رفتن به مطلب

چگونه برای حرکت‌های موس، میانبر تعریف کنیم؟


ارسال های توصیه شده

استفاده از کلیدهای میانبر همیشه لذت‌بخش است و باعث بالا رفتن سرعت در دسترسی به امکانات برنامه‌های مختلف و همچنین دسترسی سریع به امکانات ویندوز می‌شود. همیشه حرفه‌ای‌ها سعی در به‌خاطر سپردن کلیدهای میانبر در برنامه‌های مختلف دارند.

اما شاید شما ندانید که می‌توان برای موس- درواقع حرکت‌های موس- هم میان‌بر تعریف کرد. این میانبرها می‌توانند خیلی کاربردی و در خیلی از مواقع به کار ما سرعت ببخشند. برای مثال شما می‌توانید به‌جای فشردن کلید Ctrl++ در فتوشاپ (و خیلی از برنامه‌های دیگر) برای انجام عملیات بزرگنمایی، با استفاده از یک حرکت موس- که از قبل آن را مشخص کرده‌اید- این کار را انجام دهید و تصور اینکه چقدر کارهای ما سریع‌تر انجام می‌شوند، دشوار نیست! شما می‌توانید به‌وسیله‌ی این میان‌برها، عملیات خاصی را انجام دهید، برنامه‌ی خاصی را باز کنید و فرمان‌های ویندوز را اجرا کنید. اما تمام این کارها به‌خودی خود در ویندوز انجام نمی‌شود و شما باید برنامه‌ای که مختص این کار نوشته شده است را دانلود کنید. این برنامه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نام دارد.

gMote_MainScreen1.gif

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا برای حرکت‌های مختلف موس یک فرمان تعریف کنید تا یکی از کارهایی که به آن اشاره کردم (باز کردن برنامه، انجام عملیاتی خاص و…) را انجام دهد. شما می‌توانید میان‌بر‌هایی را برای چندین حرکت موس تعریف کنید و این برنامه ابداً شما را محدود نمی‌کند.

اما برای اینکه با نحوه کار این برنامه آشنا شوید و این مسأله برایتان ملموس‌تر شود، ادامه مطلب را بخوانید…

قبل از هر کار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را دانلود کنید. این برنامه نیازی به نصب ندارد و به اصطلاح پرتابل (Portable) است. آن را در محل دلخواه کپی کنید و روی آیکون gmote کلیک کنید تا برنامه اجرا شود.

gMote_icons.gif

پس از اجرای برنامه، آیکونی در System Tray قرار خواهد گرفت، روی آن دوبار کلیک کنید تا پنجره اصلی برنامه باز شود.

gmote_systemTray_icon.jpg

برای شروع، می‌توانید یکی از شکل‌هایی که به‌طور پیش‌فرض در برنامه وجود دارد را انتخاب کنید و برای آن وظیفه‌ای تعیین کنید و یا از این هم بهتر، می‌توانید خودتان شکلی بکشید و برای آن میان‌بری تعیین کنید.

برای ایجاد یک میان‌بر جدید برای حرکت نشانگر:

روی گزینه Create gesture در پایین سمت چپ پنجره اصلی برنامه کلیک کنید.

create_gesture_gmote.jpg

 

 

در سمت چپ برنامه، در قسمت gesture set گزینه‌ای جدید اضافه شده است که به‌طور پیش‌فرض وظیفه آن هیچی [Do nothing] است.

gMote_gesture_set.gif

در حالتی که گزینه [Do nothing] انتخاب شده است، و در قسمت Testing با نگه داشتن کلید چپ موس و حرکت دادن آن می‌توانید به دلخواه خود شکلی بکشید.

gMote_create_gesture.gif

همواره می‌توانید با کلیک روی گزینه Record again شکل قبلی را حذف و شکل جدیدی را رسم کنید.

حالا وقت آن رسیده که برای شکلی که کشیده‌اید، فرمانی تعیین کنید. برای این کار بر روی [Do nothing] کلیک کنید تا پنجره assign action باز شود.

gMote_assign_action.gif

در قسمت action از منوی بازشو می‌توانید یکی از ۴۰ فرمانی که به‌طور پیش‌فرض برای آن تعیین شده است را انتخاب کنید. اما همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “program…” یک برنامه را باز کنید، “Folder…” پوشه موردنظر خود را باز کنید. “Website…” سایت یا وبلاگ موردنظر خود را اجرا کنید و با انتخاب گزینه key combination… می‌توانید برای کلیدها و یا کلیدهای ترکیبی، میان‌بری تعیین کنید.

gMote_Key_combination.gif

و در آخر که کارتان تمام شد در همان پنجره OK کنید تا تنظیمات ذخیره شود و تمام!

حالا بیایید یکم موس بازی کنیم….!

9tut_ir.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به‌طور پیش‌فرض در StartUp ویندوز قرار نمی‌گیرد، اما شما می‌توانید با رفتن به قسمت Options و زدن تیک گزینه Run gMote on startup کاری کنید که هربار سیستم بالا می‌آید،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم بارگذاری شود.

در قسمت Options تنظیمات دیگری هم پیدا می‌شود که شما می‌توانید با گشت و گذار در این قسمت و قسمت‌های مختلف این برنامه، از امکانات آن سردربیاورید!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...