رفتن به مطلب

رگولاتوری: زمينه اجرايي ارايه خدمات uso فراهم شد


ارسال های توصیه شده

مدير كل نظارت بر سرويس هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي از ايجاد زمينه اجرايي شدن ارايه خدمات عمومي اجباري (uso) در حوزه ICT خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات دكتر غلامرضا داداش‌زاده گفت :بر اساس مقررات اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU) يكي از وظايف دولتها، ارايه خدمات عمومي در حوزه ICT در مناطق محروم است كه اپراتورها به دليل عدم صرفه اقتصادي تمايلي به سرمايه گذاري در آن حوزه‌ها ندارند.

 

وي افزود: براي اجرايي شدن USO، سازمان تنظيم مقررات در گام اول براساس شاخص‌هاي ملي و بين‌المللي نسبت به شناسايي و جمع آوري اطلاعات مربوط به مناطق محروم در سال اقدام كرده است.

 

داداش زاده اظهار كرد: در پروانه هاي صادر شده از سوي سازمان تنظيم مقررات ،3درصد از درآمد اپراتورها به منظور ارايه خدمات عمومي (USO) به خزانه واريز مي‌شود كه سازمان در گام دوم پيشنهادي را به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارايه كرده است تا بر اساس آن تسهيلاتي در خصوص هزينه كرد اين رقم براي سازمان ايجاد شود.

 

بر اساس استانداردهاي ITU، فراهم كردن ارايه سرويس هاي تلفن ثابت،اينترنت با نرخ منطقي ،ايجاد دفاتر پيشخوان خدمات دولت در مناطق محروم از جمله خدماتي است كه در قالب USO گنجانده شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...