رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

در این تاپیک قصد داریم با کلام زیبای دیگران مسیر ایده ها و تلاش های خودمون رو هموار و سرعت رو بیشتر کنیم.

 

تذکر: منابع متن های درج شده فراموش نشود

 

هر بار که می روی، رسیده ای.

 

پشتش‌ سنگین‌ بود و جاده‌های‌ دنیا طولانی. می‌دانست‌ كه‌ همیشه‌ جز اندكی‌ از بسیار را نخواهد رفت. آهسته آهسته‌ می‌خزید، دشوار و كُند؛ و دورها همیشه‌ دور بودند. سنگ‌پشت‌ تقدیرش‌ را دوست‌ نمی‌داشت‌ و آن‌ را چون‌ اجباری‌ بر دوش‌ می‌كشید.

پرنده‌ای‌ در آسمان‌ پر زد، سبك؛ و سنگ‌پشت‌ رو به‌ خدا كرد و گفت: این‌ عدل‌ نیست، این‌ عدل‌ نیست. كاش‌ پُشتم‌ را این‌ همه‌ سنگین‌ نمی‌كردی. من‌ هیچ‌گاه‌ نمی‌رسم. هیچ‌گاه. و در لاك‌ سنگی‌ خود خزید، به‌ نیت‌ ناامیدی.

خدا سنگ‌پشت‌ را از روی‌ زمین‌ بلند كرد. زمین‌ را نشانش‌ داد. كُره‌ای‌ كوچك‌ بود. و گفت: نگاه‌ كن، ابتدا و انتها ندارد. هیچ كس‌ نمی‌رسد. چون‌ رسیدنی‌ در كار نیست. فقط‌ رفتن‌ است. حتی‌ اگر اندكی. و هر بار كه‌ می‌روی، رسیده‌ای. و باور كن‌ آنچه‌ بر دوش‌ توست، تنها لاكی‌ سنگی‌ نیست، تو پاره‌ای‌ از هستی‌ را بر دوش‌ می‌كشی؛ پاره‌ای‌ از مرا.

خدا سنگ‌پشت‌ را بر زمین‌ گذاشت. دیگر نه‌ بارش‌ چندان‌ سنگین‌ بود و نه‌ راه‌ها چندان‌ دور. سنگ‌پشت‌ به‌ راه‌ افتاد و گفت: رفتن، حتی‌ اگر اندكی؛ و پاره‌ای‌ از «او» را با عشق‌ بر دوش‌ كشید.

 

--------

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

آموخته ام كه

چيزهاي كم اهميت را تشخيص دهم

و سپس آنها را ناديده بگيرم

آموخته ام كه

باخت در يك نبرد كوچك را به قصد

برد در يك جنگ بزرگ بپذيرم

آموخته ام كه

اگر مايلم پيـــام عشـق را بشنوم

خود نيز بايستي آن را ارسال كنم

آموخته ام كه

ثروتمند كسي نيست كه بيشترين ها را دارد ،

بلكه كسي است كه به كمترين ها نياز دارد

آموخته ام كه

دو نفر مي توانند با هم به يك نقطه نگاه كنند

ولي آنرا متفاوت ببنند

آموخته ام كه

كافي نيست فقط ديگران را ببــخشيم،

بلكه گاهي خود را نيز بايد ببخشيم

 

 

 

 

برگرفته از سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

رایان دایسون

مدیراجرائی اسبق در شرکت کوکاکولا

 

فرض کنید زندگی همچون یک بازی است .

قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید

جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند

 

. پر واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین ، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد ،

 

اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد ، کاملا شکسته و خرد میشوند.

