رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

معرفی

 

TOEFL

یکی از چندین آزمون بین المللی است که موسسه‌ی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برگزار می‌کند. هدف این آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون دهنده بر اساس مهارت‌های چهارگانه ی خواندن، گوش دادن، سخن گفتن، و نوشتن است. این آزمون در حال حاضر به دو شکل PBT و iBT برگزار می شود که البته آزمون CBT به مرور در سراسر دنیا توسط iBT جایگزین شده است و آزمون PBT نیز بهمین صورت به تدریج منسوخ خواهد شد.

لینک به دیدگاه

 

تافل PBT مخفف Paper Based Toefl

 

دارای 4 بخش می باشد. امتیاز این امتحان از 310 تا 677 می باشد که به جمع نمره 3 بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا محاسبه می شود. برای اکثر دانشگاه های دنیا 550 حد پایین می باشد. ولی کسانی که به دنبال بورس تحصیلی هستند باید سعی کنند که بالای 600 داشته باشند حتی برخی از دانشگاه ها حد پایین 620 هم برای این امتحان تعیین کرده اند (مثل Cambridge).

بخش Listening

 

برای بسیاری از ایرانیان این قسمت سخت ترین بخش امتحان است و دارای 50 سوال شنیداری می‌باشد که به دو بخش تقسیم می‌شود:

 

  • مکالمات کوتاه

شامل 20 سوال می باشد و دو نفر با هم صحبت می کنند و یک سوال مطرح می شود که بیشتر مواقع صحبت های نفر دوم مهم می باشد، چرا که معمولا جواب در صحبت های نفر دوم پنهان می باشد. شما در امتحان کاغذی تافل گزینه ها را روی ورقه امتحان می بینید و این به شما کمک می کند که قبل از پخش سوال گزینه ها را به سرعت بخوانید و حتی در برخی شرایط 2 تا گزینه را حذف کنید. بین هر دو سوال در این بخش 12 ثانیه فاصله وجود دارد که در این مدت شما باید خانه مربوطه را در پاسخنامه پرکنید و خود را برای سوال بعدی حاضر کنید. برای آمادگی در این بخش آشنایی با جملات محاوره ای روزمره معروف (نه Idiomهای خاص و کم کاربرد) بسیار مفید است که با گوش کردن مداوم به listeningهای آزمونهای قبلی میتوان تا حد 70% و یا بیشتر در این زمینه مسلط شد.

 

  • مکالمات بلند

شامل 30 سوال می باشد که یک سری از سوالات 2 نفر با هم در حدود 1 دقیقه صحبت کرده و 4 الی 5 سوال مطرح می شود که در بخشی از سوالات هم یک نفر در همین حدود زمانی صحبت می کند که و بعد همین تعداد سوال را باید جواب دهید. در ابتدای هر سه مرحله، حدود یک تا سه دقیقه زمان صرف پخش نمونه‌ای از آن بخش می‌شود که شما می‌توانید در این مدت گزینه‌های مربوط به سوالات را مرور کنید تا وقتی سوال پخش می‌شود سریعتر سوال را جواب دهید البته این کار قانونی نیست. ولی در ایران، کسی سر جلسه جلوی این کار را نمی گیرد. برای مهارت در این بخش وقت خود را با گوش کردن به VOA، CNN و ماهواره و به ویژه فیلم دیدن تلف نکنید و فقط منابع سوالات تافل را مدام گوش کنید. تافل یک نوع کنکور است و کسانی که با تستهای آن بیشتر آشنا باشند، نمره بیشتری کسب می کند. به خصوص که این امتحان واقعا برای کسانی که پایه زبان خوبی ندارند خوب است. چرا که کسی که پایه زبان خوبی ندارد حتی اگر خیلی هم کار کند نمی تواند در مدت کوتاه نمره خیلی عالی از این امتحانات بگیرد ولی در این امتحان این کار شدنی است. در بخش مکالمات کوتاه، چند سوال که حدود 5 تا 7 سوال می باشد به عبارات idiomatic اختصاص پیدا می کند که حتما این عبارات را که در آخر کتابهای تافل وجود دارد حفظ کنید. اگر کسی بتواند در این بخش از 50 سوال به 42 سوال حداقل پاسخ دهد، گرفتن نمره‌ی بالای ۶۰۰ کار ساده‌ای خواهد بود.

