رفتن به مطلب

افزودنی های خطرناک


ارسال های توصیه شده

تحقيقات نشان داده که اغلب شربت های دارويی کودکان حاوی افزودنی هايی است که استفاده از آنها در مواد غذايی و نوشيدنی های تهيه شده برای اين گروه سنی ممنوع اعلام شده است.

مجله تحقيقی - علمی "غذا"، چاپ بريتانيا، در گزارشی آورده که از 41 شربت دارويی ويژه کودکان زير سه سال که مورد آزمايش قرار داده فقط يکی حاوی افزودنی نبوده است.

بنابر مقرارت بريتانيا، توليدکنندگان مواد غذايی برای کودکان زير سه سال اجازه ندارند از رنگ، مواد افزودنی و شيرين کننده ها در محصولات خود استفاده کنند. اين در حالی است که استفاده از بيشتر مواد نگهدارده در مواد غذايی و نوشيدنی های کودکان زير سه سال نيز ممنوع شده است.

توليدکنندگان اين نوع مواد غذايی تاکيد دارند که مواد توليدی آنها بدون خطر است.

آنها می گويند فقط از مواد افزودنی استفاده می کنند که از لحاظ تکنولوژيکی ضروری و همچنين بدون خطر برای سلامتی کودکان زير سه سال محسوب می شوند.

اما، تحقيقات مجله "غذا" نشان داده که در همه شربت های دارويی کودکان از مواد رنگی "آزو"، مواد نگهدارنده بنزوئات و سولفات و همچنين مواد شيرين کننده استفاده شده است.

برخی از شربت های دارويی به مصرف کننده هشدار می دهند که افزودنی هايی که در اين داروها به کار رفته ممکن است عوارض جانبی خطرزا داشته باشد.

عوارض جانبی که در دفترچه راهنمای اين شربت ها قيد شده شامل خارش پوست و چشم و اسهال می شود.

سخنگوی مجله "غذا"، که از سوی يک کميته مستقل برای نظارت بر سلامت مواد غذايی در بريتانيا منتشر می شود، می گويد: "در حالی که بسياری از کودکان می توانند اين شربت ها را بدون خطر مصرف کنند، کودکانی هستند که در اثر مصرف آنها با مشکل آلرژی مواجه می شوند. توليدکنندگان مواد دارويی کودکان می توانند از مواد طبيعی به جای اين افزودنی ها استفاده کنند."

در مقابل، "انجمن توليدکنندگان مواد دارويی که بدون نسخه پزشک ارائه می شوند"، می گويد: "بر خلاف مواد غذايی، مقدار افزودنی های استفاده شده در شربت های دارويی کودکان بسيار ناچيز است و اين نوع شربت ها برای مدت کوتاهی مصرف می شود. بيشتر شربت های دارويی بدون افزودنی ها قابل توليد، نگهداری و توزيع نيستند. در ضمن مزه شربت ها خوب نيست پس به ويژه برای کودکان بايد از شيرين کننده استفاده کرد."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...