رفتن به مطلب
pianist

میدان انقلاب یا میدان اسرائیل...

پست های پیشنهاد شده

هرم تو تفکر ایران باستان و ایران اسلامی بوده؟ :ws52:

تفکر و دید خدامحوری یعنی خدا تو نوک هرم و بقیه همینطور سلسله مراتبی میان پایین و در نهایت میرسه به پایه هرم؟ :ws52:

 

منبع اینا رو میتونی بیاری؟ :ws52:

حتما چیزی به اسم چغازنبیل رو دیدی یا شنیدی راجع بهش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
7.jpg

 

امروز که سرگرم خواندن مطالب وبلاگ یکی از دوستان بودم ، یک مطلب در مورد نماد های ماسونی در ایران دیدم . در کمال تعجب برای شاید دهمین بار به مطالبی برخورد کردم که کوچکترین ارتباطی با فراماسونری و نمادهای مربوطه نداشت .

در این مطلب چند تصویر از آرم چند شرکت بیمه و چند شبکه تلویزیونی به عنوان نماد ماسونی وجود داشت ، که نمونه ی مشابه آنها را میتوان در خیلی جاهای دیگر هم پیدا کرد .

اما این نمادها کدامها بودند و چرا ماسونی نیستند؟

منبع :

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

آرمی که بیشتر از بقیه در این دست مطالب دیدم ، آرم شبکه یک سیماست . جالب اینجاست که خیلی از دوستان با ار سال همین تصویر برای من و یا از طریق قسمت نظرات وبلاگ ازمن خواهش میکنند که آن را نادیده نگیرم :

1760415311M-amozesh9%5B1%5D%20copy.gif13124797214102%5B1%5D.jpg :

من بعد از دیدن این مطلب در وبلاگ دوستم ، به قسمت نظرات رفتم تا از ایشان خواهش کنم مطلب را حذف یا اصلاح کنند . تعداد زیاد نظرات توجه مرا جلب کرد . بیشتر نظرات دعای خیر بودند و تشکر!

اما وجود یک نظر از بقیه جالب تر بود .آنهم نظر آقای خادم الامام (نویسنده مقاله ی فراماسونری دجال آخرالزمان و مدیر وبسایت وعده صادق) بود :

yifuo%20copy.gif

ایشان در این نظر دلیل ماسونی نبودن آرم شبکه های تلویزیونی را به روشنی بیان کردند . به خاطر کامل بودن نظر ایشان ، من هیچ اظهار نظری در مورد آرم شبکه های تلویزیونی نمیکنم .

اما در قسمت دیگه ای از مطلب این دوست به آرم چند موسسه مالی و بانک هم اشاره شده بود .

در ادامه همان مطلب نوشته بود " بسیاری از شرکت ها مخصوصا موسسات اعتباری و مالی که بعد از انقلاب به وجود آمده اند دارای نماد های شک برانگیز هستند"

در انتهای مطلب هم از بینندگان این سوال رو پرسیده شده بود :

" عزیزان نظر شما در مورد این شباهت ها چیست آیا اتفاقی میباشد یا با نماد چشم جهان بین ارتباطی دارد؟"

.

اما آرمهایی که این آقا از آنها صحبت کرده کدامها بودند؟

12-01%5B1%5D.jpg16560076%25D8%25A8%25D8%25A7%5B1%5D.gif

نویسنده دایره مرکزی احاطه شده توسط چند قسمت دیگر در وسط این آرمها را نماد چشم معرفی کردند و همین مورد را دلیلی بر ماسونی بودن دانسته . البته درست هم گفتند ، اگر این آرمها نشانگر چشم باشند میتوان به ماسونی بودنشان شک کرد!

چون کار بانکها و موسسات مالی هیچ ارتباطی با چشم ندارد (البته بازهم از شک تا یقین راه زیادیست) . اما مشکل اینجاست که دایره ی وسط اینگونه آرمها چشم نیستند ، بلکه نماد پول (سکه) هستند و قسمتهای اطراف سکه نماد حفاظت ازاین پول (دست) هستند . . .

من این موارد را از یک کارشناس گرافیک پرسیدم و این جوابها را گرفتم .

