رفتن به مطلب

اشتباهات تازه عروس و دامادها


ارسال های توصیه شده

تازه عروس‌ها و تازه دامادها افرادی کم‌تجربه‌اند که هنوز در حال یادگیری راه و چاه زندگی زناشویی هستند.

 

آنها نیز انسان‌ و جایزالخطا هستند اما آگاهی از اشتباهات رایج می‌تواند در اجتناب از انجام آنها کمک شایانی به آنها کند. مقاله زیر 19 اشتباه افراد تازه ازدواج کرده است و به چگونگی غلبه بر آنها نیز اشاره می‌کند:

 

1- فکر نکردن به مسائل بعد از ازدواج

 

 

برخی از زوج‌ها آنچنان مجذوب برگزاری مراسم جشن عروسی می‌شوند که در درک آنچه در پی به‌دست آوردن آن هستند ناکام می‌مانند. جشن عروسی تنها یک شب است و پس از آن باید در کنار هم زندگی کنید و خانواده‌ای مستقل برای خود تشکیل دهید. از برنامه‌ریزی برای جشن عروسی لذت ببرید و از تماشای فیلم عروسی و صحبت درباره آن با دوستان خود خوش باشید. اما بعد از این شب فراموش نشدنی، از آن به‌عنوان یک خاطره یاد کنید.

 

2- تلاش برای تغییر همسرتان

 

 

اگر فرض کنیم چون به همسرتان علاقه‌مند بودید با او ازدواج کردید، بنابراین دلیلی وجود ندارد تا بخواهید او را تغییر دهید زیرا او را همانطور که بوده، پذیرفته‌اید. بدون اغراق همه افراد در سنین ازدواج تغییرناپذیرند، پس بهترین کار این است که همسرتان را با همان رفتارهای خاص و متفاوتش بپذیرید و دوستش داشته باشید. کسی که تلاش می‌کند تا همسر خود را تغییر دهد، فقط او را آزرده‌خاطر کرده و به زندگی زناشویی خود آسیب می‌رساند.

 

3- رفتارهای دور از انتظار با خانواده همسرتان

 

 

اگر پیش از این بین شما و خانواده همسرتان مشکلی به‌وجود آمده، هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا آن را حل کنید. نخستین کسی باشید که صلح و آشتی را گسترش می‌دهید. هنگامی که با خانواده همسرتان دعوا می‌کنید، فردی که بیشتر از همه آزرده و رنجیده می‌شود همسر شماست زیرا احساس می‌کند در این میان گیر افتاده است.

 

4- از روی احساس کاری را انجام دادن

 

 

پرخاشگری یا داد و بیداد کردن، در حل اختلاف سلیقه‌ها و مشکلات شما و همسرتان کمکی نمی‌کند. گفت‌وگویی منطقی و آرام شما را بیشتر به هم نزدیک می‌کند. عدم‌توانایی در کنترل خود هنگام درگیری، زندگی زناشویی را به مخاطره می‌اندازد. پس هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مشکلتان را حل کنید؛ مانند دست کشیدن از بحث و یافتن شخصی حرفه‌ای برای کمک‌گرفتن از او که می‌تواند یک روانشناس باشد.

 

5- اجتناب از گفت‌وگو درباره مسائل مهم

 

 

هیچ کس به گفت‌وگو درباره موضوعات دشواری همچون چگونگی مدیریت مخارج زندگی، اقدام مناسب در مورد بچه‌دار شدن یا آمادگی جهت امور غیرقابل تصوری مانند مرگ، علاقه‌ای ندارد. اکنون که یک فرد متاهل هستید، به هر حال چاره‌ای جز صحبت‌کردن درباره این مسائل ندارید. زندگی زناشویی به این مسائل بستگی دارد. مانند فردی بالغ همه چیز را با همسرتان در میان بگذارید. اگر لازم می‌دانید به یک مشاور مراجعه کنید و این قضایا را نادیده نگیرید.

 

6- بحث در مورد مسائل بی‌اهمیت

 

 

هر زن و شوهری درباره مسائلی که پوچ و بی‌معنی به‌نظر می‌رسند، همچون نبستن درپوش خمیر دندان و قراردادن لباس روی دستگیره در‌، باهم مشاجره داشته‌اند. بحث‌های خود را برای مطالب مهم‌تری نگه‌دارید و اجازه دهید این بحث‌های معمولی همانطور ساده باقی بماند. اگر بدترین کار همسرتان این است که جوراب‌های کثیفش را روی زمین می‌اندازد، باید بگوییم که خیلی خوش شانس هستید.

 

7- حسادت

 

 

همسرتان شما را برای یک عمر زندگی انتخاب کرده است. وقتی حسادت می‌کنید، نه تنها زندگی را تلف کرده و همسرتان را می‌رنجانید بلکه باعث می‌شوید که او گمان کند به او اطمینان ندارید. اگر به همسر خود همیشه اعتماد داشته‌اید، پس نباید با این عمل او را آزرده کنید. این برای روابط زناشویی شما سمی کشنده است.

 

8- مانند زمان مجردی رفتار کردن

 

 

اکنون زمان آن رسیده که مانند فردی بالغ رفتار کنید. زمانی که مجرد بودید و کسی در خانه منتظرتان نبود، مشکلی به‌وجود نمی‌آورد. رفتارهایی هستند که به عنوان فردی متاهل دیگر مناسب نیستند. دیگر زمان آن رسیده تا خوب و بد را از هم تشخیص داده، و فقط کارهای درست را انجام دهید.

