رفتن به مطلب

رمز گشایی از بهشت


ارسال های توصیه شده

در روایت آفرینش بهشت از چهار عنصر ساخته شده است : باغ عدن،برهنگی، درخت زندگی ، درخت دانش .این چهار عنصر مطابق با چهار آرزوی بنیادین بشری است یعنی به ترتیب ، سعادت، زیبایی ، جاودانگی و حقیقت. باغ عدن یعنی اینکه جهان در هماهنگی با نیازهای شماست. یعنی لذت بردن از جهان . برهنگی ، یعنی شما و بدن تان در هماهنگی با جهان به سر می برد یعنی زیبایی و مصرف میوه ی درخت زندگی انسان را جاودانه می ساخت.

آدم و حوا در بهشت به سه آرزوی بنیادین خود دست یافته بودند به جز آرزوی چهارم یعنی حقیقت و مصرف میوه ی درخت دانش.اکنون سئوال این است که مصرف میوه ی درخت دانش را چگونه می توانیم رمزگشایی کنیم ؟ چرا این مصرف سبب سقوط از بهشت می شود.

در واقع ، بهشت نماد ِ زندگی در جهان بدوی و اسطوره ای است . انسانی که برهنه در دل طبیعت به سر می برد و در یک کودکی جاودانه و بدون هیچ رشد تاریخی می زید.اما وی اگاه نیست و در اصل به سبب عدم همین آگاهی است که گمان می کند زندگی اسطوره ای اش یک بهشت ازلی است. مصرف میوه ی درخت دانش نماد آگاه شدن است. اما این آگاه شدن به معنای سقوط از جهان بدوی است : آگاهی از مرگ ، درخت زندگی را نابود می سازد. انسان موجودی مرگ آگاه می شود. با آگاهی از نظم و حیات اجتماعی ، انسان دیگر برهنگی را زیبنده ی خود و روابط جنسی اش نمی داند. با آگاهی از نیازها و رنج های زندگی طبیعی ، انسان دیگر سلطه ی طبیعت را لذت بخش تصور نمی کند.

نماد دیگر انسان بدوی که تجسمی از سه آرزوی آغازین یعنی لذت ، جاودانگی و زیبایی : ارس یا کوپید است. فرشته هایی کودکی که قدیسین را طواف می کنند : آنها تجسمی از هر سه آرزو هستند. کودک هستند یعنی نماد جاودانگی ابدی اند. بالدار هستند یعنی نماد برخورداری از لذت ( پرواز بهترین نماد خوشی و سعادت و حظ جنسی است)و البته زیبا و برهنه اند.

این بهشتی که میگن , کجاست؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...