رفتن به مطلب

اندونزی از انرژی گرمایی مناطق اتشفشانی، برق تولید می کند


ارسال های توصیه شده

اندونزی از انرژی گرمایی مناطق اتشفشانی، برق تولید می کند.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از واحد مرکزی خبر، در حالی که توجه همه به سمت فورانهای اتشفشانی اخیر در اندونزی با سیصد و بیست و نه کشته جلب شده است، اندونزی به فکر استفاده از انرژی های اتشفشانی برای تولید برق افتاده است.

 

پژوهشگران در اندونزی در تلاش هستند به صورت گسترده از انرژی های موجود در درون مناطق اتشفشانی برای تولید برق استفاده کنند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،در واقع اندونزی کوشیده است از انرژی ناشی از فورانهای اتشفشانی که مخرب است و ویرانی های گسترده ای را به بار می اورد برای تسهیل کردن زندگی انسانی استفاده کند.

 

در اعماق این مناطق، انرژی های نهفته شده به صورت بخارهای داغ مختلف استخراج می شود و پس از انتقال به مخزنهای ویژه و انجام فراوری های خاص روی ان، به برق تبدیل می شود.

 

در حال حاضر، چندین مرکز ویژه برای این منظور در اندونزی وجود دارد که از طریق ان برای دهها هزار خانوار اندونزیایی انرژی برق تامین می شود.

 

برق حاصل از این فرایند به انرژی گرمایی-زمینی معروف است.

 

در واقع از گرمای موجود در درون زمین برای تولید برق از این طریق استفاده می شود.

 

با توجه به واقع شدن اندونزی در کمربند اتشفشانی شرق اسیا ، این کشور می تواند از مقادیر زیادی انرژی گرمایی استفاده کند که در اعماق زمین وجود دارد.

 

اندونزی حدود چهل درصد از کل انرژی گرمایی-زمینی جهان را تولید می کند.

 

با توجه به اینکه این منبع انرژی پاک است، می توان به ان به چشم انرژی جایگزین برای منابع انرژی و سوختهای فسیلی الوده کننده کنونی نگریست.

 

باید توجه داشت که در حال حاضر حدود یک سوم مردم اندونزی به برق دسترسی ندارند که علت اصلی ان فقدان زیرساختهای لازم برای این منظور است.

 

اما حتی اندونزیایی هایی هم که به برق دسترسی دارند نمی توانند روی پایایی این منبع انرژی حساب کنند زیرا در طول روز چند ساعت برق قطع می شود.

 

هزینه های برق برای بخش خصوصی از قبیل هتلداری اندونزی بخاطر همین قطع برقها بسیار سرسام اور است زیرا هنگام قطع برق انها از ژنراتورها برای تامین برق خودشان استفاده می کنند که بسیار پرهزینه است.

 

اندونزی از نظر منابع نفت و زغال سنگ و تولید برق از طریق انها غنی است اما این کشور به منظور محافظت از محیط زیست به استحصال زیاد از این منابع مبادرت نمی کند.

 

اندونزی قصد دارد تا سال دوهزار و بیست حدود بیست و شش درصد از الاینده های کربنی خودش بکاهد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...