رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

15877.jpg

 

ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است ، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی ها و ایده ها می باشد ، یک طراح بلژیکی به نام " ونسان کاله باوت " (Vincent Callebaut) سازنده و طراح شهری شناور است که آن را "لیلی‌پاد" (Lilypad) نام گذاری کرده است..............

 

155.jpg

 

در حقیقت این شهر محیطی مساعد برای کسانی است که از شر یا آسیب تغییرات شدید آب و هوایی به آن پناه می‌برند، اما بیشتر به یک شهر رویایی شبیه است تا یک جان‌پناه. این شهر که برای ساخت آن از طبیعت الهام گرفته شده است، برای اسکان 5 هزار نفر طراحی شده و پناهگاهی مناسب برای کسانی است که از تاثیرات گرم شدن جهان و دیگر بلایای طبیعی به آن پناه می‌برند. لازم به ذکر است که زمان ساخت ان سال 2100 اعلام شد است .

 

8898.jpg

 

این شهر برای تامین انرژی لازم، خودکفا بوده و برای تامین انرژی از منابعی مانند باد، خورشید و برق آبی استفاده می‌کند. تمامی آب و غذای موردنیاز ساکنان شهر را در خود آن می‌توان تهیه کرد و رشد داد. قرار است این شهر در برابر تلاطم امواج 40 تا 50 فوتی مقاومت کند، اما استقامت آن در برابر گردبادهای شدید و طوفان‌های بنیان‌ بسیار شدید در معرض تردید است.

 

527845.jpg

 

شاید این شهر بتواند به عنوان لنگرگاه برخی کشتی‌ها نیز ایفای نقش کند و ابزاری کمکی برای سواحل و بنادر باشد. طراحی شهر شناور به گونه‌ای است که بیشینه‌ استفاده از نور محیط برای جذب و تبدیل آن به انرژی صورت گرفته است، اما داخل شهر دارای نور تنظیم شده‌ای است. ممکن است: "لیلی‌پاد" الگویی برای شهرهای شناور‌ آینده باشد.

 

478964.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...