بخش Reading

 

در این بخش 50 سوال وجود دارد که معمولا برای این تعداد سوال 5 متن وجود دارد که هر متنی بین 9 تا 11 سوال دارد. سوال اول هر متن به این مضمون است که این متن در چه مورد صحبت می کند یا اسم این متن را کدام انتخاب کنیم بهتر است؟ این سوال باید در هر متن آخرین سوالی باشد که در آن بخش پاسخ داده می شود چرا که شما با زدن سوالات دیگر کاملا با موضوع آن متن اشنا می شوید. بین علمای تافل در پاسخ دادن به بقیه سوالات اختلاف است: بعضیها عقیده دارند که اول متن را با سرعتی در حدود 2 تا حداکثر 3 دقیقه بخوانند و بعد سوالات را بخوانند و سریع به متن برگردند و جواب را با سرعت بیشتری پیدا کنند. گروه دوم عقیده دارند که اول سوال را خوانده و بعد جواب را در متن پیدا کنند. البته لازم به ذکر است که سوالات به ترتیب در متن وجود دارند یعنی مثلا سوال 4 در پاراگراف 2 و سوال 10 در پاراگراف 4 می باشد. بعضی دیگر هم که جزو نرم مغزان طبقه بندی می شوند و بنده هم به آنها گرایش دارم ادعا می کنند که بهتر است اول با سرعت برق و باد فقط 10 سوال مربوط به یک متن را بدون جواب در 1 دقیقه بخوانند و بعد متن را در 2 دقیقه بخوانند و در 8 دقیقه باقی مانده 10 سوال را پاسخ دهیم. باید اضافه کنم که این بخش 55 دقیقه زمان دارد. همچنین انتخاب این راه ها کاملا سلیقه ای است و نمی شود گفت که یکی از دیگری بهتر است. شما هم می توانید با زدن 3 امتحان بفهمید که با کدام راحتتر هستید.

بخش Structure

 

این بخش راحت ترین بخش تافل است که یکی از مهمترین علل راحت بودن تافل ورقه ای نیز همین است. شامل 40 سوال با 25 دقیقه زمان و دو بخش می باشد : بخش اول شامل 15 سوال 4 گزینه ای می باشد که باید گزینه صحیح را انتخاب کنید. بخش دوم شامل 25 سوال است که در این سوالات در یک جمله، 4 بخش آن با کشیدن خط در زیر ان مشخص شده است که باید گزینه ای که غلط است را انتخاب کنید. یعنی گزینه ای که باعث غلط بودن جمله شده را پیدا کرد که کمی دقت در این بخش لازم است. شما به راحتی می توانید با تمرین بر روی تستهای این بخش به 38 سوال از 40 سوال پاسخ داده و قبولی خود را در امتحان تضمین کنید. این اصلا به پایه زبان کسی بستگی ندارد و هر کسی به راحتی می تواند به این مهم دست پیدا کند.

بخش Writing

 

این قسمت حتی برای کسانی که زبان خوبی دارند هم می‌تواند مشکل باشد، چرا که کسی که در این بخش نمره خوبی می خواهد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی باید انشای خوبی نیز داشته باشد. نمره این بخش از 0 تا 6 می باشد ولی این نمره در نمره‌ی کل امتحان محاسبه نمی شود. بیشتر دانشگاه ها برای این بخش سقفی تعیین نمی کنند، ولی برخی ۴، 5/4 و گاهی نیز ۵ را به عنوان حداقلِ قابل قبول تعیین می‌نمایند. گرفتن نمره 5/4 خوب و نسبتا ساده است ولی گرفتن نمره ۵ و ۵/۵ کار چندان ساده ای نیست. برای کسانی که برای دکترا اقدام می کنند این بخش اهمیت بیشتری دارد چرا که اساتید ترجیح می دهند که با دانشجویانی کار کنند که علاوه بر مهارت مکالمه خوب، مهارت نوشتاری خوبی نیز برای نوشتن مقالات عملی داشته باشند. کسانی که تعدادی مقاله به زبان انگلیسی دارند و نمره خوبی در این بخش کسب نمی‌کنند، ممکن است شک اساتید را برانگیزند و ممکن است اساتید تصور کنند که آنها ممکن است مقالاتشان را خودشان ننوشته باشند.

