رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

termovision.JPG

یکی از دستگاههای تست تجهیزات در پستهای انتقال و فوق توزیع ابزاری است بنام ترموویژن. این دستگاه در شکلهای مختلف و عملکرد گوناگون، کاربردی مشابه دارد. امروزه با توجه به نیاز مبرم به برق و حداقل رساندن قطعیهای ناخواسته و رضایتمندی مشترکان و پایداری سیستم برق و حس اعتماد مشتریان به جریان و روند مطمئن در سیستم برق رسانی برنامههای پیشگیرانهای تنظیم میگردد که با تست و بررسی تجهیزات از صحت عملکرد آنها مطمئن میشویم. با توجه به اینکه بسیاری از قطعیهای ناخواسته مربوط به اتصالات و جمپرها و کابلها و کلمپهای متصل به تجهیزات است لذا ایجاب میکند که علیرغم بررسی چشمی و سرویس و آچار کشی این نوع اتصالات از دستگاه ترموویژن جهت بررسی مقدار دمای آن تجهیز نیز آگاه شویم. با توجه به اینکه اگر اتصالی، ضعیف باشد، طبق قانون اهم، مقاومت درآن نقطه زیاد شده و ایجاد حرارت و گرما میکند و در نهایت موجب ذوبشدگی و باز شدن اتصال میشود.

لینک به دیدگاه

دستگاه ترموویژن با بررسی امواج مادون قرمز ساطع شده از تجهیزات، نقاط داغ را شناسایی کرده و نمایش میدهد و این یکی از مزیتهای عمده این دستگاه است که بدون قطع تجهیزات و عدم اتصال به وسیله خاصی با قرائت میزان دمای آن نقطه و مقایسه با دمای محیط و شرایط میتوان میزان اهمیت نقطه مورد بررسی را سنجید و جهت رفع عیب آن طبق یک برنامه از پیش تعیین شده اقدام نمود و از قطعی های احتمالی بخصوص در زمان پیک بار جلوگیری بعمل آورد. ضمن اینکه بعد از رفع عیب نیز میتوان به بررسی پرداخت و از رفع عیب تجهیز اطمینان حاصل نمود. در استفاده از این دستگاه باید دقت نمود تا نقاط گرم را به اشتباه شناسایی نکنیم. مثلاً وجود حرارت در سیم پیچ ترانس امری بدیهی است و یا با روشن بودن هیتر در تابلو محوطه پست، فرض را بر وجود اتصالی مدارات نگذاریم بهترین زمان برای انجام این بازید حدود غروب آفتاب است که میزان گرمای آن بر تجهیزات کمتر شده و نور اضافی روز مانع دید دقیق حرارت برروی دستگاه نمیشود. در بسیاری از موارد دیده شده که حتی با سفت بودن اتصالات باز هم نقاطی با حرارت بالا داشته ایم که با بررسی مجدد و انجام تست مقاومت اهمی مشاهده میشود که به دلیل خوب ننشتن اتصالات بروی هم ( به دلیل دفرمه بودن و یا قالبگیری بد این نقاط داغ پدیدار میشوند و باید طی برنامه زمانبندی شده نسبت به رفع آن اقدام گردد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...