رفتن به مطلب

افزایش برد گیرنده مادون قرمز


ارسال های توصیه شده

اگر تا به حال گیرنده و فرستنده مادون قرمز ساخته باشید و در آن از led مادون قرمز معمولی استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد که برد آن حدود چند سانتی متر بیشتر نیست البته با روش هایی از جمله ارسالی اطلاعات به صورت پالسی و.. میتوان برد را افزایش داد اما هیچ وقت برد ارسالی شما به چندین متر نخواهد رسید. در صورتی که در ریموت های تلویزیون و.. میبینید که برد آن در حد چندین متر خواهد بود.

اساس کار این ریموت ها با ریموت های معمولی که نقشه آن در سایت ها و کتاب ها وجود دارد هیچ فرق اساسی ندارد بلکه در گیرنده مادون قرمز از گیرنده ایی به خصوص، که به گیرنده مادون قرمز سه پایه معروف است استفاده شده است.

و در فرستنده هیچ تغییر نباید ایجاد کرد و از همان فرستنده های معمولی استفاده میشود و هم چنینی میتوانید برای افزایش بیشتر برد در فرستنده از چند فرستنده مادون قرمز استفاده کنید.اما نکته قابل ملاحظه در گیرنده های سه پایه فرکانس کاری و حامل فرستنده میباشد به طوری که اگر در گیرنده ای فرکانس کاری ان ۳۸ کیلو هرتز باشد فرستنده نیز فرکانس آن ۳۸ کیلوهرتزباید باشد تا گیرنده بتواند اطلاعات را دریافت کند.

اما در مورد این گیرنده به عنوان مثال hs0038b که درادامه مطلب توضیحاتی به همراه نقشه و مدار داده شده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اما در مورد نحوه کارکرد مدار بدین صورت میباشد که در داخل این قطعه از همون led مادون قرمز معمولی استفاده شده است با این تفاوت که در چند طبق تقویت شده و سپس به خروجی رفته که این کارباعث میشود تا سیگنال های ارسالی تا چندین متر را دریافت کند و به گیرنده بدهد

به عنوان مثال به شکل زیر نگاه کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

اما در مورد نحوه بستن و اتصال این گیرنده به مدار در زیر نحوه اتصال آن به یک میکرو کنترلر نشان داده شده است البته حتما نباید خروجی بهمیکرو کنترلر وصل باشد میتوان آن را به مدار گیرنده مادون قرمز معمولی نیز اتصال داد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...