 

توصیه به کسانی که به نمره بخش گفتاری speaking نیازی ندارند:

حتما در این امتحان شرکت کنید حتی اگر زبان خوبی دارید، چرا که گرفتن نمره 650 از معادل ان در امتحانات دیگر راحت تر می باشد. (فقط کسانی که زبان واقعا خوبی دارند و احساس می کنند که به راحتی می توانند از امتحانات دیگر نمره عالی بگیرند توصیه نمی شوند)

مهم: امتحان تولیمو که از طرف سازمان سنجش برگزار می شود محک بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند در این امتحان شرکت کنند. این امتحان باهزینه 11000 تومان هرماه یکبار برگزار می‌شود و از طریق سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می توانید برای آن ثبت نام کنید. معمولاً نمره‌ای که در امتحان تافل خواهید گرفت، ۲۰ تا ۴۰ نمره، از نمره‌ی این امتحان بیشتر خواهد بود. این امتحان با امتحان تافل یکسان است، با این تفاوتها:

 

  • بخش شنیداری آن بر خلاف تافل (نوشتاری، شنیداری، گرامر، خواندن) که در قسمت دوم امتحان می‌باشد در قسمت آخر می‌باشد و این بخش امتحان نیز از مشابه تافل آن سخت تراست، زیرا کیفیت پخش صدای آن چندان خوب نیست.
  • همچنین بخش نوشتاری آن سخت‌تر از تافل تصحیح می‌شود.
  • زمان بخش گرامر ۵ دقیقه از تافل بیشتر است.

لینک به دیدگاه

منابع برای این امتحان

 

 

  • کتابهای لغت 504 و 450 و (Barron's Essential Words for the TOEFL) برای تافل (آموزشگاه آریانپور شعبه میرداماد دارای یک جزوه بخش خواندن تافل است که شامل ریشه کلمات و بخش مترادف برای کتاب 450 واژه می باشد این جزوه مکمل بسیار خوبی برای این دو کتاب می باشد، می توانید این جزوه ها را از فروم در تاپیک "
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    " دریافت نمائید. با مطالعه این سه منبع اغلب مشکلات مربوط به لغت در کلیه امتحانات تافل و آیلتس حل خواهد شد). البته جزوه‌ی عبارات اصطلاحی idiomatic را نیز به ویژه برای تافل ورقه ای و کامپیوتری که بعدا توضیح داده می شود فراموش نفرمایید.
  • کتاب نارنجی لانگمن (introductory) که برای شروع برای کسانی که زبان آنها در سطح متوسط است توصیه می‌شود. برای کسانی که سطح نسبتا خوبی دارند کتاب سبز لانگمن (Complete course) توصیه می‌شود. دوستانی که زبان خوبی ندارند این کتاب را بعد از کتاب نارنجی شروع کنند. این کتابها از سطح تافل پایین تر می‌باشد.
  • کتاب بارونز هم از جمله کتاب‌هایی است که بد نیست. به خصوص در انتهای ان چند دوره آزمون کلی وجود دارد که توصیه می‌شود. کسانی که گرامر خوبی ندارند می‌توانند بخش گرامر را از این کتاب بخوانند.
  • کتاب کیمبریج که از دو تای قبلی سخت‌تر است توصیه می‌شود. به خصوص برای کسانی که زبان خوبی دارند.
  • کتاب ETS شامل ازمون‌های تافل دوره‌های قبل بسیار توصیه می‌شود.
  • یک CD حاوی سوالات امتحان ورقه ای تافل وجود دارد که بسیار مفید است. به خصوص در این CD یک جزوه چینی وجود دارد که شامل 1000 سوال بخش گرامر می باشد که سوالات سخت و خوبی در ان وجود دارد. تاکید مجدد که در گرامر تست زیاد بزنید.

کلاس‌های زیر جهت افزایش آمادگی شما برای امتحان می‌تواند مفید واقع شود:

 

  • تهران:
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    شعبه میرداماد 22277875 توصیه می‌شود نه شعبه پارک ملت.
  • رشت: موسسه علامه به مدیریت خانم دکتر حساس خواه ( دکترای تدریس زبان انگلیسی از آمریکا و استاد دانشگاه گیلان ) واقع در گلسار خیابان 118 تلفن 7722527
  • تبریز: کلاسهای آموزشگاه چیت سازان و دکتر سلحشور در زبانسرا تجربه برگزاری کلاسهای آمادگی را دارند.

توصیه مجدد: تافل کنکور است برای موفقیت در آن تست زدن مهمترین نکته است.

