رفتن به مطلب

ابداع رباتی که با اوتیسمی‌ها بازی می‌کند


ارسال های توصیه شده

 

ابداع رباتی که با اوتیسمی‌ها بازی می‌کند

 

Bandit Works With Autistic Kids

 

 

 

اوتیسم بیماری‌ای است که در هر یک کودک از 110 کودک شناسایی می‌شود و محققان در تلاشند برای پر کردن خلأ‌های درمانی موجود، ربات‌های شبه‌انسانی را برای برقراری ارتباط با این کودکان تولید کنند.

 

به گزارش مهر، Bandit نام رباتی است که محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ساخت آن از انسان‌ها الگوبرداری کرده‌اند اما به‌گونه‌ای ساخته شده که کاملا مصنوعی به‌نظر برسد تا کودکان اوتیسمی با قطع رابطه با جهان واقعی به‌راحتی بتوانند با ربات ارتباط برقرار کنند.

 

درحالی‌که حتی نزدیک‌ترین خویشاوندان در ارتباط با مبتلایان به اوتیسم مشکلات فراوانی دارند، به‌نظر می‌رسد ربات Bandit بسیار تاثیرگذار عمل کرده و قدرت برقراری ارتباط با این کودکان را دارد. دوربین‌هایی که به ‌جای چشم‌های ربات کار گذاشته شده‌اند، از توانایی حرکتی محدودی برخوردارند اما برای کودکان اوتیسمی این ربات چهره‌ای کاملا قابل اعتماد دارد که می‌توان به آن نزدیک شد. همین ویژگی انگیزه‌ای برای اوتیسمی‌ها خواهد بود تا در سطحی مؤثر با ربات ارتباط برقرار کنند.

 

Bandit از حسگرهای مادون‌قرمز و دوربین‌های تصویربرداری برای محاسبه فعالیت‌های مغزی کودکان اوتیسمی استفاده کرده و آنها را تشویق به برقراری ارتباط می‌کند. این ربات با اهداف درمانی و استفاده به‌عنوان همبازی قابل اعتماد برای کودکان اوتیسمی ساخته شده است.

 

براساس گزارش پاپ‌ساینس، درحال حاضر Bandit به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تنها حالات حسی ساده‌ای را در چهره خود نمایان سازد و محققان در تلاشند توانایی تصمیم‌گیری‌های پیچیده را در واکنش نسبت به رفتارهای کودکان بیمار در ربات به‌وجود آورند

 

خبرگزاری مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...