رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

به نام خدا

قراره به امید خدا هر مطلبی درباره نرم افزار وسیع و کاربردی data mine پیدا کردم بزارم توی این تاپیک دوستانی که اطلاعاتی دارن مارو بی نصیب نزارن چون منم میخوام تازه شروع به یاد گرفتنش کنم پس کمکتونو لازم دارم:rose:

 

نرم افزار DATAMINE توسط mineral industries computing تهیه شده است. این نرم افزار با استفاده از زبانهای برنامه نویسی fortrant و c++ طراحی شده و مهمترین کاربرد این نرم افزار در مرتب کردن داده ها، ذخایر در حالت دو بعدی و سه بعدی ومدلسازی است. این برنامه برای ذخایر مختلف مانند رگه ای ، لایه ای و توده ای مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین توانایی طراحی وبرنامه ریزی معادن روباز و زیر زمینی را دارا می باشد.

 

20100920001811.jpg

 

DATAMINE می تواند با عکس های طبیعی که از معدن گرفته شده است کار نماید. این نرم افزار توانایی آن را دارد که با دریافت اطلاعات گمانه های اکتشافی و تجزیه تحلیل آنها و با توجه به توزیع عیار ماده معدنی مورد نظر ، محدوده توده ماده معدنی را مشخص کرده وطرح استخراجی مناسب با آن توده ماده معدنی را ارائه دهد.

 

 

 

امکان محاسبات زمین آماری نیز در این نرم افزار وجود دارد.بنابر این می توان بطور خلاصه به مهمترین کاربردهای این نرم افزار به شرح ذیل اشاره نمود:

طراحی و زمان بندی تولید در معادن روباز ،تعیین پیت نهایی معدن، تعیین push back ، بهینه سازی stock pil و....

این نرم افزار قابلیت بسیار بالایی در طراحی دارد و از فضای گرافیکی بسیار مناسبی برخوردار است. به عبارتی این نرم افزار جوابگوی بسیاری از نیاز های مهندسی در بخش تحلیل، طراحی و برنامه ریزی می باشد. به همین دلیل علی رغم قیمت بالا کاربرد گسترده ای پیدا کرده و به نرم افزاری عمومی تبدیل شده است.

شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین آنها از نظر کاربرد و نه کارایی در ایران نرم افزار Datamine Studio محصول شرکت انگلیسی MICL می باشد. دیتاماین یک نرم افزار تقریبا کامل معدنی از نظر استخراجی و اکتشافی می باشد دلیل اینکه می گوییم تقریبا کامل اینست که بعنوان مثال توانایی انجام بعضی از کارهای بهینه سازی در آن وجود ندارد.

توانایی های این نرم افزار شامل موارد زیر می باشد:

الف- وارد کردن اطلاعات خام چالهای اکتشافی اعم از عیار مغره ها، طول و مکان قرارگیری هر مغزه، نقاط توپوگرافی، شیب و آزیموت چالها، و ...

ب- اتصال اطلاعات در مرحله اول به یکدیگر و تولید چالهای اکتشافی بصورت سه بعدی.

پ- کمپوزیت کردن

ت- ساختن مدل سه بعدی ماده معدنی و باطله با توجه به اطلاعات موجود.

ث- بدست آوردن یکسری اطلاعات آماری از مدل سه بعدی.

ج- بلوک بندی و تخمین عیار ماده معدنی با استفاده از روشهای؛ نردیکترین همسایگی، عکس مجذور فاصله، و کریجینگ.

چ- بلوک بندی باطله.

ح- تخمین ذخیره با استفاده از بلوکها یا چالهای اکتشافی.

خ- طراحی رمپ و جاده و پیت.

 

کلیات مطالب شامل بندهای بالا بود، البته ناگفته نماند که توانایی این نرم افزار صرفا محدود به موارد بالا نشده و بعنوان مثال توانایی برنامه ریز کوتاه مدت با استفاده از روش حل معادلات خطی را دارا می باشد همچنین توانایی طراحی مقاطع زیر زمینی را دارد. باید یاد آور شد اینگونه نرم افزارها صرفا جنبه ابزار آلات را دارا می باشند و بطور بسیار محدود کاربرد جدید ریاضیات در آن ها مشاهده می گردد.

لینک به دیدگاه
پسورداین فایلها چیه؟

 

 

پسورد فایلها پس از un zip

 

shatel2000

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

shatel20000002shatel

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...
salam.en laysens ka,el nest.ghasmathay az barnameh kar namekona ya nest

 

سلام

خیالتو راحت کنم که تو نت معمولا نرم افزار سالم دیتاماین پیدا نمیشه و معمولا بعد از دانلود فایل پر حجم یا خودش مشکل داره یا لایسنسش

معمولا از اساتید یا مهندسایی که باش کار میکنن میتونی بگیریش

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...