رفتن به مطلب

دوربين Lumix DMC-FZ100


ارسال های توصیه شده

دوربين Lumix DMC-FZ100

 

سوپرزوم سريع از پاناسونيك

1004200.jpg

 

 

اشاره: شركت پاناسونيك دوربين سوپرزوم جديد خود يعني Lumix DMC-F100 را با قابليت ضبط ويديوي HD AVCHD ارائه كرد. اين دوربين با يك لنز زوم 24x (معادل 600-25 ميلي‌متر)، سنسور MP CMOS و يك نمايشگر LCD قابل چرخش 3 اينچي به ويژگي‌هايي نظير تثبيت تصوير، آخرين پردازنده Venus Engine FHD و حالت‌هاي عكس‌برداري P/A/S/M مجهز است

شركت پاناسونيك دوربين سوپرزوم جديد خود يعني Lumix DMC-F100 را با قابليت ضبط ويديوي HD AVCHD ارائه كرد. اين دوربين با يك لنز زوم 24x (معادل 600-25 ميليمتر)، سنسور MP CMOS و يك نمايشگر LCD قابل چرخش 3 اينچي به ويژگي‌هايي نظير تثبيت تصوير، آخرين پردازنده Venus Engine FHD و حالت‌هاي عكس‌برداري P/A/S/M مجهز است. اين دوربين در عين حال سريع‌ترين نرخ عكس‌برداري Burst را با استفاده از يك شاتر مكانيكي با سطح 11 فريم بر ثانيه ارائه مي‌كند. دوربين DMC-F100 با يك سوئيچ حالت فوکاس بر روي بدنه لنز خود طراحي شده است و يك Jog-Dial در قسمت پشت بدنه دوربين نيز كنترل بهتري را در هنگام عكس‌برداري دستي فراهم مي‌سازد. دوربين جديد پاناسونيك با قيمت 95،499 دلارعرضه مي‌شود.

 

لنز LEICA DC VARIO-ELMARIT كه به تازگي توسعه يافته است، دامنه زوم اپتيكال DMC-FZ100 را در محدوده وايد از 27 به 25 گسترش داده و قدرت زوم آن را نسبت به DMC-FZ35 از 18x به 24x افزايش داده است. به‌علاوه، سنسور MOS 1،14 مگاپيكسلي كه به تازگي توسعه يافته است به FZ100 اجازه مي‌دهد تا فيلم‌هاي HD با تفكيك‌پذيري كامل 1080×1920 را با نرخ فريم(50i (PAL ضبط كند. اين سنسور MOS سريع، بالاترين سرعت عكس‌برداري Burst را در تفكيك‌پذيري كامل 1،14 مگاپيكسلي در سرعت 11 فريم بر ثانيه با شاتر مكانيكي و حتي 60 فريم بر ثانيه در حالت ضبط 5,3 مگاپيكسلي امكانپذير مي‌سازد. اين سنسور در عين حال به دوربين اجازه مي‌دهد تا فيلم‌هاي سريع را در اندازه QVGA با نرخ 220 فريم در ثانيه ضبط كرده و به اين ترتيب حركاتي را ثبت كند كه براي چشم غيرمسلح قابل مشاهده نيستند.

 

پردازنده جديد Venus Engine FHD، كيفيت بالاي تصوير را در هر دو حوزه عكس‌برداري و ضبط فيلم تضمين مي‌كند. اين پردازنده در عين حال از فناوري Intelligent Resolution استفاده مي‌كند كه پردازش بهينه سيگنال را بر حسب بخشي از تصوير انجام مي‌دهد و با جزئيات دقيق خود وضوح طبيعي برجسته‌اي را به كل عكس مي‌بخشد. زوم اپتيكال قدرتمند 24x اين دوربين با تابع زوم هوشمند ديجيتال كه از فناوري Intelligent Resolution بهره مي‌گيرد تا سطح 32x قابل توسعه است، در حالي‌كه كيفيت تصوير را حتي با استفاده از زوم ديجيتال نيز حفظ مي‌كند.