 

9- وارد شدن غرور به رابطه

 

 

زن یا شوهری که پس از هر بار مشاجره برای عذرخواهی جلو نمی‌رود و همیشه فکر می‌کند برنده است‌، علاقه همسر خود را انکار می‌کند، باعث ویرانی زندگی مشترک شده و به غرور اجازه می‌دهد تا جای حل مشکلات و عشق به همسر را بگیرد. باید نرم‌تر رفتار کنید و راه حلی برای ضمانت عملکرد خود بیابید.

 

10- اختصاص ندادن وقت کافی برای همدیگر

 

 

باید طوری از زندگی زناشویی خود مراقبت کنید که گویی زندگیتان یک گل است. بدون آب، نور خورشید و بدون مواظبت یک گل هرگز رشد نمی‌کند، بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی کنید که زمانی را هم با همسرتان باشید.

 

11- تعجیل در بچه‌دار شدن

 

 

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید باید به این مسئله توجه کنید که برای در کنار هم بودن زمان کافی بگذارید زیرا پس از بچه‌دار شدن دیگر موقعیتی برای با هم بودن پیش نخواهد آمد. وقتی فرزندی به زندگی شما وارد می‌شود، تمامی توجه شما را به‌خود جلب کرده و مطمئنا جایی در قلب شما برای خود باز می‌کند. اما شما باید تا جایی که می‌توانید هم برای همسر و هم برای فرزندانتان وقت بگذارید.

 

12- بدهی‌ها

 

 

آغاز زندگی مشترک با صورتحساب‌هایی که از عهده شما خارج است، شروعی زجرآور است و نیاز به کوشش بیشتر و گاه خارج توان شما دارد. اگر در حال حاضر بدهی دارید، برای پرداخت آن سریع‌تر برنامه‌ریزی کنید. در نظرگرفتن بودجه و نظم در رسیدگی به مسائل مالی باعث می‌شود تا درگیری کمتری داشته باشید و شب‌ها با آرامش بیشتری سر به بالین بگذارید.

 

13- داشتن توقعات غیرواقعی از زندگی

 

 

اگر فکر می‌کنید ازدواج مانند قدم زدن در یک پارک است، سخت در اشتباهید. در زندگی، سختی‌های فراوانی وجود دارد. مدتی زمان لازم است تا زندگی با شخص دیگری را یاد بگیرید و در ایجاد این رابطه موفق شوید. گمان نکنید هر چه در جاده زندگی جلوتر بروید چون متاهل شده‌اید مشکلات گذشته‌تان به‌راحتی از بین می‌رود. برخی مشکلات هرگز از بین نمی‌روند. هر‌طور که در گذشته بوده‌اید همانطور هم می‌مانید.

 

14- وجود دلخوری‌ها

 

 

هیچ وقت نگذارید مشکلات، حاد شوند. اگر چیزی واقعا شما را آزار می‌دهد، حتما آن را بیان کنید. اگر فکر می‌کنید شما تنها کسی هستید که به کارهای خانه و مسائل زندگی رسیدگی می‌کنید و این باعث آزردگی شما می‌شود، به هیچ‌وجه آن را ادامه ندهید. بدترین کار این است که در درونتان از همسر خود دلخور باشید چون این موضوع باعث گسسته شدن عشق شما می‌شود.

 

15- بی‌تفاوتی نسبت به عواطف همسر

 

 

همه انسان‌ها باهم تفاوت دارند و در موقعیت‌های مختلف رفتارهای متفاوتی انجام می‌دهند. دیر یا زود، پیش‌بینی برخی از واکنش‌های همسرتان را یاد خواهید گرفت. به آنها اهمیت بدهید و پیشداوری نکنید. به‌راحتی آنها را بپذیرید و برای آسایش خود و همسرتان‌، با روشی که برای او تسلی بخش باشد، هر کاری که می‌توانید انجام دهید.

 

16- تصمیم‌گیری بدون مشورت با همسر

 

 

زندگی زناشویی یک رابطه دونفره است. زمانی که مجرد بودید می‌توانستید بدون مشورت با کسی تصمیم بگیرید که بعد از پایان کار به کجا بروید، تعطیلات را چگونه بگذرانید و چگونه پولتان را خرج کنید. اکنون که ازدواج کرده‌اید، تصمیمات شما بر همسرتان هم تأثیر دارد. او هم حق دارد در تصمیم‌گیری‌های زندگی دخیل باشد.

 

17- تعصب نسبت به‌خصوصیات و تفاوت‌های اخلاقی همسر

 

 

وقتی با کسی ازدواج می‌کنید، او را با همه عیب‌هایش می‌پذیرید. عصبانی شدن درباره موضوعات بی‌اهمیتی همچون لکنت زبان مختصر همسرتان یا روابط اجتماعی او، نه عادلانه است و نه ارزش صرف وقت و انرژی را دارد.

 

18- عدم‌اختصاص زمان کافی به‌خود

 

 

هر کسی نیاز دارد تا زمانی را به‌خود اختصاص دهد، با خود خلوت کند یا کاری که دوست دارد، برای خودش انجام دهد. به همسر خود این فرصت را بدهید که نظیر این کارها را انجام دهد.

 

19- قدرنشناسی نسبت به شریک زندگیتان

 

 

به‌خاطر داشتن تمامی دلایلی که باعث دوست داشتن همسرتان شده است و ارزش قائل شدن به کارهای کوچکی که او برای شما و خانواده‌تان انجام می‌دهد، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. این موضوع جزئی جدایی‌ناپذیر از ساختار یک زندگی زناشویی پایدار است. به محض اینکه اعمال همسرتان را فراموش کنید یا انتظار داشته باشید او کارهای خاصی برایتان انجام دهد، همسرتان ممکن است احساس بی‌ارزش بودن کند و این آغاز مشکلات است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...