اما دو سه آرم دیگر هستند که لازم میدانم از آنها یادی کنم :

آرم شرکتهای بیمه!

bime.gifnamintaleshzaban.jpgarm2%5B1%5D.gif

در مورد آرم بیمه البرز (و بیمه سینا) که خیلی ها در آن چشم میبینند (!) همان مطلب دست و سکه صادق است . یعنی وقتی شما دارایی خود را بیمه میکنید ، درواقع ازآنها محافظ میکنید و آنها را تحت حفاظت قرار داده اید . ضمن این که کلمه "البرز" در این آرم به وضوح مشهود است .

در مورد بیمه ایران هم که نه تنها ایمیلهای زیادی داشتم ، بلکه در وبلاگهای بسیاری هم به آن برخودم . . .

من از شما میپرسم : کوه نماد چیست؟

حتماْ شنیده اید میگویند فلانی مثل کوه استوار است ؟

کوه همواره نماد استواری و امنیت بوده . ما چرا اموال خود را بیمه میکنیم؟ چون احساس امنیت خاطر پیدا کنیم .

اما یکی از دوستان در ایمیلی به من گفته بود " در آرم بیمه ی ایران کوه که به شکل مثلث است به بهانه ی برفی بودن راسی جدا دارد . قسمت بالایی آن به رنگ آبی که رنگ مورد علاقه ی ماسونهاست ترسیم شده ضمن این که 9 قسمت دارد و 9 عد مقدس ماسونهاست . . . "

من در ابتدا فکر کردم نویسنده این ایمیل قصد شوخی دارند .

بخاطر همین هم به ایمیلشان جواب ندادم ، ولی بعد از این که این مطلب را در چند وبلاگ دیدم فهمیدم که قضیه جدیست!

در پاسخ ایشان باید بگویم ، اسم این شرکت بیمه "ایران" است . از نمادهای ایران هم همواره میتوان از قله ی دماوند که یکی از مخروطی ترین کوهای ایران (والبته دنیا) است نام برد و به دلایلی که گفتم به کاربردن کوه در آرم شرکتهای بیمه امری عادیست . برفی بودن قله کوه هم که فکر نمیکنم چیز غیر عادی ای باشد! چون حتی اورست هم که تمام مدت سال کاملاْ پوشیده از برف است در بسیاری از موارد فقط با قله ی برفی ترسیم میشود ، چه رسد به این دماوند که واقعآ بیشتر وقتها به همین شکل بوده .

در مورد رنگ آبی هم باید گفت که آسمان رو طبیعتاْ باید آبی رنگ کرد . به فرض هم که رنگ آبی یا مثلاً قرمز رنگ مقدس ماسونها باشد ، به نظر من تاکید روی رنگها به دلیل گستردگی کمی که رنگهای اصلی دارند (هفت رنگ) نسبت به اعداد ، کارییست اشتباه . . .

اما عدد 9 در این آرم!

من به شخصه مطلب قابل استنادی در مورد رابطه با تقدس عدد 9 در فراماسونری نخواندم .

ضمن این که هر دین و آیینی تعدادی عدد مقدس در خود دارد . طبیعی ست که برخی از این اعداد از اهمیت کمتری برخودار باشند و برخی دیگر هم در بین چند آیین مشترک باشند . در فراماسونری دوعدد 13 و 33 از بالاترین اهمیت برخوردار هستند ، ضمن این که این دو عدد یا در آیینی وجود ندارند (حضوری کمرنگ دارن) یا این که در دیگر آیینها نحس هستن . مثلاً همین عدد 13 عدد نحص مسیحیان و عدد مقدس یهودیان (صهیونیستها) است . در مورد ارتباط صهیونیزم و فراماسونری هم که خودتان آگاه ترید . . .

پس بهتر این است که تاکید دوستان روی اعداد 33 و 13 متمرکز باشد . چون تجربه نشان داده که این دو عدد مقدس ترین پرکاربردترین اعداد هستند .

مورد دیگری که خیلی زیاد به آن برخوردم جایزه ایست که بانک تجارت از موسسه یورو مانی دریافت کرده .

(تصویر زیر در سایت رسمی بانک تجارت موجود است)

showimage%5B1%5D.jpg

در این مورد خاص باید بگویم طرح این جایزه ماسونیست . همانطور که میدانید شکل نمادی که برای این جایزه طراحی شده به شکل ابلیسک (ستونی با سطح مقطع مربعی و راس هرمی شکل) ست .

ابلیسک هم یکی از نمادهای بسیار مقدس و مورد علاقه ی ماسونهاست .

