رفتن به مطلب

روی خوش اپل به گوگل


ارسال های توصیه شده

روی خوش اپل به گوگل

3203785980028521548211058.jpg پس از نبردی طولانی که گوگل برای حضور نرم افزار خود در آیفون با اپل داشت، سرانجام نرم افزار google voice در فروشگاه آیتیونز اپل قرار گرفت.

به گزارش بتانیوز، هفته گذشته گوگل اعلام کرد، نرم افزار گوگل ویس این شرکت برای آیفون هایی که ios نگارش 1/3 را اجرا می کنند، قابل نصب است.

این سرویس گوگل به کاربران اجازه می دهد تماس های بین المللی ارزان برقرار کنند و همچنین داخل کشور به ارسال پیغام های متنی رایگان بپردازند. در سال گذشته میلادی، گوگل تلاش می کرد این نرم افزار را برای فروشگاه اپل ارسال کند که با مقاومت شدید اپل رو به رو شد و اپل اعلام کرد دلیل رد این نرم افزار وجود سرویس مشابه در سیستم آیفون بوده است.

این مساله باعث شد کار به کمیسیون فدرال بکشد و سیاست های اپل برای جلوگیری از نوآوری بررسی شود. در اواسط این بازرسی، نرم افزار غیررسمی به نام gv mobile به فروشگاه اپل راه یافت و با قیمت ?/?? دلار به فروش رسید.

این نرم افزار نیز بر مبنای گوگل ویس کار می کرد، اما اپل پس از مدت کوتاهی آن را از وب سایت خود برداشت. با آغاز سال ???? میلادی، گوگل دقیقا بر مبنای قوانین اپل فعالیت کرد و نگارش html5 این نرم افزار را به صورت تحت وب عرضه کرد که در مرورگر آیفون کاملا قابل استفاده بود تا سرانجام ماه گذشته نرم افزاری به نام gv connect به فروشگاه اپل راه یافت و از این وب سایت حذف نشد.

به کمک این نرم افزار، پیغام های صوتی و متنی از طریق سرویس push به اطلاع کاربران می رسد و تماس های مستقیم نیز از طریق شماره گوگل به اطلاع فرد خواهد رسید. فلاویو لردا، یکی از مهندسان گوگل در این باره می گوید: «تا امروز، نرم افزار گوگل ویس هر بار که قرار بود شماره ای گرفته یا تماسی برقرار شود، با سرور گوگل در تماس بود و سپس تماس از طریق شماره دسترسی گوگل ویس هر فرد صورت می گرفت. با شماره های مستقیمی که اختصاص یافته است، می توانیم به هر فرد یک شماره منحصر به فرد بدهیم. به این ترتیب دیگر از شبکه داده ای برای انتقال داده ها استفاده نخواهد شد و تماس ها سریع تر انجام خواهد گرفت.»

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...