رفتن به مطلب

2 ترفند پیرامون Task Manager ویندوز ویستا و 7


ricardo

ارسال های توصیه شده

یکی از تغییراتی که در ویندوزهای ویستا و 7 نسبت به ویندوز XP شاهد بودیم تغییراتی در Task Manager ویندوز بود. Task Manager یکی از برنامه‏های اصلی ویندوز است که اطلاعاتی پیرامون جزئیات پروسه‏ها و سرویس‏های در حال اجرا، اطلاعات سخت افزاری، اطلاعات مربوط به شبکه و... را در اختیار ما قرار می‏دهد.

 

1. دسترسی سریع تر به Task Manager

همان طور که می‏دانید سه کلید Ctrl+Alt+Delete برای باز کردن Task Manager معروف هستند. اما در ویندوزهای ویستا و 7، با فشردن این سه کلید ترکیبی، صفحه‏ای نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه Start Task Manager می‏توان به پنجره Task Manager دسترسی داشت. در نتیجه برای باز کردن آن‏ باید دو مرحله طی کرد. اما شما می‏توانید تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc، مستقیماً Task Manager را باز کنید.

 

2. دسترسی به فایل هر پروسه بر روی هارد دیسک

در صورتی که در Task Manager به تب Processes بروید، لیست پروسه‏های در حال اجرا در ویندوز را خواهید دید. اما ممکن است این سوال برای‏تان پیش بیاید که فایل مربوط به هر کدام از این پروسه‏ها در کجای هارد دیسک ذخیره شده است؟ در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‏کردید، Task Manager پاسخی برای این سوال نداشت، اما در ویندوز ویستا و 7 کافی است بر روی پروسه مورد نظر راست کلیک کنید و Open File Location را انتخاب نمایید. دقت کنید در صورتی که این گزینه قابل انتخاب نبود کافی است تیک گزینه Show processes from all users را بردارید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...