رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

کلیسای نتردام

 

 

نتردام...شاهکار معمارب گوتیک که ساخت آن در سال 1163 در زمان پادشاهی لویی هفتم شروع شده،جنگهای صلیبی را به خود دیده و در جزیره سیته در میانه رود سن در مرکز پاریس سالانه میزبان 13 میلیون گردشگر است .دو قرن ساخت نتردام طول کشید و در سال 1345 پایان یافت.در نتردام می توانید تاریخ علم و هنر را تماشا کنید .دیواره های کلیسا با نقاشی های چشم نواز ،راوی کتاب مقدس است.سقف کلیسای نتردام که در زبان فرانسوی «بانوی ما» معنی میدهد،روی 75 ستون بنا شده است .

 

 

 

ناقوس اصلی کلیسا که در سال 1685 نصب شده 13 تن وزن دارد و تنها یکبار در سال ،آن هم در 11 نوامبر که سالروز پایان جنگ جهانی اول است نواخته می شود.میدان بیرون کلیسا هم محل تجمع گردشگران است.

 

 

تماشایی ترین پدیده در این کلیسا:

-28مجسمه سنگی 5/3 متری در ارتفاع 20 متری در بالای در اصلی

-113 پنجره آراسته به شیشه های رنگی و البته خورشیدی شکل

-مناره یا فلش 96متری و سقف 43 متری کلیسا

 

 

تصاویر در ادامه ی پست ها

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

کلیسای نوتردام ،‌ عروس پاریس

 

ویكتور هوگو در مورد نترادم گفته است: هر تصویر و هر سنگ این بنای تاریخی تنها صفحه‌ای از تاریخ این كشور نیست بلكه سرگذشت دانش و هنر و... این كشور است. زمان معمار این بنا و مردم سازنده آن هستند.كلیسای نتردام كه «بانوی پاریس» نام دارد، یكی از بهترین نمونه‌های سبك گوتیك محسوب می‌شود این كلیسا در مكانی قرار دارد كه پیش از این رومی‌ها در آن معبدی برای پرستش ژوپیتر ساخته بودند.موریس دی سولی، اسقف پاریس تصمیم به ساخت كلیسایی برای جمعیت رو به افزایش شهر پاریس كرد. با وجود آن كه ساخت این كلیسا از سال 1163 شروع شد ولی تا 180 سال بعد یعنی سال 1345 كار آن به اتمام نرسید. این بنا كه در عصر بی‌سوادی مردم ساخته شد، بازگو كننده داستان‌هایی از انجیل در آستانه ورودی، نقاشی‌ها و شیشه‌های رنگی است.ظاهر درون این بنا در اواسط قرن سیزدهم تغییر شكل پیدا كرد، پنجره‌های كوچك دیوار خارجی كلیسا كه معرف اوایل سبك گوتیك بود جای خودشان را به پنجره‌های بزرگ دادند كه موجب حذف ایوان باریك درون كلیسا شد. در آغاز محوطه داخلی كلیسا 4 طبقه داشت و ایوان آن نیز یك مدخل ورودی بزرگ دایره‌ای شكل بود. نمای خارجی این بنا سبك گوتیك داشت.

 

كلیسای نتردام تاریخ پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده است. سربازانی كه درگیر جنگ صلیبی بودند پیش از رفتن به میدان جنگ در این مكان دعا می‌كردند و موسیقی چندآوایی در این كلیسا شكل گرفت. در طول انقلاب فرانسه، كلیسای نتردام هم همچون دیگر كلیساهای فرانسه غارت شد، اشیای باارزش كلیساهای دیگر هم نابود شدند یا به تاراج رفتند تنها ناقوس‌های بزرگ از خطر ذوب شدن در امان ماندند، در طول انقلاب فرانسه از محوطه داخلی كلیسا برای انبار غذا استفاده می‌شد.در همین مكان بود كه ناپلئون بر اولویت دولت بر كلیسا تاكید كرد و به عنوان امپراطور فرانسه تاجگذاری كرد و جوزفین را ملكه خود خواند.در طول قرن نوزدهم نویسنده مشهور ویكتور هوگو و هنرمندانی چون اینگرس توجه همكاران را به ارزش هنری این بنا و وضعیت اسفباری كه در آن قرار داشت جلب كردند. در قرن نوزدهم ارزش این بنای تاریخی بیشتر مورد توجه قرار گرفت در قرن هجدهم حتی شیشه‌های رنگی منقوش این كلیسا با شیشه‌های معمولی عوض شدند.

 

بازسازی این كلیسا كه از سال 1844 شروع شد 23 سال به طول انجامید در طول حكومت انقلابی مستقر در پاریس (از 18 تا 21 مارس 1871) این كلیسا به آتش كشیده شد.به هر حال آن چه امروز نظر همگان را به سوی نتردام جلب می‌كند، هنر به كار رفته در این كلیساست و نه تاریخچه آن.فضای درونی نتردام با ستون‌های بلند و سبك خاصی كه در آن به كار رفته بسیار منحصر به فرد است حضور 6000 نفر را برای عبارت در خود دارد.در سال 1768 جغرافی‌دانان تصمیم گرفتند همه مسافت‌ها را در فرانسه بر اساس موقعیت نتردام اندازه‌گیری كنند. 176 سال بعد وقتی پاریس در جنگ جهانی دوم آزاد شد، ژنرال دوگل بعد از بازگشتش برای شركت در مراسم شكرگزاری به كلیسا آمد. از بسیاری جهات نتردام همیشه مركز فرانسه بوده است.در سال 1991 یك برنامه 10 ساله حفظ و احیای این بنا طرح‌ریزی شد. برای دیدن بخش‌های بالایی كلیسا و یا رودخانه سن پاریس باید 387 طبقه به بالای این برج رفت. زنگ 13 تنی كلیسای نتردام در برج جنوبی آن قرار دارد كه بر حسب موقعیت‌های خاص به صدا درمی‌آید.در جلوی نتردام میدانی قرار داشت كه تا اواسط دهه 60 با خانه‌های قرون وسطایی محصور شده بود و همین امر موجب می‌شد كه كلیسا از تمامی جهات به خوبی دیده نشود. بعد از تخریب ساختمان‌ها، باستان‌شناسان آثار فرانسوی ـ رومانیایی مربوط به زندگی در قرن نوزدهم را كشف كردند.اكنون كلیسای نتردام یكی از اصلی‌ترین مراكز گردشگری در پاریس محسوب می‌شود كه سالانه تعداد زیادی از گردشگران با مذهب و ملیت‌های مختلف از آن دیدن می‌كنند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

xz3rs99ppsyolobs40hz.jpg

 

05wh0gea0qatze92udh.jpg

 

7kbnmght8sos17htjx8c.jpg

 

sk4c9uv0uudomv7vj9.jpg

 

iot8cyndak21kajw4kpc.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...