 

او در ادامه میگوید :

 

" آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده، سلامتي، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان كارتان است

 

 

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

هشت مرحله در فرایند حل نظام‌مند مسئله

 

 

 

ما هر روز با مسایل کوچک و بزرگ در زندگی و محل کار روبه‌رو می‌شویم که حل آنها مستلزم دانستن شیوه درست مواجه شدن با آنهاست. داشتن مهارت حل مسأله برای همه ما ضروری است. در مقاله حاضر هشت مرحله اصلی در فرایند حل موثر مسئله ذکر می‌شود. استفاده از این شیوه‌ها کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و آرامش را به ذهن بازمی‌گرداند.

رویکرد مثبت. نخستین مرحله در فرایند حل نظام‌مند مسئله، داشتن این رویکرد است که راه حلی وجود دارد و با تلاش پیدا خواهد شد. هنگام برخورد با مشکل، آرامش خود را حفظ کنید و به خود اطمینان دهید که راهی موثر برای حل مشکل پیش آمده وجود دارد.

دومین مرحله، استفاده از واژگان مثبت به جای واژه‌های منفی است. به جای کلمه "مشکل" از واژه "وضعیت" استفاده کنید. برای مثال "ما با وضعیتی جدید مواجه هستیم" بسیار بهتر از آنستکه گفته شود "ما با مشکلی بزرگ روبه‌رو شده‌ایم".

تعریف دقیق وضعیت. سومین مرحله، توصیف روشن وضعیت بوجود آمده به شکل مکتوب است. سعی کنید به ساده‌ترین وجه وضعیت کنونی را توصیف کنید تا با تمام زوایای آن آشنا شوید.

علل و راه‌حل‌ها را شناسایی کنید. چهارمین مرحله این است که از خود بپرسید چه عواملی وضعیت کنونی را بوجود آورده‌اند؟ ندانستن علل یاد شده باعث می‌شود بارها و بارها با همان وضعیت‌ها مواجه شوید. تقریبا 25 درصد از مشکلات، با تعریف صحیح عوامل بوجود آورنده آنها قابل حل هستند. مرحله پنجم پرسیدن این سوال است که راه‌حل‌های ممکن کدام‌ها هستند؟ قبل از هر اقدامی، تا جایی که می‌توانید راه‌حل‌های ممکن را برای وضعیت کنونی بنویسید. معمولا هر چه تعداد این راه‌حل‌ها بیشتر باشد احتمال دستیابی به راه‌حل بهتر بیشتر است زیرا در این حالت شما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب از میان آنها دارید.

اتخاذ تصمیم‌های روشن. مرحله ششم فرایند حل نظام‌مند مسئله، اتخاذ تصمیمی روشن بدور از هر گونه ابهام است. معمولا اتخاذ هر تصمیمی بهتر از تصمیم نگرفتن است. مرحله هفتم تعیین مسئولیت برای اجرای تصمیم اتخاذ شده و سپس تعیین مهلت برای اجرای هر مسئولیت و بازبینی تصمیم در فواصل زمانی معین است. به یاد داشته باشید تصمیم بدون مهلت اجرا، هیچ تاثیری در حل وضعیت بوجود آمده ندارد.

در نهایت مرحله هشتم، پیگیری، بازبینی مراحل اجرای تصمیم و مقایسه نتایج عملی بدست آمده با نتایج مورد انتظار و یافتن راه‌حل‌های جدید و اقدامات نو است.

روش‌های عملی

در اینجا به دو اقدامی اشاره می‌کنیم که با انجام آنها می‌توانید تفکری خلاق‌تر در مواجهه با وضعیت‌های جدید داشته باشید. ابتدا مشکل یا وضعیت بوجود آمده را به دقت و به روشنی تعریف کنید طوری دقیقا بدانید در حال حل چه وضعیتی هستید. اقدام بعدی این است که هر چه می‌توانید راه‌حل‌های بیشتری را برای رفع وضعیت موجود یادداشت کنید. سپس به اجرای تصمیم گرفته شده بپردازید.

موفق باشید.

تهیه و تدوین: گروه موفقیت سایت خانه

منبع: سایت رسمی برایان تریسی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...