برای نمونه این ابلیسک به سفارش یک لژ ماسونی طراحی شده :

acc7462%5B1%5D.jpg

اما آیا این دلیلی برنفوذ ماسونها در بانک تجارت است؟

من میگویم نه!

درست است که جایزه ای که این بانک گرفته ظاهراً ماسونیست ، اما من با جستجویی که در اینتر نت داشتم متوجه شدم که هرسال شکل نماد این جایزه تغییر میکند و در آن سال خاص که قرار بوده به بانک تجارت برسد بشکل ابلیسک طراحی شده . اصلاً از نظر من نظر دادن در مورد ماسونی بودن یک موسسه و یا نهاد آنهم از روی طرح جایزه ای که گرفته و یا شکل آرم آن و یا حتی شکل ساختمانش کاری بیهوده است .

اگه قبلاً به وبلاگ من سرزده باشید حتماً مطالب قبلی من در مورد ماسونی بودن معماری برخی ساختمانها و آرمهای ایرانی رو خوانداید . اما آیا من هرگز گفتم فلان شرکت یا فلان سازمان تحت نفوذ ماسونهاست؟

حتی در جایی هم گفتم که این موارد احتمالاً شیطنت گرافیستها و معماران ماست . البته اگر بخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم میبینیم که از روی نا آگاهی و تقلید از طرحی خارجی این اعمال صورت گرفته .

اما چرا مورد دوم از مورد اول بدبینانه تر است ؟

زیرا شیطنت آمیز بودن این کارها نشانگر علم طراح به این مسائل است ، اما مورد دوم از روی نا آگاهیست . . .

برای مثال همین برج شاهنامه واقع در میدان فردوسی که "خبرگذاری فارس" هم در مورد ماسونی بودنش گزارشی نوشته بود و یا برج قوامین که در موردش حرف و حدیث زیاد است . خود من هم از این دو مورد قبلاً در مطالبم یاد کردم .

.

برج شاهنامه (عکس:خبرگذاری فارس) :

1vn2.jpg

.

برج قوامین :

Heram06%5B1%5D.jpg

این بنا ها به دلایلی که در مطالب قبلی ام ذکر کردم کاملاً ماسونی هستند . اما این دلیل قطعی بر نفوذ ماسونها در ساخت این بناها نیست .

بلکه دلیل ماسونی بودن این بناها تقلید کورکورانه ی سازندگان آنهاست . طراحان این دو برج در طراحی این دو برج از خود ذره ای استعداد و نوآوری نشان نداده اند و فقط و فقط تقلید کرده اند . . .

اما تقلید از چه چیزی؟

تقلید از معماری ضد دین غرب . و این یعنی خیانت . . .

حتی اگر این تقلید به سفارش کارفرما بوده باشد .

من در جستجوهایی که در مورد ساختمانهای ماسونی داشتم به یک مورد جالب برخود کردم که دیدنش خالی از لطف نیست . تصاویر این موارد در زیر رو میبینید . این تصاویر مربوط میشود به شعب مرکزی دو بانک در فیلادلفیای آمریکا :

1013071737%5B1%5D.jpg

اشتباه نکنید ! موسسه قوامین در آمریکا شعبه تاسیس نکرده است . . .

در واقع این ساختمان مرکزی "ملون بانک" آمریکاست . این دو برج به نوعی نماد فیلادلفیا محسوب میشوند . فقط کافیست اسم این شهر را در موتورهای جستجو سرچ کنید تا به تصاویری از این دوبرج که تبدیل به الگوی معماران ما شده برسید .

من قبل از پیدا کردن این عکسها هم در تقلیدی بودن این طرحها شک نداشتم ، اما به یاری خدا توانستم مدرک هم پیدا کنم .

یکی از بینندگان چند روز پیش در پیامی به من گفت "شما مثلث یابی میکنید" در پاسخ به این دوستم باید بگویم که من در ماسونی بودن مواردی که تا الآن معرفی کردم ذره ای شک ندارم . من از آن دست بلاگرهایی نیستم که با هدف جذب بازدید کننده کیفیت کار را فدای کمیت کنم و هر مطلب و عکسی را که به دستم میرسد در وبلاگم قراردهم .

من بارها گفتم : عزیزان ، من بدنبال برچسب زدن به هیچ سازمان ، گروه یا شخصی نیستم . من فقط و فقط در راه آگاهی رسانی قدم برمیدارم . من میخواهم بگویم :

آقایان معمار! اصالت رو در معماری از یاد نبرید ! اگر تقلید میکنید حداقل با آگاهی . . .

