک آژانس فضایی آمریکا و شرکت جنرال موتور است ماموریت دارد که به همکاران خود در ایستگاه فضایی بین المللی کمک کند.

این روبات انسان نما دارای دست، پا و نیم تنه است. سر این روبات کاملا از دوربین تشکیل شده است و مغز آن در داخل شکمش قرار دارد.

560657_orig.jpg

تعامل فضانورد در گوشت و استخوان با روبات فضانورد

این روبات که R2 نام دارد می تواند با دست خود بنویسد، اشیاء را بگیرد و حتی یک تلفن همراه هوشمند را مدیریت کند.

R2 که قرار است از پاییز مهمان ایستگاه فضایی بین المللی شود عضو شبکه اجتماعی توییتر شده است تا خاطرات ماموریت خود را از ایستگاه در روی این میکروبلاگ بنویسد.

این روبات در اولین پست خود در روی توییتر نوشت: "سلام، اسم من Robonaut 2 یا به طور مختصر R2 است."

این دفتر خاطرات فضایی بیش از دو هزار و 800 طرفدار دارد.

ایده اولیه R2 از 10 سال قبل و با فکر استفاده از روباتهای انسان نما برای انجام کارهای با دقت بالا در صنایع میکروالکترونیک ارائه شد.

560658_orig.jpg

این روبات به عنوان بخشی از یک آزمایش برای مطالعه تعامل میان انسان و روبات به فضا می رود. تنها پس از ارائه نتایج این ماموریت، مقامات ناسا در خصوص اینکه از روباتها در برنامه های فضایی استفاده کنند یا خیر تصمیم گیری خواهند کرد. در یک دهه اخیر، ناسا گامها بزرگی در این جهت برداشته است.

براساس گزارش تلگراف، مهندسان ناسا در این خصوص توضیح دادند: "R2 توانایی ما را در ساخت و کشف وسعت خواهد بخشید. این نمونه های آزمایشی روباتهای انسان نما می توانند در فعالیتهایی چون پیاده رویهای فضایی، کارهای خارج از ایستگاه فضایی و در ماموریتهای شاتل مفید باشند و بروز حوادث و هزینه ها را کاهش دهند."

لینک به دیدگاه

Nao روبات انسان نما

 

 

 

Nao.jpg

پروژه Nao در سال ۲۰۰۵ با این هدف که با قیمتی قابل پرداخت در دسترس عموم قرار بگیرد ، آغاز شد. Nao توسط کمپانی فرانسوی Aldebaran Robotics در پاریس ساخته شد.

دو سال پیش Nao جای روبات سگ Aibo (روبات سونی که به همراه Qrio متوقف شد) را به عنوان پلتفرم استاندارد مسابقات روبوکاپ گرفت.

Nao می تواند صداها را تشخیص دهد ، حرف بزند(به انگلیسی) ، با نگاهش اشیا را دنبال کند ، اشیا را در دستانش نگه دارد و …

کاربر قادر هست به Nao رفتار جدیدی آموزش بدهد. نرم افزار ایجاد رفتار به کاربران اجازه می دهد رفتارهای جدیدی به وجود آورند ، به وسیله حالت گرافیکی برای مبتدی ها و کد برای افراد ماهر. Nao بر پایه لینوکس است و به زبان Urbi نوشته شده. به دلیل cross-platform بودن ، کاربران می توانند با زبان های C, C++, Urbi, Python و Ruby برنامه ریزی و رفتارهای جدید خلق کنند.

لینک به دیدگاه

روبات icub

 

این روبات رو موسسه ی تکلونوژی روباتیک ایتالیا 5 سال قبل به عنوان یک انسان نما بسیار پیشرفته به دنیای روباتیک معرفی کرده.که اندازه ان را در حد یک کودک 5/3 ساله دانسته است و اکنون توانسته کارهایی همچون فوتبال و صحبت کردن و برداشتن اجسام را فرا بگیرد.

مهم ترین و زیبا ترین کاربرد این روبات قدرت یادگیری ان است و یک مقایسه شگفت بین یک روباتی که اموزش میبیند و کد نویسی می شود توسط سازندگان انجام گرفته:

کدنویسی مثل این است که با یک قیف بخواهی یک گل را بوسیله مواد معدنی تغذیه کنی اما اموزش روبات با تحلیل داده ها مثل این است که است گل از نور خورشید استفاده کند و خودش رشد کند.

از دیگر ویژگی های ان نماش دادن انواع حس و حال های صورت ,درک بسیاری از مفاهیم انسانی (گرما,سرما,شادی و....) و در اخر طراحی فوق العاده ی مفصل های ان می باشد.

البته ویژگی های دیگری هم دارد که من نتوانستم در مقاله اش انها را ترجمه کنم.

