رفتن به مطلب

آسمان خراش درختی در تایوان + عکس


EOS

ارسال های توصیه شده

یک آسمانخراش شگفت انگیز در تایوان طراحی شده است که ظاهری شبیه به یک درخت دارد و تحقق آسمانخراشهایی است که پیش از این در مجموعه فیلمهای علمی تخیلی جنگهای ستاره ای دیده شده بود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی تصاویری منتشر شده که مربوط به طرحهای یک آسمانخراش جدید و پیشرو است که در آینده قرار است در افق شهر “تایچونگ” واقع در تایوان ساخته شود تایچونگ سومین شهر بزرگ تایوان است که به تازگی موفق شد جایزه اول یک مسابقه طراحی را برنده شود.

 

این برج Floating Observatories (منظرگاههای شناور) نام دارد. ساختمان اصلی به یک درخت پوشیده از ۸ منظرگاه شناور شبیه است که این منظرگاهها همانند برگهای یک درخت طبیعی بالا و پایین می روند.

 

هر منظرگاه همانند یک آسانسور عمل می کند و گنجایش حمل ۸۰ نفر را دارد افرادی که سوار بر این برگها می شوند می توانند از چشم انداز افق دور لذت ببرند.

برطبق اظهارات معماران، این منظرگاهها قرار است با یک ماده سبک و نرم بر روی یک مسیر عمودی بر روی ساختمان ساخته شوند اطراف این مسیر عمودی را یک میدان الکترومغناطیسی قوی احاطه کرده است.

 

براساس گزارش دیلی میل، در ساخت این آسمانخراش از فناوریهای سبز دوستدار محیط زیست شامل توربینهای بادی و پیلهای خورشیدی استفاده خواهد شد. انتظار می رود که ساخت این ساختمان از سال ۲۰۱۲ آغاز شود.

 

 

تصاویر در ادامه ی پست ها

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

در رقابت های بین المللی مفهومی برای طراحی آسمان خراش جدید در تایوان جایزه ای اعطا شد و این جایزه به علت الهام گرفتن این طرح از شکل این جزیره که به شکل یک گیاه سبز که دارای هشت برگ می باشد تعلق گرفته است.

در واقع در این درخت تکنولوژیک یا آسمانخراش نیز این هشت برگ خودنمایی می کنند اما به عنوان آسانسور که میهمانان این برج را در ارتفاع عمودی جابجا می کند و به آنها خدمات می دهد.

 

rp9ch3zrtr0lp7furz8z.jpg

این آسانسورها در هر سرویس قابلیت جابجایی ۸۰-۵۰ نفر را دارند.این بالون ها از مواد سبک وزنی ساخته شده اند و با گاز هلیوم به صورت شناور خود نمایی می کنند، آنها توسط نیروی قوی الکترو مغناطیسی و از داخل ساختمان هدایت می شوند.

حرکت این بالون ها که به عنوان یک رصد خانه شناور نیز به حساب می آیند گرمایش ساختمان را از طریق یک میدان الکترومغناطیسی با استفاده از قدرت الکتریکی ایجاد شده توسط غشای نسل جدید که پیچده مخازن هلیوم و قطاری از طریق انتقال فتوولتائیک به بخشهای مختلف ساختمان هدایت می کند.

 

62ncm88r7fk6eliqzaeo.jpg

انرژی الکتریکی این برج توسط یک سری از توربین های محوری واقع در امتداد مرکز عمودی پیگیری و حاصل می شود.

از درون آسانسورها کلیه فضا ها از قبیل مرکز اطلاعات ،موزه،فضاهای اداری ، اتاق های کنفرانس ، رستوران ها و … قابل مشاهده است.

مشکل حل آب در این ساختمان توسط یک مخزن زیرزمینی که در آن آب خالص باران ذخیره و بعد از آن استفاده می شود حل گردیده است.

روشنایی و دید در این ساختمان بسیار سخاوتمندانه به کلیه فضاها می رسد در حالی که در بهترین حالت ساختمان های دیگر از دو جهت نور و دید را وارد فضا می کنند اما در این برج شما نور و دید را از همه جهات در اختیار دارید .

نیروگاه زمین گرمایی در زیرزمین برای گرم شدن از مناطق در فصل سرد و آب گرم وجود دارد و فضا های زیر زمین و قسمت های پایین برج را پشتیبانی می کند.

در این ساختمان غول پیکر تهویه ساختمان به راحتی به صورت متقاطع انجام می شود.

طرحان این ساختمان سعی در برآورده کردن کلیه نیازهای انرژی یک ساختمان از محیط طبیعت کرده اند که همین مورد یکی از نکاتی است که این آسمان خراش را در نظر داوران این دوره رقابت های بین المللی جلب کرده است.

 

f7bz6h0ujl75t8nv9z4n.jpg

 

شاید بعضی از کاربران سایت همانطور که برای ما می نویسند که این طرح ها بسیار رویایی است اما ما باز هم به نوشتن این نوع مقالات و بحث ها ادامه می دهیم چون کسانی که این طراحی را انجام داده اند روزی در رویای خود این طرح را ایجاد کرده بودند بیاید کمی به رویاهای خود بیشتر بها دهیم و بر روی خلاقیت خود در طراحی بیشتر از طبیعت استفاده کنیم

متاسفانه در کشور ما بسیار معدود شرکت هایی به طراحی ارگانیک بها می دهند و شاید به این موارد اصلا فکر نکنند تا جایی که برای حفظ انرژی گرمایشی و سرمایشی که با به کاربردن پنجره های دو جداره تا حد زیادی در اتلاف انرژی کمک می کند نیاز به گذشت زمانی بسیار طولانی دارد و بسیاری از مسائل مانع استفاده از این راه حل ساده که در دنیا کاملا اجرا می شود شده است.

اما از آنجا که بیشتر خوانندگان سایت ما از دانشجویان عزیز معماری ،عمران و ساختمان می باشند و فکر و روحی آزاد دارند می خواهیم که در آینده به عنوان مهندسان آینده این مسائل را در طراحی های خود بگنجانند و این مسائل را فراموش نکنند و حداقل همینک که در کلاسهای درس حاضر می شوند و فکری آزاد به وسعت دریا دارند با جسارت تمام طراحی های خود را در بهترین شکل به اساتید ارائه دهند.

همچنین اساتید معماری نیز باید ضمن آشنایی هر چه بیشتر با علم نوین معماری که با دیگر علوم ترکیب شده (معماری مدرن) از دانشجویان خود نیز همین انتظار را داشته باشند که خود را با توجه به علم روز معماری که به سرعت در حال پیشرفت است وفق داده و طراحی کنند، این مساله مهم به دست نمی آید مگر با مطالعه ،تحقیق و تلاش، به امید روزی که در کشور ما نیز به مسائل معماری و طراحی بسیار بهتر و عمیق تر و فنی تر نگریسته شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...