EVF 5,465 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 دی، ۱۳۸۹ با سلام خدمت دوستان هرکس اینجا سوالی در مورد سیالات1و2 و دینامیک گاز ها داره من در خدمتشم. 10 نقل قول لینک به دیدگاه
ABH 14 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 دی، ۱۳۸۹ راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / 4 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 دی، ۱۳۸۹ اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟ 6 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 دی، ۱۳۸۹ راجع به جریان تو شیپوره همگرا واگرا که توی سیالات 2 تو فصل جریان های تراکم پذیر هست اطلاعات داری یا نه / چه اطلاعاتی میخوای؟؟ میشه دقیق تر بگی؟ 3 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 دی، ۱۳۸۹ اگر ماخ در گلوگاه یک بشه،حتما جریان خروبی از نازل همگرا واگرا فراصوت است؟ بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است. اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد. 7 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 دی، ۱۳۸۹ بستگی به این دارد که جریان ورودی مادن صوت است یا ما فوق صوت؟ و اینکه موج ضربه ای عمودی در نازل اتفاق می افتد یا نه که احتمال ایجاد موج ضربه ای تغییرات پس فشار نسبت به فشار سکون است.اگر موج ضربه ای نداشته باشیم جریان خروجی مادون صوت و با عدد ماخ کمتر از 1 می باشد. ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟ 4 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 دی، ۱۳۸۹ ممنون.مگر در نازل همگرا و قبل از گلوگاه جریان مادون صوت نیست؟پس چگونه ممکن است موج ایجاد شود؟ نه الزما مادون صوت نیست. بعدم عرض کردم ایجاد موج بستگی به فشار دارد. 3 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 دی، ۱۳۸۹ شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟ تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟ 3 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 26 دی، ۱۳۸۹ شرط لازم و کافی برای اینکه جریان در شیپوره بطور کلی تشابه داشته باشد چیست؟تساوی عدد ماخ ؟عدد رینولدز؟ و تشابه هندسی دو کانال؟کدامها؟.چرا؟ شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره) رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم. 5 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 دی، ۱۳۸۹ شرطهاش اینه که اولا تشابه هندسی داشته باشن و اعداد ماخ هم به نسبت تغییر کنه ( وقتی مساحتها با هم تشابه دارند عدد ماخ باید به نسبت مساحتها باید تغییر کنه و الزما برابر نیست. چون ماخ با سرعت محلی رابطه مستقیم داره)رینولدز نقش کمی داره چون طول شیپوره کم هستش و ما از اثرات استهلاک ویسکوز و هم چنین تشکیل لایه مرزی صرف نظر می کنیم. این سوال سیالات مکانیک سال 69 بوده و جالب این که نویسنده کتاب(خداکرمی)هر سه را یعنی تشابه هندسی و تساوی رینولدز و ماخ را در نظر گرفته. 4 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۹ در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟ پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است) 3 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۹ ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟ 3 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۹ در مورد سوال قبلی من خودم به تساوی رینولدز مشکوکم.؟شما نظری ندارید؟پروفیل سرعت در ناحیه مغشوش در لایه مرزی صفحه مسطح در نواحی زیر لایه و گذر و مغشوش چگونه است؟(راهنمایی:منظورم خطی-سهمی-لگاریتمی است) من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنم در مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود. پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند. شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید. 5 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 دی، ۱۳۸۹ ضریب درگ جریان عبوری بر روی دوک در چه جهتی کمتر است؟ من دوک رو نفهمیدم؟؟؟ ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده. 4 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ من گمون نمی کنم رینولدز بتونه در تشابه نقش مهمی داشته باشه. اما سوال می کنمدر مرد پروفیل سرعت ما میتونیم پروفیل حدس بزنیم و بریم دنبال جوابهاش که دقیق ترین پروفیل سرعت پروفیل بلازیوس بود. پروفیل های سهموی دقیق ترن و می تونن هر درجه ای داشته باشند. شما می تونین با هر درجه ای حل کنید البته با توجه به شرایط مرزی و ضرایب معدلتونو بدست بیارید. من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی 2 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ من دوک رو نفهمیدم؟؟؟ ضریب درگ به شکل بستگی داره تو کتابهای مکانیک سیالات جدولی به نام جدول شلیختینگ هست که میتونید ازش استفاده کنید و همینطور برای اشکال مختلف ضریب درگ رو محاسبه کرده. منظورم از دوک همان ایرفویل حجیم شده است.من فکر میکردم اگر از قسمت کروی جلو به انتها بریم این ضریب کمتره ولی در جایی دیدم که نه.برعکسش کمتره ،چون در ساختار اتومبیلهای مسابقه هم اگر دقت کنیم قسمت جلو نوک تیز تر است. 4 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ من هم نظرم همینه ولی باز ایشون جواب دادند که زیرلایه خطی و بافر و مغشوش هم لگاریتمی پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره 4 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره :ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه. 2 نقل قول لینک به دیدگاه
EVF 5,465 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 29 دی، ۱۳۸۹ :ws44::ws44:بسیاری از گزینه ها من با نویسنده کتاب به تناقض رسیدم.خدا بهمون رحم کنه. زیاد به اینا توجه نکن واسه ارشد مهم فهمیدنه. 3 نقل قول لینک به دیدگاه
M!Zare 48,037 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 دی، ۱۳۸۹ پروفیل خطی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما فقط در کوئت فلو پروفیل خطی داریم! که ربطی به لایه مرزی نداره این رو چک کردم.در فصل جریان لزج کتاب استریتر گفته چون در جریان مغشوش تنش برشی در زیر لایه آرام ثابت هست پس سرعت خطیه.و برای دو مورد دیگه هم لگاریتمی رو بیان کرده 2 نقل قول لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .