رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ديگر هيچ سوژه‌اي دور نيست!

1004299.jpg

فروغ بيداري

 

اشاره: با پيشرفت روزافزون فناوري، عكاسي ديگر يكي از هنرهاي خاص و دوربين نيز كالايي لوكس به شمار نمي‌آيد. هر كاربري اعم از حرفه‌اي و آماتور مي‌تواند از هر لحظه و صحنه‌اي عكس بگيرد. بسياري از مشتاقان غيرحرفه‌اي عكاسي اين روزها ترجيح مي‌دهند دوربين‌هاي شبيه SLR با قابليت‌ها و ويژگي‌هاي كامل را انتخاب كنند

 

با پيشرفت روزافزون فناوري، عكاسي ديگر يكي از هنرهاي خاص و دوربين نيز كالايي لوكس به شمار نمي‌آيد. هر كاربري اعم از حرفه‌اي و آماتور مي‌تواند از هر لحظه و صحنه‌اي عكس بگيرد. بسياري از مشتاقان غيرحرفه‌اي عكاسي اين روزها ترجيح مي‌دهند دوربين‌هاي شبيه SLR با قابليت‌ها و ويژگي‌هاي كامل را انتخاب كنند. براي آن‌ها قدرت بزرگ‌نمايي بالا و قابليت فيلم‌برداري، از اساسي‌ترين معيار‌هاي خريد به شمار مي‌آيند. شركت‌هاي توليدكننده نيز با درك اين نياز محصولات خود را به چنين فناوري‌هايي مجهز مي‌كنند.

powershot2_s.jpg

 

شايد بتوان دوربين‌هاي سوپرزوم را يكي از دسته‌بندي‌هاي محبوب كاربران دانست. امكان تهيه عكس‌هايي واضح و با كيفيت از فاصله زياد براي هر دو گروه كاربران حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي جالب و ارزشمند است. اين دوربين‌ها اصولاً امكانات بسيار خوبي هم دارند و به آماتورها نيز امكان مي‌دهند تا استعداد خود را در زمينه عكاسي محك بزنند.

 

اين همه در مورد سوپرزوم‌ها صحبت كرديم تا بگوييم كانن به تازه‌گي دوربين سوپرزوم خود به نام PowerShot SX30 IS را معرفي كرده است كه جايگزين مدل پيشين يعني SX20 IS خواهد شد.كانن با معرفي دوربين 1,14 مگاپيكسليPowerShot SX30 IS، تعريف تازه‌اي را از سري دوربين‌هاي سوپرزوم و كامپكت خود ارايه مي‌كند. علاقه‌مندان عكاسي كه مي‌خواهند همه قابليت‌هاي خلاقانه عكاسي و فيلم‌برداري را يك جا با هم داشته باشند مسلما به سمت اين دوربين كشيده خواهند شد. كاربر مي‌تواند در موقعيت‌هاي مختلف، تنظيمات متفاوت دوربين همچون ميزان نوردهي، حساسيت نوري، سرعت شاتر و ... را به صورت دستي انجام دهد.

 

زاويه ديد عريض اين دوربين محدوده‌اي بين 24 تا 840 ميلي‌متر را پوشش مي‌دهد و قابليت بزرگ‌نمايي آن معادل 35 برابر است. بزرگ‌نمايي 35 برابر يعني اين كه هيچ سوژه‌اي از شما دور نيست. زوم اپتيكال، كاربردهاي فراواني به‌خصوص در حوزه ضبط ويديو دارد. با اين ميزان بزرگ‌نمايي كاربر مي‌تواند با خيال راحت در هر فاصله‌اي از سوژه‌ خود عكس‌هاي با كيفيت بگيرد. عكس‌هاي تهيه شده با اين دوربين را مي‌توان در اندازه A2 با همه جزئيات و كيفيت عالي چاپ كرد. فاصله كانوني وسيع دوربين كمك مي‌كند تا كاربر بتواند هر تصوير مورد نظر خود از مناظر بسيار عريض (وايد) گرفته تا شات‌هاي كوچك (تله) را ثبت كند.

 

اين دوربين به يك صفحه‌نمايش LCD 7/2 اينچي قابل چرخش مجهز است. اين نمايشگر از حالتي با نامNight Display پشتيباني مي‌كند كه براي محيط‌هاي كم نور و شب در نظر گرفته شده است. اين دوربين همچنين چشمي الكترونيك براي عكاسي بسيار نزديك و حالت ماكرو نیز دارد. فيلم‌برداري با كيفيت 720p نيز از ديگر قابليت‌هاي SX30 IS است. اين دوربين به لطف موتور Voice Coil و سيستم فراصوت (USM) خود، فوكوس و بزرگ‌نمايي را با سرعت بالا و صداي بسيار كم انجام مي‌دهد.

 

SX30 IS همچنين به لرزش‌گير اپتيكال تصوير مجهز است كه به‌صورت خودكار لرزش‌هاي دوربين را تشخيص داده و با كاهش آن‌ها از محو و تار شدن عكس‌ها جلوگيري مي‌كند. اين قابليت در زوم بالا نيز خوب عمل مي‌كند، به‌طوري كه مي‌توانيد عكس‌هاي شفاف، زنده و باكيفيت بسيار بالا داشته باشيد. اين لرزش‌گير كاربردي آساني دارد و در هنگام عكس‌برداري با فلاش هم مي‌توان از آن استفاده كرد.

