رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

Islamic Art Of Calligraphy - تصاویر هنر خوشنویسی اسلامی

 

 

خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است. گاهی درک خوشنویسی به عنوان یک هنر مشکل است. به نظر می‌رسد برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی داشته اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند. از این رو خوشنویسی با نگارش سادهٔ مطالب و حتی طراحی حروف و صفحه آرایی متفاوت است. همچنین از آنجایی که این هنر جنبه‌هایی از سنت را در دل خود دارد باید آن را تا حدی از نقاشیخط که مبتنی بر ارزش‌های گرافیکی مدرن و کارهای چاپی است متمایز کرد.

 

Islamic-Art-Of-Calligraphy-www.freedownload.ir.jpg

 

 

در ایران پس از فتح اسلام، خطّاطی به شیوهٔ نسخ وجود داشت. در زمان حکومت ایلخانیان، اوراق مذهّب کتاب‌ها نخستین بار با نقش‌های تزیینی زینت یافت. در زمان حکومت تیموریان در ایران، خط و خوشنویسی به اوج کمال خود رسید. میرعلی تبریزی با ترکیب خط نسخ و تعلیق، خط نستعلیق را بنیان نهاد. مشهورترین خطاط قرآن در این دوره بایسنقر میرزا بود.

 

خوشنویسی را می‌توان شاخص‌ترین هنر در پهنهٔ سرزمین‌های اسلامی دانست، و آن‌را به مثابهٔ زبان هنری مشترک برای تمامی مسلمانان تلقی کرد. هنر خوشنویسی همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته‌است، زیرا، در اصل، آن‌را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند. آنان خط زیبا را نه فقط در استنساخ قرآن، بلکه، در اغلب هنرها به‌کار می‌بردند. تکامل و تبدیل خط به هنر خوشنویسی بیش از هرکجا در میان مسلمانان به چشم می‌خورد. در قرآن در آیه‌های «ن، والقلم و ما یسطرون» و «الذّی علّم بالقلم» به خط اشاره شده‌است.

 

سایت نرم افزاری یک بسته فوق العاده از تصاویر هنر خوشنویسی اسلامی شامل 200 عکس و تصویر خوشنویسی شده بسیار زیبا در سایز های مختلف مناسب چاپ و طراحی وبسایت و بنر های مذهبی تهیه کرده است که امیدواریم از دانلود آن لذت ببرید.

ICO-download.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(حجم : 69.4 مگابایت)

ICO-Key.gifرمز عبور فایل : www.fdl.ir

ICO-HomePage.gifمنبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
- (منبع متن : ویکی پدیا)

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

سلام:icon_gol:

دانلود کتاب اموزش خوشنویسی

 

مبادی و مبانی اصول خطوط و خوشنویسی اسلامی ایران ۱

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...