رفتن به مطلب

فضای شهری سه بعدی ، گذرگاهی در آسمان


ارسال های توصیه شده

مروزه پیشرفت و گسترش شیوه زندگی در کلان شهرها از دغدغه های اصلی مدیران حوزه شهری در سطح جهان می باشد. 1688_634247647270371233_l.JPG امروزه پیشرفت و گسترش شیوه زندگی در کلان شهرها از دغدغه های اصلی مدیران حوزه شهری در سطح جهان می باشد.

 

مجموعه ی 2200 متر مربعی پیاده محور لینک هایبرید در نزدیکی دیوار شهر قدیمی پکن. با هدف مواجه با توسعه های در حال انجام شهری از طریق خلق فضاهای شهری متناسب با قرن بیست و یکم و تمرکز بر فضاهایی دعوت کننده و و از هر طرف گشوده به سوی مردم طراحی شده اند.

 

3D%2001.jpg

 

فضای عمومی نمایشی شهر، از طریق لایه های فضایی چندگانه و پاساژهای متعددی که در پروژه تعبیه شده اند مجتع لینک هیبرید را به شهری باز درون شهر تبدیل می کند.

 

این پروژه باعث ترویج روابط تعاملی شده و برخورد هایی كه در فضای عمومی به وجود می آیند را با تغییر از یك فضای تجاری،مسكونی و تحصیلی به یك فضای تفریحی تقویت می كند.

 

3D%2002.jpg

 

مجموعه ی كامل یك فضای شهری سه بعدی ست كه در آن ساختمان هایی كه روی زمین،زیر زمین و بالاتر از آن هستند با یكدیگر ادغام شده اند. سطح زمین تعدادی گذر گاه باز را برای قدم زدن به تمام مردم(چه ساكنین و چه بازدید كنندگان)ارائه می كند. این گذر گاه به طور حتم یك زیر مجموعه شهری در مقیاس كوچك است.

 

3D%2003.jpg

 

فروشگاه ها فضای شهری پیرامون یک بركه ی آب بازتاب را تعریف می کند. روی طبقات میانی ساختمان های پایین تر،باغچه بام های عمومی یك فضای سبز آرام را به وجود می آورند، و در بالاترین طبقه ی برجهای مسكونی 8 طبقه،باغچه بامهای خصوصی به پنت هوس ها متصل می شوند.

 

تمام عملكردهای عمومی روی سطح زمین ـ شامل رستوران، هتل، مدرسه مونتسوری، كودكستان و سینماـ با فضای سبز اطرافشان و فضای سبز داخلی ارتباط دارند.

 

3D%2004.jpg

 

آسانسور بیشتر به صورت یك پرش به بخش های دیگر این گذرگاه در طبقات بالاتر عمل میكند.

 

از طبقه 12 تا 18 پل های هوایی چند منظوره به همراه یك استخر، اتاق ریلکسیشن، یك كافه، یك گالری، تالار كنفرانس و یك سالن كوچك،ساختمان مسكونی 8 طبقه و برج هتل را به هم متصل میكند و منظره ای تماشایی از شهری که زیر پایمان هست را نمایان می کند.

 

3D%2005.jpg

 

از نظر برنامه توزیع فضایی، مجموعه بیشتر شبیه یک شبکه نیمه مشبک است تا یک وضعیت خطی ساده. امید است كه این حلقه ی هوایی عمومی و حلقه ی اصلی زمینی، دائما باعث ایجاد روابط تصادفی زیادی شود.

 

آنها به صورت مبدل هایی در اجتماع عمل میكنند كه باعث ایجاد تجربه ا ی خاص در زندگی شهری هم برای ساكنین و هم برای بازدیدكنندگان میشود.

 

دیوارهای زمین گرمایشی (در عمق 100 تا 660 متری) این پیوند زنجیری را از لحاظ سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان تامین كرده و آن را به بزرگترین پروژه ی مسكونی سبز در جهان تبدیل كرده است.

 

3D%2006.jpg

 

3D%2008.jpg

 

3D%2009.jpg

 

3D%2010.jpg

 

3D%2012.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...