رفتن به مطلب

شورش هکرها درحمایت از ویکی لیکس


ارسال های توصیه شده

هکتیویست ها ادعا کرده اند برای اینکه از مسترکارت که ارایه خدمات به ویکی لیکس را متوقف کرده انتقام بگیرند، سایت اینترنتی این شرکت کارت اعتباری را از کار انداخته اند.

هکتیویست ها، هکرهایی هستند که فعال اجتماعی و سیاسی به شمار می روند.

گروه "ناشناس" (Anonymous) از چند روز پیش سایت هایی را هدف حمله قرار داده است که از همکاری با سایت ویکی لیکس امتناع کرده اند و به این سایت خدمات ارائه نداده اند.

این گروه از هکتیویست ها با حملات اینترنتی خود، سایت دفتر دادستانی سوئد را که پرونده علیه جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس را مطرح کرده، برای ساعاتی غیر فعال کردند.

این گروه گفته است علیه سایت هایی که آنها را "ضد ویکی لیکس" خوانده، حملات اینترنتی انجام می دهد.

از دیگر مراکزی که هدف حمله قرار گرفته اند، بانک سوئیس است که دارایی های جولین آسانژ را مسدود کرده است.

وب سایت پی پل (PayPal) هم که ارسال مبالغ اهدایی به سایت ویکی لیکس را متوقف کرده است، هدف حملات این هکرها قرار گرفته است.

حملات علیه این سایت ها از طریق 'حمله عدم سرویس‌دهی' (DDoS) صورت می گیرد.

در این حملات، با ایجاد ترافیک بی‌مورد و بی‌استفاده، حجم زیادی از منابع سرویس‌دهنده و پهنای باند شبکه، مصرف یا به نوعی درگیر رسیدگی به تقاضاهای بی‌مورد می شود و این تقاضا تا جایی که دستگاه سرویس‌دهنده را به حالت تعطیل در آورد، ادامه پیدا می‌کند.

گروه "ناشناس" اعلام کرده که با حملات آنها، سایت مسترکارت از کار افتاده است.

شرکت کارت اعتباری مستر کارت، انجام حملات اینترنتی را تائید نکرده اما متخصصان امنیتی گفته اند که سایت تحت حملات شدید (DDoS) بوده است.

نوآ بار یوسف، تحلیلگر ارشد امنیتی شرکت ایمپروا گفت که حملات صورت گرفته، بسیار هدفمند بوده است.

لینک به دیدگاه

دادگاه لندن با آزادی جولین آسانژ، موسس سایت ویکی‌لیکس به قید وثیقه موافقت نکرده است.

 

صبح امروز 7 دسامبر، پلیس لندن اعلام کرد که بر اساس یک حکم جلب بین المللی آقای آسانژ را که در یک ایستگاه پلیس در لندن حاضر شده بود، بازداشت کرده و قرار است متعاقبا وی در دادگاه وستمینستر حاضر شود.

 

قاضی هوارد ریدل با آزادی او به قید وثیقه موافقت نکرده و قرار است او تا چهاردهم دسامبر در بازداشت باقی بماند. دلیل مخالفت این قاضی با آزادی با قید وثیقه، هراس از احتمال خروج او از بریتانیا عنوان شده است.

آسانژ

 

سخنگوی ویکی لیکس بازداشت موسس این سایت را حمله به آزادی مطبوعات خوانده است

 

این قاضی باید در مورد استرداد آقای آسانژ به سوئد تصمیم گیری کند.

 

جولیان آسانژ به قاضی دادگاه گفت برای جلوگیری از اجرای درخواست سوئد مبنی بر استرداد وی به آن کشور، حد اکثر تلاش را خواهد کرد.

 

سخنگوی ویکی لیکس بازداشت موسس این سایت را حمله به آزادی مطبوعات خوانده است.

 

کریستین هرافنسون گفت بازداشت آقای آسانژ مانع ادامه انتشار پیام های محرمانه دیپلماتیک آمریکا نخواهد شد.

 

او گفته است که ویکی لیکس توسط گروهی در لندن و چند نقطه مخفی دیگر اداره می شود.

 

پلیس لندن امروز، سه شنبه هفتم دسامیر جولین آسانژ، را در ارتباط با اتهام تجاوز جنسی و رساندن آزار جنسی به دو زن در سوئد، دستگیر کرده بود.

 

آقای آسانژ که استرالیایی است، این اتهام را که تاریخ ارتکاب آن به اوت 2010 بازمی گردد، رد می کند

لینک به دیدگاه

دولت سوئد درخواست استرداد جولیان آسانژ را کرده است.

 

سایت ویکی لیکس، مبادرت به انتشار یک رشته گزارش های محرمانه دیپلماتیک کرده که موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شده است. رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا امروز از بازداشت آقای آسانژ استقبال کرده است.

 

آقای استیونز، وکیل مدافع جولین آسانژ به بی بی سی گفت که موکلش به نظام قضایی سوئد اعتماد ندارد.

 

آقای استیونز افرود رفتار دادستانی سوئد بسیار بی منطق و غیرعادی بوده و او را از ماهیت شواهدی که علیه آقای آسانژ بوده بی خبر گذاشته است.

