رفتن به مطلب

نحوه ساخت ویواریوم مناسب برای مار


ارسال های توصیه شده

نحوه ساخت ویواریوم مناسب برای مار

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

اگر شما قصد خرید یک مار را دارید باید در ابتدا یک ویواریوم داشته باشید و آن را به شکل مناسبی تنظیم کرده باشید. دکوراسیون داخلی محفظه تا حد زیادی به نوع مار و بودجه شما بستگی دارد. هر مار بسته به نژاد و گونه اش، احتیاجات خاص خود را دارد اما برخی از موارد وجود دارند که برای تمامی مارها عمومیت دارد.

 

 

 

گرمادهی

از آنجا که مارها حیواناتی خونسرد هستند برای تنظیم دمای بدنشان به محیط وابسته اند بنابراین یک طیف گرمایی کامل برای مار حتما باید فراهم شود. در این حالت، مار شما بسته به نیاز خود، بین نقاط با دمای مختلف حرکت کرده و دمای بدنش را متعادل میکند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای ایجاد یک طیف گرمایی باید یک طرف محفظه را به عنوان «قسمت سرد» و سمت دیگر را به عنوان «قسمت گرم» انتخاب نمایید. بسته به نوع ماری که نگهداری میکنید، دمای قسمت گرم باید معادل با دمای اتاق یا گرم تر باشد. به عنوان مثال، من در محفظه ای که برای بال پیتون خود ساخته ام در قسمت چپ، دمایی برابر با 33 درجه سانتیگراد و در قسمت دیگر دمایی برابر با 28 درجه سانتیگراد را ایجاد کرده ام. بدین شکل هرگاه که این پیتون نیاز به گرم شدن داشته باشد به سمت چپ محفظه و هرگاه که نیاز به خنک شدن داشته باشد به سمت راست محفظه خواهد رفت.

 

 

ادامه دارد ...

لینک به دیدگاه

بخش دوم

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بستر

یک بستر مناسب برای ویواریوم حتما باید در نظر گرفته شود. بستر مورد نظر میتواند به ارزانی یک روزنامه یا به گرانی چوب های مخصوص بریده شده از درختان جنگلی باشد. نکته مهم این است که به یاد داشته باشید هرگز نباید از چوب سدر و کاج برای بسترسازی محفظه زندگی مارها استفاده کنید. هر دوی این مواد میتوانند برای مارها کشنده باشند. کاج موجب ایجاد مشکلات ریوی شده و شیره سدر نیز برای مارها، سمی محسوب میشود.

روزنامه در واقع ارزان ترین بستر ممکن است و شاید از نظر زیبایی در پایین ترین رده قرار گیرد. صنوبر (لرزان) میتواند گزینه مناسبی باشد زیرا ارزان قیمت، فاقد بو و دارای ظاهری زیباست. خرده چوب های جنگلی میتوانند در حفظ رطوبت محفظه نیز بسیار موثر باشند اما قیمت نسبتا بالایی دارند. اگر مار شما از گونه هایی است که علاقه به حفر کردن دارد، باید از بستری به جز روزنامه برای او استفاده کنید.

 

 

ادامه دارد ...

لینک به دیدگاه

بخش سوم

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اندازه گیری ها

هر ویواریوم باید دو عدد دماسنج برای اندازه گیری دمای داخل محفظه در هر دو سمت دمایی (سمت گرم و سمت سرد) داشته باشد. این دماسنج باید حدودا 1 اینچ (2.5 سانتی متر) از کف محفظه ارتفاع داشته باشد. این دماسنج ها به شما کمک خواهند کرد که به سادگی بر دمای هر دو قطب دمایی نظارت کنید. همچنین شما باید یک دستگاه رطوبت سنج (hygrometer) داشته باشید تا به وسیله آن بر میزان رطوبت داخل محفظه نیز نظارت داشته باشید. این دستگاه را میتوانید در قسمتی پشت شیشه ویواریوم که برایتان قابل مشاهده باشد قرار دهید.

استفاده از دستگاه هایی که ترکیب دماسنج و رطوبت سنج (thermometer/hygrometer combos) هستند میتواند کار را برای شما راحت کرده و امکان نظارت دقیق را برایتان فراهم سازد. بدین وسیله میتوانید ثبت دقیقی از دما و رطوبت داخل محفظه داشته و به نقاط مختلفی از محفظه نظارت دقیق داشته باشید.

 

 

 

منبع : associatedcontent.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...