رفتن به مطلب

دانشجويان دو برابر محصلان در معرض ابتلا به نوعي ديابت هستند


ارسال های توصیه شده

نتايج پژوهش بر روي ۵۶ هزار فرد بزرگسال نشان مي‌دهد: , دانشجويان دو برابر محصلان در معرض ابتلا به نوعي ديابت هستند

 

 

پژوهشي جديد نشان مي‌دهد: افرادي که تحصيلات دانشگاهي دارند، ممکن است بيشتر در معرض خطر توسعه يک نوع غيرشايع ديابت مرتبط با خود ايمن‌سازي بدن قرار داشته باشند.

 

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) پژوهش انجام شده در نروژ بر روي بيش از 56 هزار فرد بزرگسال که در اين کشور زندگي مي‌کردند، نشان داد: آن‌هايي که تحصيلات دانشگاهي داشتند، تقريبا دو برابر سايرين که تحصيلات دبيرستان را به اتمام نرسانده بودند، در معرض خطر توسعه ديابت خودايمن‌سازي که نزديک به ديابت نوع اول است، قرار داشتند.

 

در اين رابطه يکي از پژوهشگران گفت: به طور قطع تحصيلات بالا به تنهايي موجب افزايش خطر اين نوع ديابت نمي‌شود و اين نتايج نشان مي‌دهند افرادي که به دانشگاه مي‌روند، دچار بعضي عوامل ديگر در زندگي خود مي‌شوند که آن‌ها را براي ابتلا به اين بيماري آسيب پذيرتر مي‌کند. مثلا ورود به دانشگاه ممکن است نوع زندگي متفاوت يا قرار گرفتن در شرايط محيطي متفاوتي براي افراد نسبت به آن‌هايي که تحصيلات کمي دارند، بوجود آورد.

 

پژوهشگران اين تحقيق در بررسي‌هاي انجام شده همه جوانب از جمله وجود افراد ديابتي در خانواده اين افراد، سابقه بيماري ديابت و ساير موارد را مدنظر قرار داده و دريافتند وجود اين بيماري در افراد تحصيل کرده نسبت به افراد کم سواد بيشتر مشاهده مي ‌شود و اين در حاليست که اين بيماري در کودکان به عنوان ديابت نوع اول مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 

 

منبع خبر:خبرگزاری دانشجویان ایران - ايسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...