لینک به دیدگاه

Computer Based TOEFL - CBT

 

این امتحان بسیار شبیه امتحان تافل ورقه‌ای می‌باشد، با این تفاوت که پشت کامپیوتر برگزار می‌شود. تفاوت‌ها و شباهت‌های آن عبارتند از:

 

  • در ایران برگزار نمی شود.
  • در بخش شنیداری شما نمی توانید مانند تافل ورقه ای سوالات را ببینید و بعد از شنیدن سوالات روی صفحه ظاهر می شوند. در این امتحان زمان در دست شماست. شما یک زمان کلی در اختیار دارید که می توانید یک سوال را در 10 ثانیه و یک سوال را در 30 ثانیه پاسخ دهید که در بخش شنیداری تافل ورقه ای این کار امکان پذیر نیست.
  • سوالات این امتحان تطبیقی می باشد به این مفهوم که شما به سوال اول پاسخ می دهید اگر غلط جواب دهید سوال بعد ساده‌تر و امتیاز آن کمتر خواهد بود.
  • بخش نوشتاری باید تایپ شود. البته کسانی که مشکل خاصی داشته باشند احتمالا بتوانند بخش نوشتاری را روی کاغذ جواب دهند. این امتحان در دبی نیز برگزار می شود.
  • کارنامه امتحان در مقایسه با امتحان ورقه ای که 40 روز طول می کشد، خیلی سریعتر صادر می شود.
  • نمره ماکزیمم آن 300 می باشد که 250 معادل 600 امتحان قبلی است.
  • با استفاده از هدفن در این امتحان روز بهتری برای بخش شنیداری دارید.
  • بیشتر منابع مشابه امتحان ورقه‌ای می باشد.
  • هیچ کدام از آن‌ها نمره‌ی منفی ندارند.

نکته مهم: بعد از پیدایش امتحان iBT امتحان به صورت CBT حذف و تنها به صورت PBT و iBT برگزار می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر هر دو این امتحان‌ها در ایران برگزار می‌شوند.

لینک به دیدگاه

Internet Based TOEFL - iBT

 

تفاوت عمده ی آزمون iBT با دو نوع دیگر تافل، افزوده شدن بخش Speaking و حذف Structure از آن است. سیاست ETS این است که این آزمون را رفته رفته جایگزین امتحان PBT نماید. شیوه ی سنجش در این آزمون واقعی‌تر است و هر 4 مهارت زبان در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها هر دو امتحان PBT و iBT را می‌پذیرند اما به کسانی که به دنبال دریافت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هستند توصیه می‌شود تا در آزمون نوع iBT شرکت کنند (به دلیل دارا بودن قسمت speaking). در ابتدای ظهور امتحان iBT تصور دانش‌آموختگان بر این باور بود كه این امتحان از لحاظ ارزیابی سخت‌تر است، اما امروزه می‌توان مزیت‌های فراوانی همچون زمان‌های متعدد ثبت‌نام، مراكز آزمون متعدد در شهرهای مختلف و كوتاه بودن زمان آماده شدن نمرات و گزارش به دانشگاه سفارش شده را دید.در این امتحان مجال برای مانور از قابلیت‌های فردی امكان پذیر است و این فرمت برای كسانی كه می‌توانند قابلیت‌های خود را در شرایط مختلف آزمون با تنوع ارائه دهند، بسیار بهتر از تافل ورقه‌ای خواهد بود. این آزمون از ۴ بخش ۳۰ نمره ای تشکیل شده است و تقریبا ۴ ساعت به درازا می کشد. نمره این امتحان از ۱۲۰ می باشد و نمره بالای ۱۰۰ در این امتحان واقعا نمره خوبی خواهد بود.

بطور کلی می توان امتحان iBT را در دو نوع تعریف کرد:

 

  1. بخش Reading آن long format و بخش Listening آن short format است.
  2. بخش Reading آن short format و بخش Listening آن long format است.

آزمون دهنده ها بصورت تصادفی، در یک زمان، یکی از انواع فوق را در امتحان مشاهده می‌کنند. از نظر نمره دهی تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود. هر گروه یکی از بخشها را بصورت long format دارند.