این هم وب سایتش:http://www.robotcub.org

این روبات در حال حاضر پیشرفته ترین روبات انسان نما معرفی شده به دنیا می باشد.که دو نسخه دارد و نسخه دوم در حال طراحی است.

dsc_5742_forweb_large.jpg

لینک به دیدگاه

ممنون از تاپیکتون

خوبه که این تاپیک رو دیدم چون واقعا به خودم شک کرده بودم

هرچقدر این مدت به مغزم فشار اورده بودم نتونستم توضیح منطقی برای اینکه این ربات چه پیشرفت عظیمی هست پیدا کنم

من نمیدونم این ربات واقعا چه تکنولوژی داره که اینهمه تو بوق و کرنا شده

کلا بعضی وقتا سکوت خیلی بهتره چون دیگه خیلی افتضاحه

واقعا هم اونا که حاجی از مکه میاره بهتره:ws28:

لینک به دیدگاه

گروهی از دانشمندان روباتیک کره جنوبی، ربات آلبرت اینشتن را ساختند

 

 

 

 

 

گروهی از دانشمندان روباتیک کره جنوبی که از یکسال قبل پروژه ساخت روباتی شبیه به " آلبرت انیشتن" را آغاز کرده بودند، این روبات را در اسپانیا به نمایش عموم گذاشتند. این روبات که " آلبرت هوبو " نام دارد و بسیار شبیه به آلبرت انیشتن است را تیم پروفسور " جون هو اوه " از موسسه فناوری برتر کره جنوبی ساخته است. این روبات که در روزهای اخیر در والنسیای اسپانیا به نمایش عموم گذاشته شده است، می تواند راه برود، صحبت کند، بخندد و به کمک ۶۶ موتور حرکتی که دارد، حرکات رزمی " تای – چی " انجام دهد. این روبات که همانند یک روبات انسان نمای عادی بوده و از نظر ظاهری شباهت بسیاری به " آلبرت انیشتن " دارد، با دیدن مردم می گوید: "سلام. من آلبرت هوبو هستم. من از کره جنوبی آمده ام و از اینکه در والنسیا هستم بسیار خوشحالم." این روبات هوشمند ۴ فوت و ۵ اینچ قد دارد و در کسوی سیستم عامل "ویندوز ایکس پی" عمل می کند.

D23_einstein.jpg

لینک به دیدگاه

سازمان ناسا طی قراردادی 79 هزار دلاری روباتی به نام روبوتسپین را به منظور فعالیت در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به استخدام درآورد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا قراردادی به ارزش 79 هزار دلار را به شرکتی روباتیک عرضه کرد تا این شرکت روباتی انسان نما و هوشمند را برای خوشامدگویی و راهنمایی مهمانان این سازمان در مرکز فضایی کندی در اختیار ناسا قرار دهد.

68811_156.jpg

روبات 1.80 متری «روبوتسپین» که از ظاهر و رفتاری کاملا شبیه به انسان برخوردار است از پاییز سال جاری به استخدام سازمان فضایی ناسا در خواهد آمد.

 

این روبات می‌تواند به راحتی با انسانها تعامل برقرار کرده و با آنها گفتگو کند و در عین حال با کمک پمپ هایی که مانند رگهای خونی سرتاسر بدن او را فراگرفته‌اند، می‌تواند به راحتی اعضای بدنش را مشابه حرکات بدن انسان، حرکت داده و ارتباط موثرتری با افراد برقرار کند.

چشمهای روبوتسپین نیز به چشم‌های انسان شباهت دارد با این تفاوت که با استفاده از نمایشگرهای تلفن همراه ساخته شده‌اند و احساسات و حرکات آن قابل کنترل است.

 

«ویل جکسون» مدیر شرکت سازنده روبوتسپین، روبات‌ها را رسانه‌ای ارتباطاتی مشابه سینما و تلویزیون می‌داند. اولین روبوتسپین در سال 2006 و به منظور حضور در پروژه نمایشی «ادن» تولید شد و از آن زمان تا کنون شرکت Engineered Arts پانزده دستگاه از این روبات را به فروش رسانده است.

68813_884.jpg

این روبات قرار است در پایگاه فضایی کندی میزبان مهمانان سازمان فضایی آمریکا باشد تا به آنها خوشامد گفته و به سوالات آنها پاسخ دهد.

 

بر اساس گزارش تلگراف، شرکت سازنده روبوتسپین در سطح جهانی رقبایی مانند شرکت هوندا با روبات آسیمو و شرکت بوستون داینامیکز با روبات پتمن دارد.

لینک به دیدگاه

0001.jpg

اگه اسم اين خانم رو ميخواين بدونين بهتره اول در مورد اون يه چيزايي بدونين بعد ببينين كه ...

اين خانم رو با نام ACTROID ميشناسن ... و اهل ژاپنه ...

اون يك مخترع يا روبات ساز نيست . بلكه اون يه اختراع يا بهتر بگم ، يه روباته ...

اين خانم ميتونه كارهاي مربوط به اطلاعات و پذيرش رو براي توريست ها انجام بده و اونها رو راهنمايي كنه ...

به نظر من ميشه اين روبات رو نسل پيشرفته ي KISMET دونست .

البته قراره جنسيت مذكر اين روبات هم ساخته بشه ...

آينده چه زود به ما ميرسه ...

0002.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...