رفتن به مطلب

iOS 4


Fahim

ارسال های توصیه شده

1004332.jpg

 

 

اشاره: پاگذاشتن گوگل در كفش اپلي‌ها با معرفي سيستم‌عامل آندروئيد انگيزه‌هاي مضاعفي را براي مبتكر آي‌فون باقي گذاشته بود تا اين شركت همزمان با معرفي نمونه جديدiPhone 4، چهارمين نسخه از سيستم‌عامل ويژه موبايل خود را مجهزتر از گذشته معرفي كند. طبق گفته اپل سيستم‌عامل جديد كه حالا iOS نام گرفته‌است، صد ويژگي جديد براي كاربران دارد و هزار وپانصد API تازه نيز براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي اين سيستم‌عامل در آن گنجانده شده‌است

پاگذاشتن گوگل در كفش اپلي‌ها با معرفي سيستم‌عامل آندروئيد انگيزه‌هاي مضاعفي را براي مبتكر آي‌فون باقي گذاشته بود تا اين شركت همزمان با معرفي نمونه جديدiPhone 4، چهارمين نسخه از سيستم‌عامل ويژه موبايل خود را مجهزتر از گذشته معرفي كند. طبق گفته اپل سيستم‌عامل جديد كه حالا iOS نام گرفته‌است، صد ويژگي جديد براي كاربران دارد و هزار وپانصد API تازه نيز براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي اين سيستم‌عامل در آن گنجانده شده‌است.

 

استیو جابز در این مراسم چند ویژگی جدید را معرفی کرد که Inbox یکپارچه ، گزینه‌های جدید موتور جست‌وجو، قابلیت ساخت پوشه،APIهای جدید برای استفاده از نمایشگر خيره‌كننده چهارمين نسل آي‌فون (با تفكيك‌پذيري 480×960 پيكسل) و Multitasking از جمله این ویژگی‌ها است. نكته جالب توجه آن‌كه معماري و پياده‌سازي خاص و مبتني بر API براي انجام همزمان چند وظيفه پردازش در اين سيستم‌عامل سبب شده تا اجراي همزمان چند برنامه باعث افت زمان شارژ آي‌فون‌هاي جديد نشود.

 

با این‌که iOS 4 به طور خودکار قادر است متن و کنترل‌ها را طوری تنظیم کند که نرم‌افزارهای موجود ضمن کار با نمایشگر جدید iPhone 4 مشکلی نداشته باشند، با وجود اين اپل از سازندگان نرم افزار می‌خواهد تا نرم‌افزارهای در دست ساخت خود را طوری طراحی کنند که با این نمایشگر با وضوح بالا مشکلی نداشته باشند.

 

علاوه بر این، امکانات سازماني و اداري سیستم‌عامل iOS 4 شامل قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از SSL VPN ، حفظ داده بهتر و پشتیبانی گسترده‌تر از Exchange مايكروسافت است.به طور کلی می‌توان گفت، iOS 4 هفت ویژگی عمده دارد. اغلب این ویژگی‌ها آنچنان غافلگیر کننده نبودند، زيرا در زمان عرضه نسخه پیشین سیستم‌عامل آي‌فون در سال گذشته انتظار می‌رفت که چنین ویژگی‌هایی ارائه شوند. بیشتر ویژگی‌های جدید اضافه شده نظیر Multitasking ویژگی‌هایی انقلابی نیستند و اکثریت موارد اعلام‌شده توسط اپل به نوعی در سیستم‌عامل‌های دیگر موبایل وجود دارد.

 

در نسخه جدید امکان مشاهده اکانت‌های ياهو،جي‌ميل و Exchange در یک نگاه وجود دارد و این کمابیش شبیه نمونه‌های به کار رفته در آندروئيد، بلک بري و WebOS است.iOS 4 اپل همچنین همانند آندروئيد و WebOS از چندین اکانت Exchange پشتیبانی خواهد کرد. از طرفی موتور جست‌جوی Bing نیز به جمع موتورهاي گوگل و ياهو پیوسته است. با این‌که رقبای iOS 4 نظیر آندروئيد و WebOS با پشتیبانی از گرافیک سه‌بعدی گام‌های قابل توجهی در حوزه بازی‌های موبایل برداشته‌اند، اما آي‌فون همچنان در زمینه بازی‌های موبایل پیشرو است و به‌طور مشخص روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است. ویژگیGame Center، این گوشی را به یک پلتفرم بازی‌های اجتماعی و گروهی تبدیل می‌کند. از طریق Game Center کاربر می‌تواند به سادگی به طور چالشی با دوستان خود بازی کند ، بازیکنان هم سطح خود را پیدا کند و پیشرفت‌های خود را روی شبکه به نمایش گذارد.از این نظرWindows Phone 7 می‌تواند به‌عنوان رقیب آي‌فون به شمار آید . این پلتفرم با یک نسخه موبایل از Xbox Live عرضه خواهد شد و چیزی مشابه آنچه درباره آي‌فون ذکر شد، ارائه خواهد داد. کاربران iPhone 3GS و iPhone 3G به طور رایگان می‌توانند بهiOS 4 ارتقا یابند، با این‌حال برخی از ویژگی‌های اضافه‌شده در نسخه جدید سیستم‌عامل برای مدل‌های iPhone 3G در دسترس نخواهد بود.

 

کاربران iPod Touch هم می‌توانند به iOS 4 ارتقا یابند و این نخستین باری است که اپل صاحبان iPod Touch را به طور رایگان در چنین به‌روزرسانی سهیم کرده است؛ نظیر iPhone 3G ، صاحبان نسل دوم iPod Touch هم برخی از ویژگی‌های iOS 4 را در اختیار نخواهند داشت که این به دلیل ضعف سخت‌افزاری این مدل‌ها است. علاوه بر این نسخه نخست iPhone و iPod Touch امکان چنین به‌روزرسانی را به طور کامل ندارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...