رفتن به مطلب

ژاپنی ها از انرژی ناشی از جنب و جوش تماشاگران مسابقات ورزشی برق تولید می کنند.!!!


ارسال های توصیه شده

ژاپنی ها با به کارگیری انرژی حاصل از تردد رهگذران و انرژی ناشی از جنب و جوش و تحرک تماشاگران مسابقات ورزشی انرژی برق تولید می کنند.

به گزارش سرویس علم و فن اوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از واحد مرکزی خبر، زمانی که طرفداران تماشای مسابقات فوتبال در استادیوم ها حاضر می شوند انها برای ان که بازیکنان را در زمین بازی تشویق کنند در طول برگزاری مسابقات در جنب و جوش و تحرک و بالا و پایین پریدن هستند.گروهی از محققان در ژاپن با تولید تجهیزاتی انرژی ناشی از تحرک و جنب و جوش تماشاگران را جمع اوری نموده و به شیوه ای کاملا سازگار با محیط زیست از این انرژی های پراکنده برای تولید برق استفاده کنند. براساس این گزارش؛ گروه سازنده این تجهیزات برخی از باشگاههای معتبر ورزشی را در ژاپن متقاعد کرده که این تجهیزات را خریداری و انها را در بخش استقرار طرفداران خود در باشگاهها نصب کنند.

IMG_0672-300x225.jpg

 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان در توکیو، انرژی برقی که به این شیوه تولید می شود برای روشنایی فضای استادیوم در طول شب مورد استفاده قرار می گیرد. خبرنگار سی ان ان گفت: هزینه خریداری و نصب این تجهیزات در بخش زیرین حدود بیست و چهار صندلی یک استادیوم ورزشی حدود سی هزار دلار است.

 

مساله قابل توجه دیگر در خصوص به کارگیری این تجهیزات ان است که زمانی که تیمی که این تجهیزات را نصب کرده است در مسابقه ای ببازد معمولا طرفداران ان تحرک و جنب و جوش ندارند و بنابراین انرژی هم تولید نمی کنند. گروه موسوم به "جی ار" در ژاپن همین طرح را برای جمع اوری انرژی ناشی از حرکت رهگذران در محیط های پرتردد به کارگرفته است. خبرنگار سی ان ان تصریح کرد ژاپن بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز خود را از خارج وارد می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...