بخش Reading

 

در نوع Long Format سه بخش وجود دارد. بخش اول یک متن در مدت زمان 20 دقیقه و دو بخش دیگر هر کدام 2 متن و زمان 40 دقیقه.بطور کلی هر متن شامل 14 سوال است.آزمون دهنده پس از پاسخ دادن به سوالات متن 2 و 3 (بخش دوم) در طول زمان 40 دقیقه، باید به سوالات متنهای 4و 5 (بخش سوم) نیز در 40 دقیقه بعد پاسخ گوید. البته باید توجه کرد که 2 متن از این 5 متن تصحیح نشده و در نمره دهی تاثیر ندارد و ETS جهت آمارگیری خود، این 2 متن را اضافه کرده است. اما از آنجا که آزمون دهندگان در طول امتحان نمی دانند که کدام 2 متن از 5 متن داده شده، ارزیابی نمی شود، باید تمام تلاش خود را برای پاسخ گویی به سوالات داده شده بکنند.

در نوع Short Format که دو بخش است، سه متن داده می شود. اولین بخش همانند نوع Long Format باید در زمان 20 دقیقه جواب داده شود و متنهای 2و 3 (بخش دوم) نیز در 40 دقیقه بعد. در این نوع آزمون تمام متنها و سوالات آنها تصحیح می شود.برای مهارت‌ یافتن دراین بخش ابتدا باید دامنه لغات را افزایش داد(عمدتا با مطالعه كتابهای لغت معرفی شده برای تافل) و در ادامه با تمرین نمونه امتحانات در منابع متن‌خوانی را تقویت كرد.لازم به ذكر است كه تمرین بر صفحه رایانه بسیار موثرتر از خواندن بر برگه خواهد بود چرا كه تندخوانی برصفحه رایانه در مدت زمان معین عامل مهمی در موفقیت این بخش می‌باشد. برای مثال مهارت تندخوانی متنی با 300 كلمه در مدت زمان حدودا 2 دقیقه با احتساب درك 50 درصدی مطلب سرعت مناسبی است. در كل عادت به سریع خواندن مطالب در موضوعات مختلف مفید خواهد بود. تمرین و تكرار نمونه متن های منابع مختلف و تكرار مشاهده لغات مشابه مهارت داوطلب را افزایش خواهد داد.

بخش Listening

 

بخش شنیداری این امتحان شامل مکالمات بلند می‌باشد و مکالمات کوتاه دو نوع دیگر در آن وجود ندارد. همچنین از لحاظ سرعت پخش شدن از دو نوع دیگر سخت‌تر می باشد. البته اگر داوطلب خود را با این شیوه امتحان تطبیق دهد مشکلی نخواهد داشت و نمی‌توان گفت که به طور کلی این امتحان از انواع دیگر سخت‌تر است.در بسیاری از منابع آماده سازی تافل iBT معمولا به داوطلبین توصیه می‌شود كه در ضمن گوش دادن به مكالمات از شنیده‌های خود نت‌برداری كنند ولیكن نكته قابل تامل این است كه داوطلب باید بتواند ضمن گوش دادن به دقت مطالب مهم را به خاطر بسپارد. چرا كه مكث كردن مقطعی بر مطالب به منظور نت‌برداری كامل، امكان فهمیدن مطالب متعاقب را كمتر خواهد نمود. البته می‌توان با نت‌برداری از كلمات كلیدی و یا علامات اختصاری برای پاسخ‌گویی بهتر به سوالات استفاده كرد. در سوالات این بخش تاكید بیشتر بر درك داوطلب از مطالب در توان پاسخگویی به سوالات است و اسامی خاص و یا جزئیات حاشیه‌ای مد نظر نمی‌باشند. با تمرین نمونه تستهای منابع شناخته شده به این مهم می‌توان دست یافت كه موضوعات این بخش (وحتی بخشهای دیگر )حول و حوش موضوعات مشابهی همچون اطلاعات در مورد موضوعات رایج در محیط دانشگاه برای دانشجویان و مطالب معمول و ساده در كلاسهایی همچون: فرهنگ‌شناسی، زمین‌شناسی، هنر، تاریخ،‌گیاه‌شناسی و غیره می‌باشند. همچون امتحانات دیگر با تمرین و تكرار گوش دادن به نمونه‌ها و چك لغات جدید بر روی متن شنیده شده به راحتی میتون حتی نمره كامل را بدست آورد چرا كه پاسخ‌ها در این بخش از اعمال سلیقه مصححین مصون می‌باشند. مدت زمان این بخش 40 دقیقه می‌باشد.

