رفتن به مطلب

بیش از ۵۰ درصد متقاضیان جراحی پلاستیک بینی، احتیاجی به جراحی ندارند.


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

مشاوره دقیق، بسیاری از متقاضیان جراحی بینی را منصرف می کند:icon_gol:

 

بیش از ۵۰ درصد متقاضیان جراحی پلاستیک بینی، احتیاجی به جراحی ندارند:icon_gol:

 

 

دکتر محسن نراقی، رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، جراحی پلاستیک بینی را شایع ترین جراحی های پلاستیک در کشور عنوان کرد و گفت: جراحی پلاستیک بینی از مشکل ترین جراحی های پلاستیک زیبایی بدن است؛ چرا که بینی عضوی است در مرکز صورت که علاوه بر لزوم ایجاد تناسب دقیق با اجزای صورت، نقش مهمی در سلامت بدن دارد و اولین قسمت راه تنفسی را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به پیشرفت های انجام شده در روش های جراحی پلاستیک بینی، گفت: روش های قدیمی جراحی بینی در برداشتن بافت های بینی متمرکز بود که این امر ممکن بود در طولانی مدت عوارض زیادی بر جای گذارد اما در روش های جدید جراحی، بافت بینی تقویت می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر آن که در جراحی بینی نباید تنها به جنبه زیبایی آن توجه شود، ادامه داد: در جراحی بینی، باید کارکرد بینی به بهترین شکل حفظ شود.

از آنجا که جراحی بینی شایع ترین جراحی پلاستیک در کشور است زمانی که میزان یک جراحی از حد طبیعی بالاتر رود طبیعی است درصد عوارض آن هم افزایش یابد. هر چه جراح در اعمال خود روش صحیح تری را به کار ببرد احتمال این عوارض کمتر خواهد شد اما به صفر نخواهد رسید.

بنابراین در مورد عوارض جراحی های بینی بهترین راه پیشگیری است زیرا درمان عارضه جراحی پلاستیک بینی بسیار مشکل تر از جراحی اولیه است. از طرف دیگر بیمار ممکن است به دلیل عوارض ایجاد شده در جراحی علاوه بر صدمات جسمی با صدمات روحی نیز روبرو شود.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

وی گفت: جراحی بینی موفق است که حتی اگر به میزان یک درصد بتواند در زیبایی چهره اثر مثبت داشته باشد، علاوه بر آن سلامت تنفسی بینی را هم حفظ کند. باید در نظر گرفت که بینی اولین عضو بدن از نظر عبور جریان هواست.

اگر قطر عبور هوا در بینی کاهش یابد مشکلات تنفسی بسیاری برای بیمار ایجاد می شود زیرا مسئله تنظیم دمای هوا و رطوبت، تصفیه هوا، دخالت در تکلم و حس بویایی با بینی است.

مدرس آکادمی جراحان پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا ادامه داد: بنابراین اگر یک جراحی از نظر زیبایی به شکلی مناسب انجام شده باشد اما از نظر تنفسی با مشکل مواجه باشد آن جراحی ناموفق است چون وقتی فردی تنفس از راه بینی را از دست می دهد تمام بافت های بدن وی تحت تاثیر قرار می گیرد.

اکسیژن کافی به بدن وی نمی رسد و نه تنها در زندگی فردی بلکه در روابط اجتماعی با مشکلاتی مواجه می شود.

به عنوان مثال خواب طبیعی و راحت نخواهد داشت و در طول روز با خواب آلودگی و بی حوصلگی مواجه است. همچنین همواره دهانش باز است که این امر سبب خشکی گلو و تاثیر نامطلوب بر روی ریه می شود.

وی به روش های جدید جراحی بینی اشاره کرد و گفت: روش های جدید جراحی بینی تقویت بینی را سبب می شود و پایداری بینی در طولانی مدت را به دنبال خواهند داشت به این ترتیب فرو افتادگی بینی پس از عمل کاهش می یابد چرا که هر بینی جراحی شده ای در طی زمان ممکن است با تغییراتی مواجه شود و این تغییرات تا پایان عمر به صورت تدریجی ادامه داشته باشد.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

حال اگر در جراحی بینی بافت ها تضعیف شوند، این روند تغییرات تشدید خواهد شد. در روش های جدید حمایت بینی به صورت قوی باقی می ماند.

دکتر نراقی با تاکید بر این که در جراحی بینی نباید آثار جراحی مشخص باشد، گفت: امروزه بینی های عروسکی و سرسره ای، بینی های تصنعی تلقی می شوند و از نظر زیبایی شناسی جایگاهی ندارند.

همچنین سعی می شود در جراحی های بینی سوراخ های بینی برش نخورند و حالت طبیعی خود را حفظ کند زیرا برش در پره های بینی علاوه بر ظاهر غیرطبیعی سبب ایجاد مشکلات تنفسی در طولانی مدت خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب صحیح بیمار برای انجام جراحی پلاستیک بینی از سوی پزشک، افزود: باید بیماری برای جراحی انتخاب شود که عمل جراحی به صلاح وی باشد.

جراح پلاستیک صورت و بینی باید با بررسی و معاینات دقیق، بیمار را توجیه کند که آیا جراحی انجام شده کمکی به زیبایی چهره وی می کند یا خیر چون امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان جراحی پلاستیک بینی، نیازی به جراحی پلاستیک ندارند.

دکتر نراقی با بیان این که برخی از جراحی بینی تصورات غیرواقعی دارند و به صورتی اغراق آمیز به این موضوع نگاه می کنند، افزود: بسیاری از افراد نیازی به جراحی زیبایی ندارند و خود مصر به انجام جراحی هستند.

