رفتن به مطلب

اتصال به اینترنت پر‌سرعت از‌طریق پریزهای معمولی برق


ارسال های توصیه شده

پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند. پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند.

 

Matsushita در روز پنج‌شنبه، پس از معرفی این فناوری جدید، اعلام کرده‌است که از این پس مصرف‌کنندگان خواهند توانست از سیم‌های برق در خانه‌ها نه‌تنها برای انتقال الکتریسیته، بلکه برای انتقال داده نیز استفاده کنند. به این ترتیب دستگاه‌های جدیدی که تراشه‌های ساخت Matsushita در آنها تعبیه شده‌اند، می‌توانند از طریق ارتباط دو‌شاخه با پریز‌های معمولی، به شبکه‌های اینترنت پر‌سرعت متصل شوند.

گفتنی‌است که این فناوری قبلا نیز در بعضی جاها از جمله در آمریکا وجود داشته است، اما سیستم Matsushita، از این جهت منحصر‌به‌فرد است که می‌تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار زیاد، تا 170 مگا‌بیت در ثانیه، یعنی سرعتی بیشتر از Ethernet، منتقل کند.

Matsushita همچنین خانه‌ای رویایی را برای‌ مصرف‌کنندگان به‌تصویر کشیده‌است که در آن همه‌ی اعضای خانواده قادر خواهند‌بود فیلم‌هایی با کیفیت بسیار بالا را در هر اتاق خانه که‌ یک پریز برق در آن موجود باشد، دانلود کرده و مشاهده کنند.

با اتصال دستگاه‌های ویژه‌ی ساخت این شرکت به پریز برق، تنها کاری که مصرف‌کنندگان باید انجام دهند، وصل کردن تلویزیون یا دیگر دستگاه‌ها به پریز، برای اتصال فوری به اینترنت پر‌سرعت است، که امکان ارسال اطلاعات online را بسیار سریع‌تر از اتصال از طریق مودم، فراهم خواهد ساخت.

Matsushita امیدوار است که یخچال‌ها، تلویزیون‌ها و و دستگاه‌های دیگری را که این تراشه‌ها در آن‌ها نصب شده‌باشند، تولید کند. چنین یخچال‌هایی، این امکان را به مصرف‌کنندگان خواهند داد که از طریق تلفن‌همراه و یا laptopهای خود به آنها متصل شوند و مثلا موجودی تخم‌مرغ در یخچال را چک کنند، و یا دستگاه‌های برقی نظیر ماشین لباس‌شویی، کولر و...را از بیرون خانه خاموش یا روشن کنند.

 

 

:ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...