 

حالت (iA (Intelligent Auto كه يك نشان در حال پيشرفت براي دوربين‌هاي Lumix به شمار مي‌آيد، اكنون حالت Motion Deblur را در بر‌گرفته است. حالت مذكور با ارتقاي ويژگي‌هاي تشخيص حركت (كنترل هوشمند ISO) و كنترل روشنايي (نوردهي هوشمند) براي دستيابي به بالاترين سرعت شاتر ممكن، در دسترس قرار گرفته است. با تركيب حالت Motion Deblur، وضوح بالاي لنز و (Power I.O.S (Optical Image Stabilizer، دوربين DMC-FZ100 تلاش مي‌كند تا از هر نوع تاري جلوگيري كند (صرف‌نظر از اين كه تاري به‌خاطر لرزش دست ايجاد شده يا بر اثر حركت سوژه).

 

هر كاربـــــري با ورود به حالت iA با كمك توابع ،POWER O.I.S ،Face Recognition ،Face Detection AF Tracking، Intelligent ISO Control، Intelligent Scene Selector و Intelligent Exposure كه به خوبي كار خود را انجام مي‌دهند، قادر به تهيه عكس‌هاي زيبا با حداكثر سهولت ممكن خواهد بود.

 

نمايشگر 3 اينچي FZ100 اكنون داراي تفكيك‌پذيري 460000 نقطه است تا امكان مشاهده تصوير را در هنگام ضبط و پخش بهبود بخشد. عمر باتري اين دوربين نيز به لطف سنسور MOS و پردازشگر تصوير Venus Engine FHD كه از بازدهي انرژي بالايي برخوردارند، در سطح قابل قبول 410 عكس است.

Data%5CGallery%5C2010%5C11%5CLum1_s.jpg

 

همان‌طور كه قبلاً نيز اشاره كرديم، FZ100 به يك لنز LEICA DC VARIO-ELMARIT 25 ميلي متري با كيفيت بالا مجهز است كه از زوم اپتيكال 24x پشتيباني مي‌كند (معادل600-25 در دوربين‌هاي 35 ميلي‌متري). اين لنز كه از 14 عنصر در 10 گروه تشكيل شده، سه لنز ED و دو لنز aspherical را با سه سطح aspherical در بر مي‌گيرد. اين واحد لنز پيشرفته، دستيابي به يك بدنه فوق‌العاده فشرده را امكان‌پذير ساخته و در عين حال با استانداردهاي سخت‌گيرانه لايكا براي تحويل عملكرد اپتيكال استثنايي در زمينه كاهش اعوجاج در محدوده وايد و نشت رنگ در محدوده تله مطابقت دارد. به لطف فناوري تازه پياده‌سازي شده Intelligent‌ Resolution، تابع Intelligent Zoom در دسترس قرار گرفته است كه نرخ زوم FZ100 را به نسبت 1.3x افزايش مي‌دهد، در حالي‌كه كيفيت تصوير را حتي با تركيب يك زوم ديجيتال نيز حفظ مي‌كند. اين به معناي آن است كه زوم اپتيكال 24x مي‌تواند تا 32x افزايش يابد. به‌علاوه، تابع Extra Optical Zoom قادر است قدرت زوم دوربين را با استفاده از بخش مركزي سنسور بزرگ MOS تا 50.6x (در تفكيك‌پذيري 3 مگاپيكسلي) افزايش داده و سوژه‌ها را بيش از پيش به شما نزديك كند.

 

دوربين LUMIX DMC-FZ100 نه تنها براي تهيه عكس‌هاي عالي بلكه براي تهيه فيلم‌هاي Full-HD زيبا يك ابزار عكاسي پيشرفته به شمار مي‌آيد. علاوه بر تصاوير Motion JPEG، اين دوربين مي‌تواند فيلم‌هاي(full-HD 1920 x 1080 50i (PAL را با كيفيت بالا در فرمت(AVCHD (MPEG-4/H.264 ضبط كند. مدت زمان ضبط فرمت AVCHD با كيفيت HD به دو برابر زمان قابل ضبط با Motion JPEG متعارف مي‌رسد و در عين حال از سازگاري بهتري با تجهيزات صوتي و تصويري نظيرتلويزيون‌هاي HD و پخش‌كننده‌هاي Blu-ray برخوردار است. دوربين LUMIX DMC-FZ100 محصول شركت پاناسونيك به همراه نرم‌افزار PHOTOfunSTUDIO 5.2 HD Edition ارائه مي‌شود كه با استفاده از آن به آساني مي‌توانيد محتواي ضبط شده خود را مشاهده و ويرايش كنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...