رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نوشته شده توسط ستاره آریایی در انجمن نواندیشان

 

اسپان باندSpun Bond

منسوج اسپان لید و منسوج الیاف استیپل از آنجایی که مقاومت مکانیکی بسیار ضعیفی دارند لذا با کالندر کردن آنها از طریق غلتکهایی که سطح بسیار صاف و داغی دارند موجب ایجاد پیوندهای فیزیکی و درهم تنیده شدن بیشتر الیاف شده و مقاومت مکانیکی منسوج را بالا میرند.به این منسوجات اصطلاحا اسپان باند میگویند.

 

وت لیدWet Laid

منسوج بی بافتی است که برای استحکام بیشتر آن فرایند پیوند شیمیایی میان الیاف با استفاده از بیندرهایی مانند محلولهای پلیمری و لاتککس انجام میشود.منسوج اولیه مورد استفاده از نوع اسپان لید یا حاصل از الیلف استیپل است که مقاومت مکانیکی مناسبی ندارند.

 

ملت اسپانMelt Spun

تشکیل منسوج از هریک از فرایندهای ملت بلان،اسپان باند و ریسندگی به روش فلش گفته میشود.پلی پروپیلن،پلی استر و پای اتیلن بیشترین مصرف را در سایر پلیمرها در تولید این محصول دارند.

 

ایرلیدAir Laid

منسوج بی بافت کاغذی که فرایند تشکیل آن شبیه آماده سازی خمیر چوب است با این تفاوت که از اب در این فرایند استفاده نمیشود.الیاف به وسیله جریان هوا حمل و با تنیدن در یکدیگر تشکیل ساختار کاغذی این منسوج را میدهند.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

ملت بلانMelt Blown

این منسوجات بی بافت از طریق ذوب الیاف پلیمری و عبور این مذاب از رشته سازی با نهایتا 40 سوراخ در اینچ و تبدیل آن به الیاف نازکی که با دمیدن جریان هوای مناسب به آن خنک و سپس کشیده شده و تبدیل به میکرو الیاف با ضخامت 2-4نانومتر شده در نهایت روی غلتک به شکل با پیوندهای بسیار ضعیف فیزیکی الیاف با یکدیگر رول میشوند.درجه نرمی و کدری و قابلیت پوششی و درصد تخلخل و منافذ آن با سایر فیلامنتهای معمولی قابل لمس است.غالبا ملت بلان را برای تبدیل به وبهای اسپان ملت یا اسپان ملت اسپان به اسپان باندها اضافه میکنند.

اسپان لیسSpun Lace

الیاف مورد استفاده مخلوط ویسکوز و الیاف مصنوعی مانند پلی استر هستند که با تجهیزات مکانیکی مانند واترجت با یکدیگر درگیر و به اصطلاح به هم جوش میخورند.به این منسوج به دست آمده اسپان لیسد گویند که زیردست نرم و قابلیت پوششی مناسبی دارد.روی این منسوج مانند سایر منسوجات معمولی میتواند فرآیندهای رنگرزی و تکمیل انجام گیرد و حتی با بکار بردن نوعی از بیدرها در عملیات تکمیلی میتوان آن را به دفعات شست و شو کرد.

اسپان لیدSpun Laid

منسوج حاصل از یک فرآیند مداوم که در آن پلیمر مذاب پس از خروج از رشته ساز تبدیل به فیلامنت شده سپس روی یک شبکه متحرک قرار گرفته و با دمیدن جریان هوا این فیلانتها اصطلاحا به شکل وب به هم تنیده و درگیر میشوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...