آقایان گرافیست ! شما هم . . .

آقایان هموطن ! شما هم . . .

البته این بیننده به یک نکته ی بسیار کلیدی هم اشاره کردند ، و آن هم بهایی بودن بزرگترین معماران معاصر ایرانی که قطعاً نمی توان ازشان انتظار الگوپذیری از معماری اسلامی را داشت .

برخی از وبسایتها از برخی از اشخاص به عنوان فراماسون نام میبرند ، که به نظر من بسیار کار اشتباهیست .

من با نام بردن مشکلی ندارم ، بلکه با برچسب ماسون زدن مخالفم . چون اشخاص متهم به ماسون بودن به راحتی میتوانند این اتهام را تکذیب کنند ، اما اگر آقای X را وابسته به ماسونها و کارهای او را در راه یاری رساندن به ماسونها بدانیم ، کار تکذیب برای شخص سخت میشود و حرف باورپذیر تر است .

امامن تا به حال از هیچ شخص و سازمان یا گروهی به عنوان فراماسونر یاد نکردم . حتی برخی موارد روشن را هم با کمال خوشبینی از روی نا آگاهی دانسته ام .

نمیدانم تا به حال تصویر ماسونی صفحه 67 یکی از کتابهای درسی مقطع راهنمایی ر دیده اید یا نه :

45004_434%5B1%5D.jpg

این تصویر نه تنها به وضوح مثلث جهانبین را نشان میدهد ، بلکه دارای چند مورد ماسونی دیگر هم هست . از جمله سطح شطرنجی زیر پای دو شخص .

این تصویر جرج واشنگتون ماسون درجه 33 و موسس ایالات متحده و در واقع پرقدرترین ماسون شناخته شده ی دنیاست . (به سطح شطرنجی زیر پای او توجه کنید) :

washington_freemason%5B1%5D%20copy.gif

سطح شطرنجی ، جز جدانشدنی لژ های ماسونیست .

c0139575_2143444%5B1%5D%20copy.gif

با وجود این که شکی در ماسونی بودن این تصویر نیست ، اما بازهم من چاپ آنرا در یکی از کتابهای درسی جمهوری اسلامی ایران از روی نا آگاهی میدانم و نه توطئه ای ماسونی . *

برگرفته از وبلاگ

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

------------------------

 

یه کپی پیست هستش

خودمم بعضی جاهاشو قبول ندارم

وای تورو خدا نذارین اینهارو!!

اینجوری باشه که تمام نمادها ماسونی ان!!!!!!!! یعنی هیچ نمادی نباید دایره وار و دور یک مرکز باشه چون میشه چشم!!! و ...!!!!!!

 

مطلبی هم که درباره برجها گذاشتید

پیشنهاد میکنم یه کم درباره سبک Art Deco تحقیق کنید

این سبک یک سبک تزیینیه که از فرانسه در دهه ی 1920 شروع شد ولی ساختمانهایی که دراین سبک ساخته شده بیشتر تو نیویورک ان.

تو این سبک از یک فرم خاص استفاده میکردن و کار رو با اون طراحی میکردن. مثلا از فرمهایی مثل دایره افتاب یا فرمهای زیگزاگ، پله ای و قوسهای بلند زیاد استفاده میشده.

خیلی سبک تجملی بوده و از مواد و مصالح گران قیمتی هم توش استفاده میشده.

نمونه ای از فرمهای مورد استفاده تو این سبک:

 

ArtDecoTwo.gif

 

 

 

مهمترینشونم ساختمان کلایسلر (Chlysler) که اگه سرچ کنید تصاویر زیادی ازش هست و از فرم دایره افتاب الهام گرفته

این بناهایی هم که ازش عکس گذاشتید براساس همین سبک کار شدن

 

images?q=tbn:ANd9GcRKNzNK596xI9Pa0uhtGF5I13ywn5QNFWLvb4YMciLPZnAWq4kj&t=1

 

0358New_York_City_Chrysler_Building.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینم چند تا کار دیگه که تو این سبک کار شدن:

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خب ساختمون مجلس جدای این حرف و حدیثا با توجه به نقدی هم که گذاشتی مشخص هستش که یه طرح ضعیف واسه یه بنای به این مهمی هستش.

اما هیچ طراحی نمیگه طرح من بده. بالاخره یه سری دلایل رو واسه کار خودش میاره.

