رفتن به مطلب

► •*♥*•◄ تعداد ستاره هاي جهان 3 برابر شد ► •*♥*•◄


ارسال های توصیه شده

کشف توده اي جديد از ستارگان

تعداد ستاره هاي جهان 3 برابر شد

جام جم آنلاين: اينگونه به نظر مي آيد که آسمان شب پر ستاره تر از چيزي باشد که به نظر مي آيد زيرا مطالعات جديد نشان داده اند جهان مي تواند سه برابر تعداد ستاره هايي که دانشمندان در گذشته آن را محاسبه کرده بودند را داشته باشد.

100891542100.jpg

به گزارش مهر، اگر دوست داريد حساب تعداد جديد ستاره هاي جهان را داشته باشيد بهتر بدانيد که تعداد تخميني جديد ستاره هاي جهان 300,000,000,000,000,000,000,000 يا 300 سکستيليون است.

در اين مطالعه يکي از فرضيه هاي کليدي اخترشناسان مورد سوال قرار گرفته است: بيشتر کهکشان ها از ويژگي هايي مشابه کهکشان راه شيري برخوردارند.

در يکي از دو مطالعه جديدي که روز چهارشنبه اول دسامبر 2010 در نشريه نيچر منتشر شد، اعلام شده بود که ستاره هاي کوتوله سرخ رايجترين و بيشترين ستاره هاي موجود در جهان هستند.

مطالعه اي که در آن تعداد جديد ستاره هاي جهان تخمين زده شده توسط يکي از اخترشناسان دانشگاه ييل انجام گرفته است، اين اخترشناس در مطالعات خود اعلام کرده تعداد ستاره هاي کوتوله سرخ نسبت به آنچه در گذشته تصور مي شد بسيار بيشتر است و از اين رو تعداد ستاره هاي جهان نيز بيشتر از تعدادي هستند که در گذشته تصور مي رفت.

ستاره هاي کوتوله سرخ که ابعاد آنها يک پنجم ابعاد خورشيد زمين است به آرامي سوخته و طول عمر آنها نسبت به طول عمر ستاره هاي بزرگتر و درخشانتر مانند خورشيد در مرکز سامانه خورشيدي بيشتر است.

زماني که دانشمندان پيش از اين تعداد ستاره هاي جهان را تخمين زده بودند، فرض را بر اين گذاشته بودند که تمامي کهکشان هاي جهان به همان اندازه از ستاره هاي کوتوله سرخ برخوردارند که کهکشان مارپيچي راه شيري برخوردار است. بيشترين ميزان درک انسان از جهان هستي از رصدها و مشاهداتي است که از درون کهکشان راه شيري داشته و سپس با برونيابي اين داده ها به شناسايي جهان پرداخته است.

اما در حدود يک سوم از کهکشان ها در جهان مارپيچي نيستند و در عوض بيضي شکل هستند و دانشمندان نيز دريافته اند که اين کهکشان ها نسبت به راه شيري بسيار متفاوتند. از اين رو دانشمندان با استفاده از تلسکوپ کک در هاوايي توانستند هشت کهکشان دور افتاده و بيضي شکل را مورد بررسي دقيق قرار داده و نشانه هاي نوري بسيار مشابه آنها را بررسي کنند و دريابند که اين کهکشان ها نسبت به کهکشانهاي راه شيري مالک تعداد بسيار بيشتري از کوتوله هاي سرخ هستند، تعدادي 10 تا 20 برابر حد انتظار دانشمندان که مي تواند تعداد پيشين ستاره هاي جهان را از 100 سکستيليون به 300 سکستيليون افزايش دهد.

اما دانشمنداني ديگر از جمله ريچارد اليس از موسسه تکنولوژيکي کاليفرنيا بر اين باورند با وجود اينکه اين تخمين دور از ذهن نيست اما داراي ابهامات زيادي است که از آن جمله مي توان به اين نکته اشاره کرد که در اين مطالعه ساختار شيميايي کوتوله هاي سرخ کهکشان راه شيري با کهکشانهاي بيضي شکل مشابه در نظر گرفته شده است و اين مي تواند نتيجه مطالعات را با شبهاتي مواجه کند.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...