رفتن به مطلب

روبات مارشکل با ویژگیهای خاص ساخته شد.


ارسال های توصیه شده

دانشمندان روبات جراح مار شکلی ساخته اند که با برخورداری از ویژگیهای منحصربفرد و انعطاف پذیری بالا، سطح تهاجمی بودن اعمال جراحی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

این روبات مارشکل حاصل فکر خلاقانه محققان دانشگاه کارنگی ملون آمریکا است و به جراحان این امکان را می دهد تا تنها با یک برش ساده اعمال پیچیده قلب و عروق را انجام دهند.

این روبات جراح که CardioArm نام دارد از یک سری مفصل برخوردار است که به صورت خودکار و بر اساس برنامه ریزیهایی که در سر آن طراحی شده است حرکت می کنند.

به گفته روبرت وبستر از اساتید دانشگاه وندربیت که با این پروژه همکاری دارد، استفاده از این فناوری نوین موجب بالاتر رفتن ضریب دقت جراحان شده و با بهره گیری از آن می توان حرکاتی دقیقتر از آندوسکوپی انعطافی انجام داد.

محققان معتقدند نوع مفاصل به کار رفته در این روبات موجب شده است تا انعطاف پذیری آن بیشتر شده و در عین حال کنترل آن نیز ساده تر شود.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، این روبات مارشکل با استفاده از یک رایانه و دسته فرمان کنترل می شود و می تواند آزادانه در 102 درجه مختلف حرکت کند.

دانشمندان با استفاده از این روبات می توانند تنها از طریق شکافی کوچک وارد قفسه سینه شده و در ادامه با حرکت به دور قلب به نقطه مورد نظر رسیده و مشکلات قلبی و عروقی بیمار را برطرف کنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...