 

یكي از عوامل موثر در شكل‌گيري بناي مجلس، تناسبات و ارتفاع و عملكرد دو بناي شمالي و جنوبي بوده است تا اين بنا بتواند ضمن استفاده مداوم از دو بناي موجود با محيط اطراف خود نيز هماهنگي كامل را برقرار كند.

 

اگه هدفش هماهنگی با محیط اطراف بوده، پس چرا هیچ هماهنگی با محیط اطراف خودش نداره؟ :ws3:

اینم بخشی از نقد دکتر رئیسی در مورد صحبت های طراح که تو وبلاگشون گفتی هست:

 

آيا مي‌توان به فرض پاسخگويي به مسايل ساختمان‌هاي مجاور يك پروژه، در فكر حل مسايل آنها بود و توجه جدي به فرم پروژه اصلي كه قرار بود خانه مردم ايران باشد، نكرد؟

فرم در معماري ايران چه جايگاهي دارد؟ رابطه فرم با محيط پيرامون چگونه است؟ رابطه فرم انتخاب شده با عملكرد مورد نظر چيست؟ آيا مي‌توان بين سه راس مثلث و سه قوه ارتباطي برقرار كرد؟ رابطه‌ي دو قوه با قوه مقننه كه وظيقه قانون‌گذاري را بر عهده دارد چگونه است كه در چنين فرمي به ظهور نشسته است؟

واقعيت اين است كه فرم انتخاب شده ارتباطي با سايت تاريخي و بسيار ارزشمند خود برقرار نمي‌كند. براي مكاني كه نماد تاريخ معاصر ايران است از ساخته شدن مدرسه سهپسالار (شهيد مطهري فعلي) به دست اولين مهندس معمار تحصيلكرده ايراني[6]، تا به توپ بستن مجلس شوراي ملي توسط محمدعلي شاه قاجار و از سخنراني‌هاي پرشور دكتر محمد مصدق در ميدان بهارستان تا تظاهرات مردم ايران در انقلاب 1357 و لازم بود با دقت و انديشه بيشتري، فرم پروژه انتخاب مي شد و حتي بهتر بود طرح نهايي را به قضاوت مردم مي‌گذاشتند، تا مردم خانه‌ي خود را انتخاب كنند؛ همانگونه كه نمايندگانشان را انتخاب مي‌كنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان در این مورد مطلب زیاده...

 

مسجدي به شكل هرم با چهار ابليسك به جاي مناره

606370_orig.jpg

مسجد فیصل پاكستان-بزرگترین مسجد بدون گنبد جنوب آسی

 

مسجد فیصل در شهر اسلام آباد پاكستان بزرگترین مسجد این كشور و حتی منطقه جنوب آسیا بوده و حتی در میان بزرگترین مساجد جهان جای گرفته است

 

 

به گزارش مهر؛ این مسجد بین سالهای 1986 تا 1993 زمانی كه مسجد حسن دوم در كازابلانكا مراكش و مسجد الحرام مكه و مسجد النبی مدینه تكمیل نشده بود بزرگترین مسجد جهان به شمال می رفت و در سال 1990 چهارمین مسجد بزرگ جهان بود.

مسجد فیصل در پاكستان به مسجد ملی تعبیر می شود كه 5 هزار متر مربع است .

 

ارتفاع هركدام از مناره های این مسجد به 80 متر می رسد كه بلندترین مناره ها در میان مساجد جنوب آسیا محسوب می شوند

سنگ بنای ساخت این مسجد در سال 1966 آغاز شد. در سال 1969 یك مسابقه بین المللی میان معماران 17 كشور برگزار و سرانجام پس از چهار روز تعمق و بررسی، یك معمار از كشور تركیه برگزیده شد. كار ساخت این مسجد به طور رسمی از سال 1976 آغاز و در سال 1986 تكمیل شد.در ابتدا طرح ساخت این مسجد كه با معماریهای سنتی اسلامی متفاوت و فاقد ساختار گنبد سنتی است مورد انتقاد قرار گرفت اما بزرگی و وسعت این مسجد موجب شد بسیاری از این انتقادها در نهایت خاموش شوند.

