رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام:icon_gol:

 

دانلود مقالاتی درزمینه ترانسفورماتورها

 

ترانسفورماتورهاي هرمتيک بدون بالشتک گازي

 

ترانسفورماتورهاي هرمتيک با بالشتک گازي

 

معرفي پست هاي کامپکت و موبايل

 

معرفي پست هاي پکيج

 

تجربه ايران ترانسفو در طراحي و ساخت راکتور شنت

 

راکتورهاي شنت

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 144 KB)

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 1.121 KB)

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 246 KB)

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 478 KB)

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 2.007 KB)

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(PDF 3.370 KB)

لینک به دیدگاه
  • 2 سال بعد...

ترانسفورماتورهاي توزيع هرمتيك

 

اين نوع ترانسفورماتورها داراي سيستم نگهداري روغني هستند كه از تماس روغن عايق با اكسيژن و رطوبت كه عوامل اصلي فساد روغن و كاهش استقامت الكتريكي آن مي باشد جلوگيري مي كند.اين كار سبب بهبود شرايط بهره برداري شده در نتيجه نيازي به عمليات نگهداري در طول عمر ترانسفورماتور نخواهد بود. ترانسفورماتورهاي هرمتيك براي نصب در محيط هاي مرطوب، مواردي كه محدوديت عمليات نگهداري وجود دارد، ترانسفورماتورهاي با نصب هوايي و فضاهاي محدود مثل پست هاي كمپكت و پكيج بر انواع معمولي برتري دارند. ترانسفورماتورهاي هرمتيك سه فاز روغني توزيع بخش عمده محصولات توليد شده در گروه ايران ترانسفو را تشكيل داده كه محدوده 25 تا 5000kVA و حداكثر ولتاژ سيستم تا 36kV را شامل مي شود.

دو نوع اصلي از ترانسفورماتورهاي هرمتيك توليد مي شوند:

1. هرمتيك بدون بالشتك گازي

كه داراي ساختار بسته، بدون بالشتك گاز، بطور كامل پر از روغن وله اي ارتجاعي است.

Hermetic1.jpg

2. هرمتيك با بالشتك گازي

كه داراي ساختار بسته بدون منبع انبساط، با بالشتك گازي(گاز نيتروژن)، ديواره هاي مخزن صلب و رادياتورهاي خنك كننده آن كه مي تواند بصورت جدا شدني يا جوش شده روي مخزن باشد.

Hermetic2.jpg

در ترانسفورماتورهاي هرمتيك كاملا پر از روغن انبساط و انقباض روغن توسط مخزن فولادي و ارتجاعي آن (طرح مخزن با حجم متغير) صورت مي گيرد كه در حداكثر فشار حالت كاري تنها كسري از فشار طراحي شده قابل تحمل ايجاد مي شود. اين ترانسفورماتورها هميشه بصورت كامل پر از روغن تحويل و حمل شده و براي طول دوره عمرشان آببندي شده اند. در ترانسفورماتورهاي هرمتيك با بالشتك گازي، انبساط و انقباض روغن بوسيله بالشتك گاز نيتروژن واقع در بالاي سطح روغن صورت مي گيرد. اين ترانسفورماتورها عموما داراي مخزن صلب رادياتوري (جوش شده يا قابل باز شدن) بوده و بوشينگ هاي LV, HV آنها در سمت طولي مخزن قرار دارند.ترانسفورماتورهاي هرمتيك بدون بالشتك گازي داراي لوله مخصوص پر كردن روغن با ارتفاع كافي بوده كه از پر شدن كامل روغن خصوصا در بوشينگ هاي روغني اطمينان حاصل شود.

 

تجهيزات ويژه هرمتيك:

- روغن نما

- رله حفاظت هرمتيك

- فشار شكن

- نشانگر ميزان فشار و خلاء

- رله فشار ناگهاني

- دريچه تزريق گاز

- رله هاي چند كاره DMCR,DGPT2.

Hermetically-sealed.jpg

لینک به دیدگاه

معرفي پستهاي كمپكت وموبايل

 

در حال حاضر با عنايت به توسعه روز افزون شهرها وشهركهاي صنعتي و نياز مبرم به تامين انرژي باعث گر ديده سيستم توزيع انرژي و بدنبال آن پستهاي توزيع نيز همپاي ساير ملزومات مجموعه به سوي حل مشكلات و معضلات خود به بهترين نحو ممكن باشند كه در اين راستا گزينه هاي قابل انتخاب بايستي قابليت زير را دارا باشند:

 

1. به حداقل رساندن عمليات ساختماني جهت برق دار كردن در كوتاهترين زمان ممكن

2. بهره برداري سريع وآسان

3. حداقل رسيدن سرويسهاي تعمير و نگهداري

4. جوابگو بودن در شرايط مختلف جغرافيائي

5. ايمني بيشتر

6. امكان نصب در حداقل مساحت ممكن

 

جهت تحقق اهداف فوق الذكر و در راستای اجرای طرحهای مشتری مداری و تخصصی شدن روزافزون صنعت برق و پوشش کامل نيازهای داخل و خارج کشور ، شرکت توسعه پس تهای ايران ترانسفو( از مجموعه شرکتهای ايران ترانسفو) به عنوان سازنده پستهای کمپکت، موبايل و پكيج در شهر زنجان تاسيس و اقدام به طراحی , توليد , نصب و راه اندازی پستهای کم پکت و موبايل و پكيج نموده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

تجربة ايران ترانسفو در طراحي و ساخت راکتور شنت

 

راکتورهاي شنت مورد استفاده در شبکه هاي برق ، تنها در فهرست اقلام توليدي کارخانه هاي ترانسفورماتورسازي محدودي در سطح جهان مي باشند . دليل اين امر ساختار ويژة آنها و متعاقبًا پيچيدگي هاي طراحي و ساخت است . از سوي ديگر توسعه و پيشرفت عميقي که در ساليان اخير در زمينه توليد و انتقال و توزيع نيرو در کشور در حال روي دادن است ، سرمايه گذاري و تخصيص منابع براي تکميل و پردازش دانش فني طراحي و ساخت اينگونه راکتورها را موجه مي سازد .

از جملة مسائلي که در مرحلة طراحي ر اکتورهاي شنت مطرح مي باشند تعيين آرايش اکتيو پارت براي تامين ضريب القائي مربوطه و دستيابي به اين آرايش با روشهاي ساخت مي باشد . بمنظور تامين ضريب القائي مورد نظر بايد در ساق هاي هستة راکتورهاي شنت شکاف هاي غير مغناطيسي وجود داشته باشند . بخش هاي مغناطيسي ساق از ديسکهائي که بشکل شعاعي ورق چيني مي شوند و شکاف هاي غير مغناطيسي آنها بکمک جداسازهاي سراميکي بين ديسکهاي فوق ساخ ته مي شو ند.

همچنين در مقايسه با ترانسفورماتورهاي با توان هاي مشابه ، ميزان تلفات ، سطح نويز و ويبراسيون اين ر اکتورها زيادتر است که اين موارد دليل تفاوت الزامات فني ساخت آنهاست . در اين گزارش کوشش شده است برخي از مهمترين مسائلي که هنگام تکميل و تدوين دانش فني طراحي و ساخت راكتورهاي شنت پيش روي كارشناسان صنعت ترانسفورماتور ايران بوده است بررسي شوند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...