رفتن به مطلب

قدرت مکانیک سیالات...با مکانیک شوخی نکنید!


ارسال های توصیه شده

دانلود فیلم کوتاه وجالبی از قدرت توربین گازی!

خلاصه حتی محض تفریح هم شده با قدرت مکانیک سیالات درگیر نشوید!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد: spow

لینک به دیدگاه
دانلود فیلم کوتاه وجالبی از قدرت توربین گازی!

خلاصه حتی محض تفریح هم شده با قدرت مکانیک سیالات درگیر نشوید!

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد: Spow

 

:167: جااااان ؟ ریز می بینم !!

طراحی و توسعه توربین جت تقریبا تمامی مسائل مهندسی رو شامل میشه ، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد ، مهندسی مکانیک (همه گرایش ها) مهندسی کنترل (برق و مکانیک)

تازه می دونی چه کسانی محور اصلی توربین رو طراحی می کنن ؟ مهندسانی که باید در علم ارتعاشات خبره باشن. فرکانس های طبیعی محور باید با دقت محاسبه بشه . فاصله ی پره های توربین با بدنه اون میلیمتریه و اگه محور به درستی طراحی نشه ممکنه فاجعه به بار بیاد. کارکرد موتور جت به طور مستقیم وابسته به طراحی و تولید پره های توربینه ، در دمای 1600 درجه ، پره ها نباید ذوب بشن . سنسورهایی که در جاهای مختلف توربین گذاشته میشه در آن واحد همه اطلاعات رو به سیستم مرکزی کنترل ارسال می کنن تا قبل از فاجعه ، هشدار لازم داده بشه. مهندسین صنایع مدیریت می کنن تا به بهترین شکل پروژه هدایت بشه و کارشناسان اقتصادی هم هزینه ها رو برآورد می کنند تا با کمترین هزینه بهترین نتیجه حاصل بشه. سیالاتی ها ، جامداتی ها ، ساخت و تولیدی ها و ... همه با هم وظیفه شون رو انجام میدن . در بدن ما هم هر عضوی وظیفه ای داره ! مطمئن باش اگه 1000 نفر مهندس با رشته ها و گرایش های مختلف دور هم جمع بشن ، توربین جت بهتری می سازن تا اینکه همه ی اون 1000 نفر همه شون سیالاتی باشن :ws2: 

لینک به دیدگاه

آقا من رو سیالات غیرتیم!

بیخیال شید این بحث روشنو که سیالات سر تره!

سجاد داشتی ماشینو فاصلش که دور تر شد سرعت بیشتر شد! رنج توربولانس بیشتر شد.

لینک به دیدگاه
:167: جااااان ؟ ریز می بینم !!

طراحی و توسعه توربین جت تقریبا تمامی مسائل مهندسی رو شامل میشه ، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد ، مهندسی مکانیک (همه گرایش ها) مهندسی کنترل (برق و مکانیک)

تازه می دونی چه کسانی محور اصلی توربین رو طراحی می کنن ؟ مهندسانی که باید در علم ارتعاشات خبره باشن. فرکانس های طبیعی محور باید با دقت محاسبه بشه . فاصله ی پره های توربین با بدنه اون میلیمتریه و اگه محور به درستی طراحی نشه ممکنه فاجعه به بار بیاد. کارکرد موتور جت به طور مستقیم وابسته به طراحی و تولید پره های توربینه ، در دمای 1600 درجه ، پره ها نباید ذوب بشن . سنسورهایی که در جاهای مختلف توربین گذاشته میشه در آن واحد همه اطلاعات رو به سیستم مرکزی کنترل ارسال می کنن تا قبل از فاجعه ، هشدار لازم داده بشه. مهندسین صنایع مدیریت می کنن تا به بهترین شکل پروژه هدایت بشه و کارشناسان اقتصادی هم هزینه ها رو برآورد می کنند تا با کمترین هزینه بهترین نتیجه حاصل بشه. سیالاتی ها ، جامداتی ها ، ساخت و تولیدی ها و ... همه با هم وظیفه شون رو انجام میدن . در بدن ما هم هر عضوی وظیفه ای داره ! مطمئن باش اگه 1000 نفر مهندس با رشته ها و گرایش های مختلف دور هم جمع بشن ، توربین جت بهتری می سازن تا اینکه همه ی اون 1000 نفر همه شون سیالاتی باشن :ws2:

 

ممنون سیدجان

این حرفا فقط برا این بود دورهم باشیم

وگرنه گرایش کارشناسی من چیزی بود که تمامی گرایشهای مکانیک وعلاوه براون مهندسی شیمی مهندسی صنایع مهندسی برق ویه سری مباحث دیگه رو هرچند کم ولی درهم مشتمل میشد ولی بیس کارمون سیالات بود

به هرحال دیدن خروجی قدرت فکر لذت بخشه

یه نکته کوچولو رو هم با عرض پوزش فراوان متذکر بشم که کلیرنسهای تجهیزات حساس درحد میکرون هست ومیلیمتر یعنی فاجعه:icon_pf (34)::ws3:

 

آقا من رو سیالات غیرتیم!

بیخیال شید این بحث روشنو که سیالات سر تره!

سجاد داشتی ماشینو فاصلش که دور تر شد سرعت بیشتر شد! رنج توربولانس بیشتر شد.

 

خب لحظه به لحظه گشتاور خروجی بالا میرفت تا به دورنامیش برسه واگه تو یه تونل بود این خیلی باحال میشد دیدن خروجیش

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

یه نکته کوچولو رو هم با عرض پوزش فراوان متذکر بشم که کلیرنسهای تجهیزات حساس درحد میکرون هست ومیلیمتر یعنی فاجعه:icon_pf (34)::ws3:

:icon_gol:

 

:ws52: من منظورم فاصله بین پره ها و بدنه خارجی بود، اگه این فاصله میکرونی باشه چطوری مونتاژ میشه ؟؟ :ws52:

لینک به دیدگاه
:ws52: من منظورم فاصله بین پره ها و بدنه خارجی بود، اگه این فاصله میکرونی باشه چطوری مونتاژ میشه ؟؟ :ws52:

 

نقشه هاشو تو یکی از پست های تاپیک توربین گاز گذاشتم

خب اینم میشه هنر مکانیک:ws3:

بازم دقیق نگاه میکنم شاید هم من اشتباه گفته باشم

:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...