 

چشم انداز هوایی مسجد فیصل خط افق اسلام آباد را تحت تسلط خود دارد. این مسجد در پایتخت و در منتهی علیه شمالی خیابان فیصل واقع و موجب شده این مسجد در شمالی ترین نقطه شهر و در دامنه تپه های مارگله و غربی ترین نقطه تپه های دامنه كوهستان هیمالیا واقع قرار گیرد.وداك دلوكای ترك تبار معماری مسجد فیصل را برعهده داشته و برای این معماری جایزه معماری آغاخان را به خود اختصاص داد.

 

طراحی به نسبت نامتعارف این مسجد به نوعی خطوط معاصر را با نگاه سنتی با خیمه های اعراب تركیب كرده و به آن چهار مناره افزوده است. برخلاف مساجد سنتی، مسجد فیصل فاقد گنبد است و مناره های آن به سبك مناره های مساجد تركیه باریك و شبیه قلم ساخته شده است.

 

شبستان داخلی این مسجد دارای یك چلچلراغ بسیار بزرگ است و دیوارهای آن با موزاییكهای زینتی و خطاطیهای بسیار ظریف یك هنرمند پاكستانی تزئین شده است.

 

 

معماری این مسجد فاصله بسیاری با مساجد جنوب آسیا داشته و نمونه یكی از برجسته ترین معماریهای مدرن اسلامی در دنیا است.606373_orig.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اصلا" این لینک رو بخونید...متوجه خیلی مسائل می شید

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اینم دلیل استفاده از هرم های شیشه ای:

 

هرم لوور (در حیاط موزه لوور): جزء معماری هایتک محسوب می شود واقع در پاریس. در مورد این موزه ی عظیم گفته اند که اگر یک دونده دو ماراتن به مدت یک هفته بدود، نمی تواند همه جای آن را ببیند. سطوح گالریهای آن بسیار عظیم است. این موزه فرم u شکل دارد به دلیو ل سردرگمی که بازدید کننده ممکن است دچار آن شود، نشانه ای دروسط حیاط موزه طراحی شد که ورودی باشد و بازدیدگان را به طبقه زیرین هدایت کند و سپس با کمک نشانه های راهنما مسیر خود را بیابند. این هرم از کارهای آی ام پی، مهندس چینی و ساکن آمریکا است. جنبه سازه ای این پروژه بسیار خاص است و تماما از شیشه ساخته شده است.

ژان نوول: از معماران سبک هایتک است. فرانسوی است. پروژه ای که باعث شهرت او شد، انيستیتو دنیای عرب، شرکتی در پاریس که متعلق به عربها بوده، است. ساختمان دارای یک نمای بسیار ساده است و یک مدول تکرار شونده دارد. هرکدام از این مدولها، دیافراگم است که به نور حساس است و بسته به نوری که فضا نیاز دارد باز و بسته می شود و میزان نور فضا را تنظیم می کند. این پروژه در اواسط دهه 90 ساخته شد، بسیار مورد توجه بود.

استادیوم المپیک مونيخ: کار فرای اوتو است که از نظر سیستم سازه ی چادری در زمان خود بسیار پیشرفته بود، ارتش آلمان در مدت زمان 7-6 ماه این پروژه را ساخت. این پروژه هم از نظر تکنولوژی ساخت و زمان ساخت بسیار شاخص است در سبک معماری هایتک .

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بابا این همه گفته شد که هر هرم و چشم و ستاره 6 پر و ... رو نمیشه گفت طرح ماسونیه.

اما بعضیا خیلی واضح و روشنه.

این از نظر ما خیلی مسخره هستش. ولی فراماسونا چون خودشون خیلی نمادگرا هستن، به این چیزا اهمیت میدن و دوست دارن این الگوها رو تو جهان باب کنن و به یه سری نمادها و یه سری عددها خیلی اهمیت میدن.

 

واسه اطلاعات بیشتر تو اینترنت سرچ کنید مطالب زیادی در مورد افکارشون هست.

 

میخوام بدونم الان ماسون ها چه سودی از این نماد میبرند.؟؟

مثلا طرفدار پیدا میکنند؟؟

چی بهشون میرسه.

مثلا الان ما بیاییم طرح های مسلمان ها مثل ماه یا همین جمهوری اسلامی بیاد ارم الله پرچمش را به طظور مرموز بیاد در مرکز شهر لندن درست کنه.

چی به ما میرسه الان؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام به دوستان عزیز...

این تاپیک از بعدازظهر رو نرو من هست...

اما نمیخواستم چیزی بگم..

الان دیدم بحث بدجور داره ادامه پیدا میکنه...

