رفتن به مطلب

وعده‌ی سیم‌كارت‌های قاصدك و امین عملی می‌شود؟


ارسال های توصیه شده

سیم‌كارت‌های جدید با نام‌های قاصدك و امین حدود دو سال پیش توسط همراه اول معرفی شدند و قرار بود بعد از نمایشگاه تلكام عرضه شوند اما این كار تاكنون صورت نگرفته و زمان مشخصی هم از سوی مسوولان شركت ارتباطات سیار ایران برای راه‌اندازی این سرویس‌ها اعلام نشده است.

 

سیم‌كارت‌های جدید با نام‌های قاصدك و امین حدود دو سال پیش توسط همراه اول معرفی شدند و قرار بود بعد از نمایشگاه تلكام عرضه شوند اما این كار تاكنون صورت نگرفته و زمان مشخصی هم از سوی مسوولان شركت ارتباطات سیار ایران برای راه‌اندازی این سرویس‌ها اعلام نشده است.

ارایه این سیم‌كارت‌ها مدتی به دلیل وجود چالش بین همراه اول و رگولاتوری مبنی بر اینكه عرضه آن‌ها جزو لایسنس اپراتور اول محسوب نشده و به‌عنوان دو سرویس ارزش افزوده هستند، متوقف ماند كه درنهایت مدیرعامل شركت ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه تلكام امسال از آغاز عرضه این سیم‌كارت‌ها خبر داد.

وحید صدوقی گفت: واگذاری این سیم‌كارت‌ها بعد از نمایشگاه آغاز خواهد شد؛ در رابطه با واگذاری این سیم‌كارت‌ها مجوزهای لازم اخذ و هماهنگی‌های مورد نیاز را با رگولاتوری انجام دادیم و از این پس این سیم‌كارت‌ها را عرضه خواهیم كرد.

یكی از كاربردهای سیم‌كارت قاصدك، قابلیت پیام‌رسانی و ویژه پیامك بودن آن است؛ امكان ارسال و دریافت پیامك و اختصاصی كردن ارسال و دریافت پیامك به یك یا چند شماره تلفن همراه و امكان سرویس‌دهی در تمامی محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبكه همراه اول در سراسر كشور از قابلیت‌های سوئیچ این سیم‌كارت است.

این سیم‌كارت علاوه بر امكان استفاده توسط اشخاص، سازمان‌ها، شركت‌های دولتی و خصوصی، برای موسسات حمل و نقل، مدیریت ناوگان شهری و سایر نهادها، امكان شخصی شدن و افزودن امكانات ویژه آن‌ها را داراست.

سیم‌كارت امین هم برای كنترل، حفاظت و موقعیت‌یابی خودرو بر پایه پیامك gps طراحی شده است؛ در این سیم‌كارت سامانه ردیاب در قالب یك بسته سخت‌افزاری برروی خودرو نصب می‌شود و می‌توان با ارسال و دریافت پیامك از سیم‌كارت تعبیه شده در سامانه حفاظتی و كنترلی، علاوه بر كنترل خودرو از امكانات موقعیت‌یابی جغرافیایی نیز بهره برد.

این سرویس شامل سخت‌افزار نصب شونده در ماشین، نرم‌افزار نصب شونده در گوشی و سیم‌كارت قرارگیرنده در سخت‌افزار سیستم بوده و سیم‌كارت آن در تمامی محدوده پوششی شبكه همراه اول قابلیت آنتن‌دهی دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های سخت‌افزاری سیم‌كارت امین عبارتند از قابل نصب برروی اكثر خودروها، تعیین دقیق موقعیت خودرو از طریق سیستم موقعیت‌یاب جهانی (gps)، دریافت اطلاعات وضعیت خودرو توسط مالك، هشدار از طریق پیامك در صورت بروز دسترسی غیرمجاز به خودرو، ضربه خوردن، قطع باطری، امكان خاموش و روشن كردن خودرو از طریق پیامك، كنترل از راه دور قفل مركزی، تغییر تنظیمات امنیتی دزدگیر از راه دور.

از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزاری این سرویس نیز می‌توان به مواردی مثل نصب برنامه برروی انواع گوشی‌های تلفن همراه، نمایش موقعیت وسیله نقلیه روی نقشه جغرافیایی با امكان درشت‌نمایی برروی نقشه، نمایش سرعت و جهت حركت وسیله نقلیه، ارسال فرامین مختلف برای خودرو در حال حركت اشاره كرد.

اما امكان ارسال و دریافت پیامك و اختصاصی كردن ارسال و دریافت پیامك به یك یا چند شماره تلفن همراه و امكان سرویس‌دهی در تمامی محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبكه همراه اول در سراسر كشور از قابلیت‌های سوئیچ این سیم‌كارت است كه علاوه بر امكان استفاده توسط اشخاص، سازمان‌ها، شركت‌های دولتی و خصوصی، برای موسسات حمل و نقل، مدیریت ناوگان شهری و سایر نهادها، امكان شخصی شدن و افزودن امكانات ویژه آن‌ها را داراست.

بنا بر اخبار اعلام شده این سیم‌كارت اعتباری است و تعرفه هر پیامك سیم‌كارت امین هم مانند سیم‌كارت عادی محاسبه می‌شود و حداقل اعتبار سالانه آن 200 هزار ریال است و بنا بر اعلام در تمامی محدوده پوشش شبكه ارتباطات سیار ایران و سراسر شهرها، روستاها و جاده‌های كشور قابلیت آنتن‌دهی دارد.

در هر حال به گفته مسوولان تمام اقدامات لازم برای آغاز عرضه این سیم‌كارت‌ها تست و طی شده است؛ معاون بازاریابی و امور مشتركان شركت ارتباطات سیار ایران پیش از این در این باره به خبرنگار ایسنا گفته بود: منتظریم مراجع ذی‌صلاح به ما مجوز دهند. فقط در این زمینه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست و دیگر مراجع ‌ذی‌صلاح و مرتبط با این موضوع هم باید به ما مجوز دهند كه هنوز این مراحل طی نشده است اما اكنون به گفته مدیر عامل شركت ارتباطات سیار این مراحل طی شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...