بخش Speaking

 

پس از استراحت 10 دقیقه بعد از بخش خواندنی و شنیدنی از شما درخواست خواهد شد كه برای پاسخگویی این بخش بازگردید. این قسمت شامل سه بخش می باشد که در هر بخش دو سوال مشابه به هم مطرح می‌شوند. در بخش اول یک موضوع عمومی داده می شود که در سوال اول معمولا تعریفی از رخدادهای عمومی و سوال دوم نقدی بر رد و یا تایید موضوعی از جانب شما خواهد بود. در این بخش به شما ۱۵ ثانیه زمان داده می شود تا پاسخ خود رامرور نموده و پس از اتمام، ۴۵ ثانیه در مورد آن صحبت کنید. زمان سنج صفحه رایانه زمان را دقیقا به شما نشان خواهد داد.

در بخش دوم ابتدا عنوان موضوعات سوال از هدفن پخش میشود، سپس یک متنی بصورت خواندنی روی صفحه ظاهر میشود که 45 ثانیه زمان دارید تاآنرا بخوانید در این زمان شما میتوانید نكات را بر برگه ای كه به شما داده شده یادداشت كنید. در همین باره گفتگویی ما بین دونفر (در سوال اول) و یك سخنرانی در كلاس درس(در سوال دوم) از هدفن نیز پخش می شود. بعد از آن، یک سوال از این دو مورد پرسیده می شود. که 30 ثانیه زمان برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صحبت کردن دارید.

در بخش سوم یک گفتگو مابین دونفر (در سوال اول) و یك سخنرانی در كلاس درس(در سوال دوم) از هدفن پخش می شود و یک سوال در توصیف مكالمات و سخنرانی پرسیده می شود که در این بخش نیز 3۰ ثانیه برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید.نكته مهمی كه خود برگزار كننده امتحان(ETS) نیزهمواره برای این بخش تاكید داشته این است كه داوطلب باید بتواند در وحله اول پاسخی " منسجم" و " واضح" از خود ارئه دهد. در ضمن برای قسمتهایی كه شامل متن و گفتگو و یا سخنرانی در كلاس درس می‌باشند، باید به موارد مهم و كلیدی در ضمن پاسخ اشاره نمود. با مرور درنمونه پاسخ‌ های ارائه شده در فروم برای این بخش به این نتیجه می توان رسید كه بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان نمرات بالا نصیب كسانی خواهد شد كه مضمون اصلی را با ساختار گرامری صحیحی به طور واضح ارائه نمایند و نیازی به دارا بودن لهجه غلیظ انگلیسی نیست. برای مهارت یافتن در این بخش در ابتدا داوطلب باید از تسلط بر صحیح ارائه نمودن پاسخ های خود از لحاظ گرامری اطمینان حاصل كند. چرا كه بخشی از مهارت های گرامری داوطلب در این بخش ارزیابی خواهد شد. در ادامه داوطلب باید با ضبط نمودن پاسخ های خود به موضوعات مختلف و گوش دادن به انها نقاط قوت و ضعف خود را دریافته و در مدیریت زمانبندی نیز تسلط یابد. نكته دیگر این است كه داوطلب باید بتواند مطالب ارئه شده در گفتگو و یا سخنرانی را به طور كامل و با بیان خود در زمان تعیین شده ارئه كند. البته نكات مهم در اولویت قرار دارند و نمیتوان به كل مطالب در مدت زمان 60 ثانیه اشاره كرد. ولیكن مطمئنا نمرات خوب زمانی حاصل می‌شنوند كه داوطلب بتواند مضمون كلی را با دقت و با استفاده از لغات جدیدی كه در ذهن خود دارد بیان نماید. بدیهی است كه استفاده از لغات بهتر و ارائه جملات قوی نمره بالاتری را به ارمغان خواهد آورد. نت برداری در این بخش در ضمن گوش دادن به موضوعات می‌تواند كمك به سزایی داشته باشد. نكته مهم دیگری در ارتباط با این بخش این است كه در هنگام پاسخگویی به سوالات داوطلب باید ضمن تنظیم میكروفون(كه حتما توسط برگزاركنندگان آزمون نیز راهنمایی‌های لازمه انجام خواهد گرفت)، باید با صدای واضح و رسا صحبت كند تا از ضبط شدن صدای خود اطمینان یابد. چرا كه بوده‌اند كسانی كه به خاطر صحبت‌كردن با صدای آرام ، صدایشان به خوبی ضبط نشده و نمره خوبی نگرفته‌اند.البته نیازی به دادن زدن نمی باشد، و باید از این مساله خودداری کرد زیرا موجب ایجاد مزاحمت برای سایر داوطلبان می شود.