در وهله اول:

1.دلیل جواب دادن من این هست که طراح اون میدان رو میشناسم...

2.تا حدودی تو روند طراحی هستم...

3.لطفا در مورد نقوش هندسی ؛خطوط و تکرار اونها و مبحثی بنام هندسه نقوش بیشتر مطالعه کنید...

4.در طراحی آرمها همیشه دایره یک نقطه الحاقی و جمع کننده در طراحی هست پس اونها رو به چشم و مطالب دیگه ربط ندید...

5.همیشه بدونید خیلیها در صدد خراب کردن طراحی دیگران به هر نحوی هستن...

6.علامت گل لوتوس یک علامت قدیمی و باستانی هست...

7.سر گیجه گرفتم...آخه مگه یه هندسه ساده و یک گل لوتوس اینقدر سر وصدا داره؟

الان چی شده تهاجم فرهنگی بوجود آمده؟

کسی دچار مشکلات فرهنگی شده؟

این قضیه هیچ ربطی به هیچ کشور بیگانه نداره....

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

ای کاش رو مسائل دیگه معماری و به انحراف کشیده شدنش و خارج شدن از مسیر اصلی معماری ایرانی اینقدر زوم میشد...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام به دوستان عزیز...

این تاپیک از بعدازظهر رو نرو من هست...

اما نمیخواستم چیزی بگم..

الان دیدم بحث بدجور داره ادامه پیدا میکنه...

در وهله اول:

1.دلیل جواب دادن من این هست که طراح اون میدان رو میشناسم...

2.تا حدودی تو روند طراحی هستم...

3.لطفا در مورد نقوش هندسی ؛خطوط و تکرار اونها و مبحثی بنام هندسه نقوش بیشتر مطالعه کنید...

4.در طراحی آرمها همیشه دایره یک نقطه الحاقی و جمع کننده در طراحی هست پس اونها رو به چشم و مطالب دیگه ربط ندید...

5.همیشه بدونید خیلیها در صدد خراب کردن طراحی دیگران به هر نحوی هستن...

6.علامت گل لوتوس یک علامت قدیمی و باستانی هست...

7.سر گیجه گرفتم...آخه مگه یه هندسه ساده و یک گل لوتوس اینقدر سر وصدا داره؟

الان چی شده تهاجم فرهنگی بوجود آمده؟

کسی دچار مشکلات فرهنگی شده؟

این قضیه هیچ ربطی به هیچ کشور بیگانه نداره....

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

ای کاش رو مسائل دیگه معماری و به انحراف کشیده شدنش و خارج شدن از مسیر اصلی معماری ایرانی اینقدر زوم میشد...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

ناراحت نشو عزيز.اتفاقا" بحث خوبي شده.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ناراحت نشو عزيز.اتفاقا" بحث خوبي شده.

از نظر شما بله...

اما از نظر طراح و تیم طراحی خیر...

میدونید چند نفر روی این مسئله زوم کردند؟

اینجا رو نمیگم...کلا میگم...

دارن روش مانور میدن...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
از نظر شما بله...

اما از نظر طراح و تیم طراحی خیر...

میدونید چند نفر روی این مسئله زوم کردند؟

اینجا رو نمیگم...کلا میگم...

دارن روش مانور میدن...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

خب بحث اينجا باعث شده كه لااقل من قانع بشم.ماهيت بحث همينه.

جاهاي ديگه رو نميدونم:icon_gol:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اصولا" یکی که به یه موضوعی گیر می ده...همه چیزو همون جوری می بینه و می خواد به همه بقبولونه که دیدش درسته و برای اثبات این قضیه دست رو هر چیزی می ذاره!

این هم همونه...همه ی ساختمونها و آرم ها رو جمع کرده تا هی حرف خودش رو به کرسی بشونه.

طبیعتا" وقتی 10 نفر این مثالها و دلایل رو ببینن می گن: اوه این درست می گه بنا به فلان دلیل...

این موضوع سریعا" همه گیر می شه! و ملت دیگه به عقلشون رجوع نمی کنن.

 

پایان:ws3:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
میخوام بدونم الان ماسون ها چه سودی از این نماد میبرند.؟؟

مثلا طرفدار پیدا میکنند؟؟

چی بهشون میرسه.

مثلا الان ما بیاییم طرح های مسلمان ها مثل ماه یا همین جمهوری اسلامی بیاد ارم الله پرچمش را به طظور مرموز بیاد در مرکز شهر لندن درست کنه.