 

وکیل آقای آسانژ گفت ویکی لیکس خود را برای افشای گزارش های محرمانه دیگری آماده می کند.

 

روز گذشته اعلام شد که بانک های سوئیس حساب جولیان آسانژ را مسدود کرده اند. دیگر شرکت هایی که ویکی لیکس از طریق آنها کمک های مالی جمع آوری می کرد، همکاری های خود را با آن قطع کرده اند که از آن جمله می توان به "پی پل"، "مستر کارت" و "ویزا" اشاره کرد.

 

سایت ویکی لیکس اعلام کرده که این سایت و آقای آسانژ در هفته گذشته حدود 100 هزار یورو از دست داده اند.

لینک به دیدگاه

گزارش های منتشر شده از رسانه ها حاکی از آن است که بیشتر پیام های دیپلماتیک افشا شده توسط سایت ویکی لیکس از شبکه ارتباطی وزرات دفاع آمریکا، که "سیپرنت" (Siprnet) نام دارد، به دست آمده است. از این شبکه برای رد و بدل کردن اطلاعات طبقه بندی شده استفاده می شود.

لینک به دیدگاه

جالب اینجاست که شبکه سیپرنت که در دهه ۱۹۹۰ راه اندازی شده بود، پس از حملات یازدهم سپتامبر گسترش پیدا کرد تا اطلاعات طبقه بندی شده آسانتر به اشتراک گذارده شود و اختلالات کمتری در ارتباط میان نهادهای اطلاعاتی ایجاد شود.

این شبکه برای تبادل اطلاعات تا مرحله "سری"‌ طراحی شده است. اطلاعات سری اطلاعاتی است که "صدمه جدی" به امنیت ملی آمریکا وارد می کند.

تصور می شود که حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکا به این شبکه دسترسی داشته باشند. سیپرنت برای توزیع اطلاعات فوق سری توصیه نمی شود.

تنها شش درصد (بیش از ۱۵ هزار) از اسناد افشا شده به عنوان سری طبقه بندی شده اند. ۴۰ درصد از اسناد "محرمانه" هستند و بقیه طبقه بندی ندارند.

لینک به دیدگاه

سیپرنت به عنوان منبع پیام های درز کرده از سایت ویکی لیکس تلقی می شود زیرا این پیام ها کد "سیپدیس (Sipdis)" را به همراه داشتند که نشان دهنده رد و بدل شدن آنها از طریق سیپرنت است.

طبق راهنمای استفاده از سیپرنت - منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا - ‌ این شبکه همان فن آوری به کار رفته در اینترنت را استفاده می کند، ولی خطوط ارتباطی آن ویژه و کدگذاری شده است که از سیستم های ارتباطی دیگر جداست.

این سیستم با انجام اقدامات خاصی مورد حفاظت قرار می گیرد:

- همه کاربران آن باید مورد تایید و ثبت شده باشند.

- حروف رمز پیچیده است و باید هر ۱۵۰ روز عوض شود.

- فقط با رایانه های ویژه در محلی امن قابل دسترسی است.

- رایانه های متصل به این شبکه نباید بدون کاربر رها شوند.

- ارتباط این رایانه ها با اینترنت بدون اجازه قبلی ممکن نیست.

- ابزارهای حفظ و نگهداری داده ها، که به این رایانه ها متصل می شود یا در آن مورد استفاده قرار می گیرد، ‌باید به عنوان سری طبقه بندی شود.

- همه کاربران باید مورد شناسایی قرار گیرند و نحوه استفاده آنها از سیستم بررسی شود.

البته این راهنما اضافه می کند که پیشرفت هایی که در ابزارهای ویژه نگهداری اطلاعات به وجود آمده، امکان استخراج اطلاعات طبقه بندی شده از شبکه های ایمن را بیشتر کرده است.

لینک به دیدگاه

هنوز هیچکس متهم به دادن فایل های دیپلماتیک به ویکی لیکس نشده است، ولی پس از سری قبلی افشاگری های این سایت، یک سرباز ارتش آمریکا به نام "بردلی منینگ"‌ (Bradley Manning) که تحلیلگر اطلاعاتی بوده است،‌ به اتهاماتی که به این پرونده مربوط می شد،‌ در عراق دستگیر شد.

ویکی لیکس قبلا دریافت اطلاعات از آقای منینگ را انکار و اعلام کرده بود که دانستن اینکه او منبع اطلاعاتی آنها بوده، به لحاظ فنی غیرممکن است.

طبق اداعای "ادریان لامو"‌،‌ که قبلا هکر یا دزد اینترنتی بوده، آقای منینگ هنگام چت آنلاین به او گفته که اطلاعات را با کپی کردن آنها روی لوح فشرده (سی دی) از سیستم برداشته است.

به نوشته روزنامه گاردین چاپ لندن،‌ گفته می شود که ارتش آمریکا سیستم امنیتی آنلاین که استفاده مشکوک از سیپرنت را خبر می داد، ‌خاموش کرده بود زیرا شکایت هایی در مورد مشکل ساز بودن آن دریافت شده بود.

همچنین تحلیگران می گویند که احتمال اینکه یک نفر که در پایگاهی در عراق بوده بتواند به پیام های مربوط به ایسلند دسترسی داشته باشد با تنظیمات موجود در سیستم سیپرنت همخوانی ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...