بخش writing

 

در بخش نوشتاری این امتحان دو قسمت وجود دارد.درسوال اول ابتدا برای داوطلب متنی 200 تا 300 كلمه ای بر صفحه رایانه پدیدار می‌شود كه داوطلب 3 دقیقه زمان برای مطالعه آن دارد. در این زمان داوطلب باید سعی كند كه موضوع و مطالب كلی را به خاطر بسپارد كه نیازی به نت‌برداری نیست زیرا در هنگام تایپ متن دوباره این متن نیز در صفحه ظاهر می‌شود.سپس یک بخشی توسط هدفن مطالبی در تایید و یا رد متن ارائه شده شنیده می‌شود.در این زمان داوطلب باید حتما مطالب مهم را نت‌برداری نماید. پس از آن سوالی در این باره پرسیده شده و داوطلب باید در هنگام نوشتن متن خود با تلفیق مطالب متن داده شده و مطالب شنیده شده نوشتاری مستدل ارائه نماید.زمان نوشتن 20 دقیقه بوده و متن باید حاوی حداقل150-200 لغت باشد. سوال دوم این بخش همچون تافل ورقه‌ای شامل یك سوال با مضمون عمومی است كه ارئه یك متن 5 پاراگرافی با رعایت اصول نوشتاری مناسب برای تافل كافی است. زمان پاسخگویی به این متن 30 دقیقه و نیز باید حداقل حاوی 300 كلمه باشد. در هنگام نوشتن هر دو متن تعداد كلمات نوشته شده در بالای صفحه نشان داده می‌شوند. منابع writing را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دریافت نمایید.

منابع مطالعاتی گرامر را نیز می‌توانید از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دریافت کنید.

در صورتی که زمان چندانی برای شرکت در امتحان ندارید، با شرکت در کلاسهای مکالمه وقت خود را تلف نکنید تا مهارت تکلم خود را برای بخش تکلم این امتحان یا برای اینکه در خارج از کشور به مشکل بر نخورید، افزایش دهید. بعد از امتحان اگر وقت کردید می توانید به این کلاسها بروید. شما صرفا باید حول موضوعاتی که در این امتحان مطرح می‌شود در طی زمان‌هایی که گفته شد صحبت کنید و نه بیشتر.اگر چه مطالب امتحان تافل iBT گسترده‌تر از امتحانات دیگر به نظر میرسد ولیكن این آزمون نیز همچون همه امتحانات دارای فرمت خاصی است كه تنها با تكرار بر منابع خود امتحان و استفاده از نمونه تستها می‌توان بر آن مسلط شد.

این امتحان مطمئن‌ترین نوع امتحان در ایران است، زیرا:

 

  • همیشه ثبت نام آن ظرفیت دارد.
  • کارنامه به سرعت صادر می‌شود.
  • اگر خدای نکرده امتحان را خراب کردید به سرعت می‌توانید برای امتحان مجدد خود را آماده و ثبت نام کنید.
  • کسانی که به دنبال کمک مالی "حل تمرینی Teacher Assistant TA" می‌باشند با گرفتن نمره خوب در بخش تکلم می‌توانند شانس خود را برای دریافت کمک مالی افزایش دهند.
  • کسانی که در بخش نوشتاری دارای تبحر هستند می‌توانند امتیاز کل خود را در امتحان افزایش دهند چون این نمره این بخش در نمره کل این امتحان محاسبه می‌شود.

لینک به دیدگاه
  • 10 ماه بعد...
  • 11 ماه بعد...

با سلام من شنیدم که اگه مدرکشو بگیری فقط دو سال معتبر هستش دوباره باید امتحان بدی.قیمتشم شنیدم امتحان تافل 310 هزارتومن هست .کلاسهاشم شنیدم تو هر جایی وجود نداره تازه تو استان خراسان تو مشهد اوردن که اونم خبر ندارم کجا هست..گذراندن کلاسهاشم هشت ماه طول میکشه.

راجع به همه ی چیزهایی که گفتم اگر اطلاع دارید ممنون میشم توضیح بدید .

با تشکر.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...