رفتن به مطلب

Seo چيست ؟


ارسال های توصیه شده

زماني که شما در يک موتور جستجو به دنبال يک موضوع خاص مي گرديد حتما متوجه اين موضوع شده ايد که برخي از وب سايتها داراي رتبه هاي بالاتري مي باشند و در صفحات اوليه نمايش داده مي شوند و اين يعني توليد کردن صفحات وبي که براي موتورهاي جستجو جالب و فريبنده هستند. بهينه سازي صفحات وب اين است که شما در نتايج يک موتور جستجوي بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از انجا ناشي مي شود که اکثر مردم از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده ميکنند.

شايد بتوان گفت که تقريبا همه افرادي که با وب آشنايي هر چند کمي دارند، حداقل براي يک بار هم که شده واژه ي SEO را شنيده اند.

اما SEO چيست؟ معناي لغوي SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهينه سازي موتور جستجو مي باشد. SEO يعني توليد کردن صفحات وبي که براي موتورهاي جستجو جالب و فريبنده هستند.

بهينه سازي صفحات وب اين است که شما در نتايج يک موتور جستجوي بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از انجا ناشي مي شود که اکثر مردم از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده ميکنند. به عنوان مثال در گوگل و ياهو، اکثر مردم فقط به صفحه ي اول نتايج جستجو نگاه ميکنند. بنابراين براي داشتن ترافيک بالا از طرف موتورهاي جستجو، اين مسئله الزامي است که سايت شما در صفحه ي اول نتايج جستجو قرار گيرد.

علم بهينه سازي موتور جستجو در مورد روشهاي فني مانند عنوان صفحه ي مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کليدي و عبارات کليدي و توضيحات مناسب سايت و کلاً محتوايي که موتورهاي جستجو دوست دارند، مطالعه مي کند.

موتورهاي جستجو صفحات وب را به وسيله نرم افزار خزندگي (عنکبوت) پيدا و فهرست بندي ميکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهاي خزندگي يک جور کار نميکنند. براي مثال اگر صفحه وب شما در يکي از موتورهاي جستجو امتياز بالايي داشته باشد، ممکن است در ديگر موتورها اين چنين نباشد.

يکي از کارهايي که متخصصان بيهنه سازي موتورهاي جستجو انجام ميدهند، پيگيري تمام تغييرات عملکرد داخل موتورهاي جستجو است. بنابراين آنها ميتوانند صفحات وب را بر طبق اين تغييرات بهينه سازي کنند. به علاوه آنها همراه با تغييرات موتورهاي جستجوي مختلف خود را تابع اين موتورها قرار ميدهند.

هنگامي که شما يک طراح براي طراحي سايت تجاريتان انتخاب ميکنيد، شما بايد از اين طراح درباره ي بهينه سازي موتورهاي جستجو سوال کنيد و بايد از او بخواهيد بر طبق اصول بهينه سازي براي موتورهاي جستجو ساخت صفحات وب سايت شما را شروع کند. در صورتيکه اين کار طولاني تر از طراحي هايي که شما بيش از اين داشته ايد، نيست. اين کار خيلي آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سايتتان بر روي وب قرار مي گيرد، شامل بهينه سازي براي موتورهاي جستجو شود.

 

● چرا SEO مهم است؟

چرا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو مفيد مي باشد. موارد ذيل برخي از دلايل اين موضوع مي باشند:

▪ برتر بودن در نتايج جستجو مشتري هاي زيادي را به ديدار از وب سايت شما دعوت ميکند.

▪ ۸۷ در صد تمام بينندگان شما از يک صفحه يک وضعيت دارند.

▪ ۹۱ در صد از کاربران اينترنت از موتورهاي جستجو استفاده ميکنند.

▪ طبق آخرين تحقيقات بيش از ۲۵۰ ميليون جستجو در روز در کشور انگليس انجام ميگيرد.

▪ ۷۳ در صد معاملات آنلاين به وسيله موتورهاي جستجو آغاز ميشود.

▪ ۳.۵ بيليون از وب سايت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعيت اين اين است که فقط کسرهاي از يک درصد به صفحه اول مي رسند.

● چه کساني به SEO احتياج دارند؟

هر وب سايتي که به سوي تجارت و بازرگاني حرکت ميکند، بايد صفحات وب خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي کند.

هدف نهايي يک وب سايت جلب کاربران اينترنتي ميباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظيمي از کابران اينترنتي وب سايت ها را در موتورهاي جستجوي پيدا کرده اند.

اگر شرکت شما نظر به ساخت يک وب سايت جديد و يا به روز کردن وب سايت قديمي خود را دارد بايد توجه داشته باشيد که براي پيشرفت بايد SEO را در الويت قرار دهيد.

به خاطر داشته باشيد که SEO شما را به مسابقه بزرگ مي برد و شما را در بازار معرفي ميکند.

 

● ابزارهاي SEO چيست؟

در اينجا ميخواهيم درباره ابزارهاي SEO يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو صحبت کنيم و تعدادي از آنها را معرفي کنيم.

▪ Keyword Suggestion پيشنهاد دهنده ي کلمات کليدي: همانطور که در بالا گفتيم کلمات کليدي در جذب موتورهاي جستجو نقش به سزايي دارند. شما ميتوانيد با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کليدي بهتر و جذاب تري را انتخاب کنيد.

▪ Google Rank Checkerچک کننده ي امتياز شما در گوگل: موتور جستجوي گوگل با محاسباتي خاص و دقيق به وب سايت ها امتياز ميدهيد, هر چه امتياز سايت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سايت شما بالاتر است. معمولا چک کردن اين امتياز آسان نيست اما اين ابزار در بيشتر سايت هاي مرتبط باTools SEO کار شما را آسان کرده و شما ميتوانيد به راحتي امتياز خود را در گوگل چک کنيد.

▪ Link Popularity محبوبيت لينک: محبوييت لينک به شما نشان ميدهيد که در موتورهاي جستجوي مختلف وقتي شما را جستجو ميکنند چه تعداد نتيجه ظاهر ميشود و جديدن از اين ابزار براي مقايسه کردن بين چند وب سايت استفاده مي شود.

▪ Search Engine Position وضعيت سايت شما در موتورهاي جستجو: اين ابزار هم تعداد نتايج جستجوي سايت شما را در موتورهاي جستجوي بزرگ نمايش ميدهد.

 

در کل Web Site Optimization Tools يا ابزارهاي بهينه سازي وب سايت که انواع مختلف و متنوعي دارند.

جمع آوري: نجف زاده

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...