رفتن به مطلب

درخواست مجازات اعدام برای اخلالگران در طرح حذف یارانه‌ها


ارسال های توصیه شده

آقای یوسفیان از جمله مقامات ایران است که خواهان برخورد قاطعانه با "اخلال گران اقتصادی" شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران خواهان در نظر گرفتن حکم اعدام برای مجازات کسانی شده که قصد دارند در پیاده سازی طرح هدفمند کردن یارانه ها (حذف یارانه) "اختلال و بی نظمی" ایجاد کنند.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، با موجودیت بخش اقتصادی نظام گره خورده است، گفت: "در اجرای این طرح مهم و انقلابی، نباید به خاطر چند نفر رفاه طلب و فرصت طلب که قصد اختلال و بی نظمی دارند کوتاه آمد بلکه باید با آنان قاطعانه برخورد و حتی مجازات اعدام را برای آنان به مرحله اجرا گذاشت."

آقای یوسفیان ملا در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری مهر، نقش دستگاه های نظارتی مانند دادگاه های عمومی و انقلاب و اصناف را در اجرای قانون حذف یارانه ها تعیین کننده و مهم دانسته است.

بسیاری از مسئولان ایران در هفته های اخیر از احتمال بروز "فتنه اقتصادی"، کارشکنی مخالفان دولت در جریان حذف تدریجی یارانه ها و قصد آنها برای سوء استفاده از نارضایتی احتمالی ناشی از اجرای این طرح سخن گفته اند.

بنا بر قانون حذف یارانه ها، یارانه شانزده قلم کالا و خدمات با اجرای قانون جدید حذف می شود و این کالاها و خدمات به قیمت بین المللی عرضه خواهد شد.

دولت که نگران است با حذف یارانه این کالاها، قیمت ها از کنترل خارج شود، بارها هشدار داده که با فروشندگانی که قصد سوء استفاده از شرایط حاصل از حذف یارانه ها را داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

سکوت درباره زمان اجرا

 

آقای یوسفیان ملاخواهان دادن اطلاعات مورد نیاز این طرح به مردم شده تا "همگان بدانند اجرای این طرح چه مزایای مهمی برای کشور و نظام اقتصادی دارد."

اما محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران گفته است که دولت برای جلوگیری از تبعات و سوء استفاده های احتمالی، زمان حذف یارانه کالاها و خدمات را اعلام نمی کند.

اجرای این قانون قرار بود از اول سال ۱۳۸۹ خورشیدی آغاز شود اما بارها به تعویق افتاده است.

برای مقابله با تورم ناشی از افزایش قیمت ها، نیمی از درآمد حاصل از افزایش قیمت ها به صورت نقدی بین مردم توزیع خواهد شد و دولت ۸۱ هزار تومان به حساب هر ایرانی واریز کرده است اما این پول که برای دو ماه است فعلا قابل برداشت نیست.

آقای احمدی نژاد پیش از این گفته بود: "شیاطین با اجرای عدالت مخالف هستند. چرا که آنها می دانند اگر هدفمند کردن یارانه ها اجرا شود، اولا فقیری در کشور پیدا نخواهد شد، ثانیا فاصله های طبقاتی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و ثالثا فرصت برای کار سازنده و پیشرفت کشور فراهم خواهد شد."

چندی پیش میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت در ایران، نسبت به احتمال بروز شورش های کور پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و انتصاب آن به "جنبش سبز" هشدار داد.

آقای موسوی روز شنبه ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) در پیامی کتبی به دانشجویان ایرانی نوشت که حذف تدریجی یارانه ها در شرایطی که "سیاست های من درآوردی و فساد عمیق" اقتصاد ایران را بیمار کرده، خسارت بار است.

لینک به دیدگاه
اگه اینا رو اعدامشون بکنند اونوقت شهر خالی میشه و کسی رو نمیشه دید.

 

خودشون با خودشون میمونن ، وسطی بازی میکنن !!!!:icon_razz:

لینک به دیدگاه

خیلی هم خوبه

 

هم یارانه ی اعدامیا رو به ما میدن

 

هم الودگی هوا کمتر میشه

 

هم جمعیت کمتر میشه

 

هم سرانه ی فضای سبز و پارک بیشتر میشه

 

هم تصادفهای جاده ای کمتر میشه

 

 

چه خوب ...

لینک به دیدگاه

اتفاقا کار خوبیه

چند نفرو اعدام کنن بقیه جرات نمیکنن این کارارو بکنن

کسی که به خودش اجازه میده با خالی کردن جیب مردم و به خاک سیا نشوندنشون جیب خودشو پر کنه باید اعدام بشه. حالا هر کی میخاد باشه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...