رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

12nzm2izmejrtqeoqe4.jpg

 

گشت و گذار در فضای مجازی، موجب شده است که بتوانیم با معماران سایر نقاط جهان و کارهای آنها آشنا شویم و صد البته چیزهای فراوانی بیاموزیم، رویکردهای متفاوتی را مشاهده کنیم و... با "نیل دنری" آمریکایی و کارهایش، یکی دو سالی است که بواسطه همین دنیای مجازی آشنا شده­ام. کارهای او به نظر من دارای جذابیت خاصی است، به زبان خودمانی "دنری" است، از جنس اوست و متفاوت، یعنی "رم کولهاسی"، "حدیدی" یا ...، شبیه هیچ کس نیست، تکنولوژی در معماری او هست ولی معماریش "فاستری" نیست، رد پای سایر بزرگان در کار او وجود ندارد. او در اسلوب و چارچوب خاص خود کار می­کند، گاهی کارهای او رنگ و بوی طراحی صنعتی می­دهد. بیشتر اوقات، سطح و پوسته­های یکدست و سفید او حجم شیشه­ای را در بر می­گیرند، دتایل­ها، به ظرافت خاصی اجرا می­گردند، گوشه­های نرم و زوایایی که هیچگاه 90 درجه نمی­شوند، در کار او به چشم می­خورند.

لینک به دیدگاه

و اما درباره او، "نیل دنری" در شهر Fort Worth تگزاس به دنیا آمد و در دانشگاه هوستون و هاروارد تحصیل نمود. پس از فارغ­التحصیلی در سال 1982 به پاریس رفت و به عنوان انترن درقسمت هلی­کوپترسازی Airbus مشغول به کار شد.

او در سال 1983 به آمریکا بازگشت و با تجارب فنی و دانشگاهی که بدست آورده بود، در گروه معماری "جیمز استوارت پلشک، James Stewart Polshek & Partners" جای گرفت. در سن 29 سالگی به عنوان جوانترین عضو تیم 40 نفری معماران زیر 40 سال، به همراه آنها در نمایشگاه شرکت نمود و کارهای خلاقانه­اش را به معرض دید عموم گذاشت. هشت طراحی او توسط بزرگترین موزه­ها خریداری شد، اولین طرح او توسط موزه Cooper Hewitt به سال 1986 خریداری گشت. پس از آن موزه هنرهای مدرن نیویورک، Moma سانفرانسیسکو، موزه هنر Denver، کلکسیون Heinz-Carnegie پیتزبورگ، مرکز FRAC فرانسه و موزه هنرهای مدرن سیدنی، کارهای او را در خود جای دادند. "نیل دنری"، در سال 1988 به لوس­آنجلس تغییر مکان داد و دفتر کاری خود به نام Cor-Tex Architecture را بنیان نهاد که بعدها به سال 1998 به نام کنونی آن NMAD.INC بدل گشت.

پیشتر و به سال 1980 او توانسته بود در مسابقه مرکز بین­المللی توکیو، مقام سوم را کسب نماید و این امر باعث گشت تا زمینه همکاری او با کشور ژاپن همراه گردد. اکنون حدود 18 سال است "دنری"، در ژاپن نیز فعالیت می­کند. او در سال 1990 به دانشگاه تکنولوژی Shibaura دعوت شد و در آنجا تدریس نموده و 8 ماه در توکیو زندگی کرد. اولین پروژه او به سال 1996 در ژاپن ساخته شد.

پس از این پروژه، او مراکز مالی و بانک­های Mitsubishi را طراحی نمود. " نیل دنری" به عنوان یک مدرس از سال 1986 مشغول به کار شده است. بین سال­های 2001-1997 رئیس دانشکده معماری کالیفرنیای جنوبی بوده است و همکنون استاد دانشگاه معماری UCLA، Colombia، UT Arlington و استاد مدعو دانشگاه Berkley و Princeton می­باشد.

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

y9umclwn56pnuckimqc4.jpg

 

این خانه شامل ویژگی های نوآورانه مانند پانل های آلومینیومی برای تهویه ی هوا ،ذخیره ی انرژی خورشیدی، پاسیو پشت بام، امکان جمع آوری باران، پلان های انعطاف پذیر و همچنین مبلمانی با صرفه ی اقتصادی در استفاده از فضا و انرژی است.در واقع این خانه یک پروژه پیش ساخته است که نه تنها با مقاومت بالا طراحی شده است بلکه هر اینچ مربع آن عالمانه فضابندی شده است، تا هر چه برای کارفما صرفه ی اقتصادی بیشتری را در بر داشته باشد. شکل صاف سطح بیرونی آن، در واقع یک شکل از طراحی صنعتی در مقیاس معماری است .

 

ترجمه شده توسط کارگاه ترجمه نواندیشان

frri7qeoyq44yurwjty9.jpg

لینک به دیدگاه

m4e72tq1kjh6fe0vbwz.jpg

 

خانه به نظر بسیار مدرن و ساده می رسد، اما چیزی که من از این خانه درک نمی کنم این است که: " حریم خصوصی کجاست؟"من نمی دانم که چگونه کسی می تواند در یک خانه که در آن همه در هر لحظه می توانند همه کارهای شما رو زیر نظر بگیرند،زندگی کند؟!

 

ترجمه شده توسط کارگروه ترجمه نواندیشان

 

5w2rsge4ac2a5b59na5t.jpg

 

52ww6ll97x2nvfddwek.jpg

 

ei09n3wtbyfy9gqcy73.jpg

 

idcknykghy4hvrmwoll.jpg

 

hlqkqq99kmuroxh9bmtt.jpg

لینک به دیدگاه

4pypzq1z73y3u7a6e.jpg

 

 

معمار: گروه معماران نیل دنری

 

موقعیت: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 

مدیر مسئول: نیل دنری

 

معمار پروژه: داکس کوسچیتز

 

طراح پروژه: استفانو پایوچی

 

تیم پروژه: کارمن چم، الکس جانوسکی ، فیلیپ تراکسلر ، دیوید آکیولو ، استیون اپلی ، پائولا وزولی ، جو ویلندرا

 

همکاری معمار: معماران مارک روزنبام

 

مهندسین سازه: مهندسین مشاور دسیمان

 

طراحی روشنایی: TWS و همکاران

 

مشاور خدمات: فرانت

 

طراحی داخلی: توماس جول-هانسن

 

طراحی روشنایی: اتحادیه طراحی روشنایی

 

مهندسی MEP: آمبروسینو، دِ پینتو و مهندسین مشاور اسچیمدر

 

مدیریت ساخت و ساز: TG نیکل و همکاران

 

مساحت زمین: 352.5 متر مربع

 

مساحت ساخته شده: 3642 متر مربع

 

وضعیت: در دست ساخت

 

g4c44hb9gm73gz43p3dl.jpg

 

pwfq9skgbbk0p29f44q.jpg

 

xhzhqf49cbr5xnvhni4.jpg

 

4w0r0wvqtabz1pvcwhxt.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...