این در حالی است که عمل زیبایی بینی به معنای کوچک شدن بینی نیست. برخی از این افراد با توصیه های غیرکارشناسی اطرافیان برای عمل جراحی اقدام می کنند که لازم است از مشاوره یک جراح پلاستیک بینی دلسوز بهره مند شوند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

وی، در نظر گرفتن تناسب بینی با صورت، مسائل تنفسی و نوع بافت بینی را از موارد مهم برای انجام جراحی زیبایی بینی عنوان کرد و گفت: در مورد برخی بیماران حتی اقداماتی غیر از جراحی بر روی اجزای صورت می تواند تاثیر بیشتری در زیبایی چهره آنها ایجاد کند که در طی یک مشاوره دقیق باید بهترین روش به آنها پیشنهاد شود. این روش ها ممکن است بسیاری از بیماران را از جراحی بینی بی نیاز کند.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران ادامه داد: ارائه توضیحات صحیح به چنین افرادی سبب می شود تا به میزان ۵۰ درصد از انجام اعمال جراحی بینی و به دنبال آن از مشکلات پس از عمل جراحی کاسته شود.

همچنین بار عظیم جراحی های بینی در مراکز درمانی و جراحی کاسته خواهد شد و جراحان این فرصت را خواهند داشت تا با به روز کردن دانش خود و آشنایی با روش های جدید، کیفیت بهتری را در اعمال جراحی خود ارائه دهند.

وی همچنین تصمیم بیمار برای جراحی و انتخاب جراح را از کلیدی ترین عوامل در پیشگیری از عوارض جراحی بینی عنوان کرد و گفت: بیماران نباید در تصمیم خود برای جراحی عجله کنند و تحت تاثیر اظهارات دیگران قرار گیرند. لازم است قبل از عمل نهایت وسواس و دقت برای انتخاب جراح صورت گیرد.

همچنین باید جراحی انتخاب شود که خود مسئله انتخاب بیمار را مورد نظر قرار می دهد، بینی را به صورت طبیعی عمل کرده و از کوچک کردن سوراخ های بینی پرهیز می کند و بالاخره مهمترین اصل انتخاب جراحی است که بیماران وی پس از عمل به راحتی از راه بینی تنفس کنند.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

وی به عوارض تنفسی که پس از انجام جراحی های بینی به دلایل مختلف ایجاد می شود اشاره کرد و گفت: چسبندگی های داخل بینی از جمله این عوارض است. به دنبال این چسبندگی ها راه تنفسی تنگ می شود.

به منظور کاهش این عوارض امروزه کمترین دستکاری و برش در داخل بینی انجام می شود. همچنین باقی ماندن انحراف تیغه بینی در هنگام عمل باعث مشکلات داخل بینی می شود که باید قبل از عمل تشخیص دقیق به کمک اندوسکوپی بینی و راینومتری و هنگام عمل اصلاح کامل انحراف انجام شود.

دکتر نراقی، تنگ شدن سوراخ های بینی را از دیگر عوارض احتمالی در جراحی های بینی عنوان کرد و گفت: به خاطر عوارض درازمدت، این امر امروزه تقریبا در جراحی های بینی کنار گذاشته شده است.

بنابراین بیمار نباید در تنگ کردن سوراخ های بینی اصرار داشته باشد؛ چرا که در صورت کم شدن پوست بینی، جبران آن بسیار مشکل است.علت شدیدترین مشکلات تنفسی بینی پس از جراحی تنگی دریچه های داخلی بینی است. این تنگی معمولا به دلیل برداشتن بیش از حد بافت ها و غضروف ها ایجاد می شود.

وی همچنین به برخی عوارض ظاهری و زیبایی جراحی پلاستیک بینی اشاره کرد و گفت: گاهی به دلیل برداشتن بیش از حد بافت بینی قسمت بالا و پایین بینی از یکدیگر جدا می شوند و اصطلاحا بینی دو تکه می شود.

دستکاری های زیاد جراحی در داخل بینی ممکن است حتی به پوست هم صدمه برساند. در برخی جراحی ها نیز نوک بینی بیش از حد بالا رفته و یا باریک می شود.

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

چنین عوارضی سبب می شود بینی حالتی غیر طبیعی و مصنوعی داشته باشد. در صورتی که انجام اعمال جراحی پلاستیک بینی به روشهای تقویتی و جدید احتمال این عوارض را بسیار کاهش داده است.

وی گفت: درمان یک عارضه جراحی پلاستیک بینی بسیار مشکل تر از چندین بار عمل جراحی بینی است؛ چرا که جراح در رفع عارضه جراحی با بافت هایی سر و کار دارد که از حالت طبیعی خارج شده و اغلب با کمبود بافت اسکلتی و گاهی حتی با کمبود پوست مواجهند.

از طرف دیگر معمولا در این بیماران ذخیره مناسبی در بینی برای جبران این نقصان اسکلتی وجود ندارد و در بسیاری موارد لازم است بافت پیوندی از قسمت های دیگر بدن مانند غضروف گوش، دنده و … برداشته شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که اعمال جراحی پلاستیک بینی باید با بیهوشی کامل و در اتاق عمل کاملا مجهز با شرایط و امکانات لازم انجام شود، گفت: لازم است بیمارانی که دارای اشکالات جزئی در بینی هستند سعی کنند تا حد امکان از عمل دوباره اجتناب کنند؛ چرا که ریسک عمل دوباره از عمل اول بسیار بیشتر است.

گفتنی است، دومین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با حضور صاحبنظران برجسته ایران و دنیا با هدف ارائه جدیدترین روشهای جراحی پلاستیک صورت از ۲۶ تا ۲۸ آبان در هتل المپیک برگزار می شود.

isna

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...