رفتن به مطلب

مردان بزرگ کجا ها کار میکردند


ارسال های توصیه شده

steve_jobs.jpg

همیشه برایم جالب بوده که بدانم اتاق های افراد خاص چه گونه بوده ، چون به طور واضحی میشود روحیه ی هر فرد را در نوع چیدمان اتاقش دید. اولین بار، چند سال پیش بود که عکسی از اتاق استیو جابز دیدم. فوق العاده بود. تا بحال همچنین سادگیه مطلوبی را برای یک اتاق ندیده بودم. خودش در باره ی این اتاق که در سال ۱۹۸۲ داشته میگوید “ تمام چیزی که احتیاج داشتم یک لیوان چای، یک چراغ مطالعه و یک ضبط استریو بود، که همه را کنارم داشتم، همین. “

 

twain2.jpg

twain1.jpg

روایت اتاق های افراد دیگر نیز جالب است. Mark Twain معمولا” تابستان ها را نزد خواهر خود در حومه ی نیویورک میگذارند. وی برای اینکه بتواند با خیال راحت به نویسندگیش برسد ، خودش شروع به ساخت یک کلبه ی کوچک و جمع و جور در زمین های خواهرش کرد. با این کار مارک تواین توانست در سکوت و آرامش شاهکار های خود را به وجود بیاورد.

bedroom1.jpg

jefferson.jpg

اتاق کار توماس جفرسون، یکی از بنیانگذاران آمریکا و سومین رئیس جمهور این کشود که حرفه ی اصلیش معماری بود هم جالب است. وی این مکان را خودش طراحی کرد و در آنحا بود که اعلامیه ی استقلال ایالات متحده را نوشت. یکی از طراحی های جالب این خانه مکان تخت خواب شخصی جفرسن است. وی تخت خوابش را در یک تو رفتگی در اتاق قرار داده بود، طوری که یک طرف طرف آن مشرف به اتاق خواب و طرف دیگرش مشرف به اتاق مطالعه اش میشد. اینگونه وی به راحتی میتوانست بعد از بیدار شدن از خواب بین دو مکان جابجا شود.

darwin.jpg

charles.jpg

چارلز داروین”، دانشمند انگلیسی نزدیک به چهل سال در یک خانه در rural Kent انگلیس زندگی میکرد. در داخل خانه، داروین یک کتابخانه ی شخصی داشت، جایی که وی مشهور ترین مقاله ی خود راجع به نظریه ی فرگشت نوشت. در داخل کتابخانه ی وی، تنها کتاب یافت نمیشد. وی هر قطعه ای از حیواناتی که در طول پیاده روی های عصر گاهیش میدید را هم به این کتابخانه اضافه میکرد. عصای پیچ دار معروف داروین را میتوان در عکس اول دید …

frank1.jpg

یکی دیگر از اتاق های خوب، اتاق کار “فرانک لوید رایت”، از پیشگامان معماری مدرن بود. وی از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ در این مکان که در یک مکان پر از درخت احاطه شده بود کار میکرد. بسیاری از ایده های بکر و موفق معماری وی در این اتاق بود که شکل گرفت. تقریبا” ۱۲۵ پروژه از طرح های رایت و گروهش در این مکان طراحی شده.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...