 

با اين كه بدنه SX30 IS پلاستيكي است اما استحكام خوبي دارد و شبيه دوربين‌هاي حرفه‌اي است. هر چند كه اين دوربين در رديف كامپكت‌ها دسته‌بندي شده اما با اندازه 108 × 92 × 123 میلی‌متري و وزن 600 گرمي خود نه در جيب جا خواهد گرفت و نه چندان سبك به شمار مي‌آيد. پس اگر به دنبال يك دوربين جمع‌وجور و كوچك هستيد، بهتر است فكر SX30 IS را از ذهنتان بيرون كنيد.

powershot1_s.jpg

 

PowerShot SX30 IS حالتــــي به نام Smart AUTO دارد. با تنظيم دوربين روي اين حالت، كاربر مي‌تواند مطمئن باشد كه عكس‌هايش بهترين كيفيت را خواهند داشت. صرف‌نظر از اين كه سوژه شما غروب آفتاب، گل يا صورت دوستتان در پارك است، دوربين به‌صورت خودكار تنظيمات لازم براي موقعيت‌هاي مختلف را انجام مي‌دهد. فناوري‌هاي پيشرفته كانن، به طور هوشمندانه موقعيت عكاس و شرايط عكس‌برداري را بررسي و تنظيمات لازم را از ميان 28 حالت مختلف انتخاب و اعمال مي‌كنند. بدون شک غیرحرفه‌ای‌ها عاشق این حالت خواهند شد.

 

PowerShot SX30 IS بسياري از امكانات دوربين‌هاي حرفه‌اي مانند محدوده زوم وسيع، وضوح تصوير فوق‌العاده، تنظيمات دستي و فناوري‌هاي پيشرفته اصلاح عكس را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. براي مثال، Dynamic IS تجربه‌اي متفاوت از فيلم‌برداري با دوربين عكاسي را به كاربر مي‌دهد. ويدئوهاي ضبط شده داراي كيفيت و وضوح بسيار بالايي هستند.

 

Dynamic IS بدون نياز به هر گونه تنظيماتي، به محض قرار دادن دوربين روي حالت فيلم‌برداري فعال مي‌شود. اين لرزش‌گير به خصوص مناسب فيلم‌برداري در حال حركت است. كيفيت فيلم‌هاي آن 720p يعني 720 × 1280 پيكسل است. SX30 IS پورت ميني HDMI دارد كه مي‌توان آن را مستقيم به تلويزيون وصل كرد و از تصاوير HD و صداي استريو لذت برد.

 

كانن در دوربين‌هايش از پردازنده اختصاصي خود به نام DIGIC استفاده مي‌كند. اين پردازنده‌ها عملكردهاي بسيار خوبي دارند. اما دوربين جديدش، يعني SX30 IS را به پردازنده4 DIGIC تجهيز كرده است كه كاركرد بسيار بهتري نسبت به مدل‌هاي پيشين دارد. سرعت بيشتر، كاهش نويز دقيق‌تر و كيفيت بهتر عكس حتي در حساسيت‌هاي نوري بالا از جمله مشخصات اين پردازنده به شمار مي‌روند.

 

iSAPS فناوري تشخيص منظره دوربين‌هاي كانن است و با همكاري پردازنده DIGIC 4، سرعت و دقت فوكوس، ميزان نوردهي و تعادل نور سفيد دوربين را بهبود مي‌بخشند. اين فناوري براي تشخيص منظره از ديتابيس داخلي دوربين استفاده مي‌كند كه شامل هزاران عكس مختلف است. دارندگان SX30 IS مي‌توانند عضو iMAGE GATEWAY كانن باشند كه به آن‌ها امكان مي‌دهد عكس‌ها و ويدئوهاي خود را با ديگران در اينترنت به اشتراك بگذارند. با عضويت در اين سايت، 2 گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي در اختيار هر كاربر قرار مي‌گيرد كه براي نگهداري صدها عكس باكيفيت كافي خواهد بود. كاربر مي‌تواند با استفاده از موبايل نيز به اين سايت دسترسي پيدا كرده و از عكس‌هاي خود لذت ببرد. باتري دوربين به جاي باتري‌هاي قلمي AA از نوع ليتيوم قابل شارژ به نام NB-7L است. با پشتيباني از كارت‌هاي حافظه SD/SDHC/SDXC، MMC Plus و

HC MMC Plus كاربر مي‌تواند تعداد بسيار زيادي از عكس‌هاي خود را بدون نگراني از پر شدن حافظه دوربين ذخيره كند. پيدا كردن عكس نيز بسيار راحت خواهد بود. كاربر مي‌تواند عكس‌هاي خود را برچسب‌گذاري كرده و آن‌ها را بر اساس برچسب در ميان صدها عكس به‌راحتي جست‌وجو كند. PowerShot SX30 IS به پورت‌هــاي mini-HDMI، USB و خروجي AV مجهز است. اين دوربين در بازار ايران با گارانتي حدود 540 هزار تومان است.

مشخصات فنی

حسگر: 14,1 مگاپیکسلي CCD

نمایشگر: LCD 7/2 اینچ رنگی 230 هزار نقطه‌ای از نوع TFT

حافظه: پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC، MMC، MMCplus و HCMMCplus

بزرگ‌نمایی اپتيكال: 35 برابر

بزرگ‌نمایی دیجیتال: 4 برابر

لنز: 840 – 24 میلی‌متری

حساسیت نوری (ISO): 80 تا 1600

فیلم‌برداری: با کیفیت 720 × 1280 پیکسل و صدای استریو

منظره‌یاب الکترونیک: LCD 202 هزار نقطه‌ای

اندازه: 108 × 92 × 123 میلی‌متر

وزن: 600 گرم

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...