چی به ما میرسه الان؟؟

 

اعتقاد اوناس که نمادگرا هستن دیگه. ما چیکار کنیم.

از خودشون بپرس. :ws3:

 

 

اصلا" این لینک رو بخونید...متوجه خیلی مسائل می شید

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

خب این عدد طلایی چه ربطی داشت به قضیه :ws52:

 

معماری هایتک که گفتی چه ربطی به استفاده از هرم روی ساختمونای تجاری و مسکونی بلند مرتبه داره؟

یه ساختمون 40 طبقه مسکونی، اون بالاش هرمی باشه یا شکل دیگه فرقی میکنه مگه؟ :ws52:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام به دوستان عزیز...

این تاپیک از بعدازظهر رو نرو من هست...

اما نمیخواستم چیزی بگم..

الان دیدم بحث بدجور داره ادامه پیدا میکنه...

در وهله اول:

1.دلیل جواب دادن من این هست که طراح اون میدان رو میشناسم...

2.تا حدودی تو روند طراحی هستم...

3.لطفا در مورد نقوش هندسی ؛خطوط و تکرار اونها و مبحثی بنام هندسه نقوش بیشتر مطالعه کنید...

4.در طراحی آرمها همیشه دایره یک نقطه الحاقی و جمع کننده در طراحی هست پس اونها رو به چشم و مطالب دیگه ربط ندید...

5.همیشه بدونید خیلیها در صدد خراب کردن طراحی دیگران به هر نحوی هستن...

6.علامت گل لوتوس یک علامت قدیمی و باستانی هست...

7.سر گیجه گرفتم...آخه مگه یه هندسه ساده و یک گل لوتوس اینقدر سر وصدا داره؟

الان چی شده تهاجم فرهنگی بوجود آمده؟

کسی دچار مشکلات فرهنگی شده؟

این قضیه هیچ ربطی به هیچ کشور بیگانه نداره....

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

ای کاش رو مسائل دیگه معماری و به انحراف کشیده شدنش و خارج شدن از مسیر اصلی معماری ایرانی اینقدر زوم میشد...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

 

 

گل لوتوسه اینی که تو میدون انقلاب هست؟

پس این چیه؟

512_orig.jpg

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
گل لوتوسه اینی که تو میدون انقلاب هست؟

پس این چیه؟

512_orig.jpg

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

اون به صورت انتزاعی شدست....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تو اون لینک گوگل که گذاشتم عکس کلی از کاربردای گل لوتوس تو نقشای مختلف هست. ولی هیچ جا انتزاعیش اونطوری نشده :ws3:

به انتزاعی شده گل شبدر بیشتر شبیه هستش :ws3:

 

46335_wallpaper400.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ولی اینکه هرم نیست... :ws52:

 

 

0358New_York_City_Chrysler_Building.JPG

این یه نمونه از این سبک بود در جواب عکسی که از ساختمان قوامین گذاشتن

اینم اگه دقت کنید فرم بالا روندش هرمی شکلکه

این سبک رو تو نت سرچ کنید نمونه هاشو براتون میاره

اما نمونه هرم اسلامی میخواید بفرمایید:

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

642.jpg

 

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

MFC02051.jpg

 

 

مسجد جامع نطنز

 

images?q=tbn:ANd9GcR1yMZemEvNWG59-KFWwT7SwP5gUApNKS5oZk1zPUCg1EB8Qrd0&t=1

 

یا نمونه های قدیمیتر مثل چغازنبیل و .. که دوستان گفتن

 

یا یک نمونه ی دیگه در چین:

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

 

chichen-itza1.jpg

 

(دیگه ماسونها از قوم مایا که قدیمی تر نیستن!!)

 

 

خب ساختمون مجلس جدای این حرف و حدیثا با توجه به نقدی هم که گذاشتی مشخص هستش که یه طرح ضعیف واسه یه بنای به این مهمی هستش.

اما هیچ طراحی نمیگه طرح من بده. بالاخره یه سری دلایل رو واسه کار خودش میاره.

 

 

اگه هدفش هماهنگی با محیط اطراف بوده، پس چرا هیچ هماهنگی با محیط اطراف خودش نداره؟ :ws3:

اینم بخشی از نقد دکتر رئیسی در مورد صحبت های طراح که تو وبلاگشون گفتی هست:

 

ببینید من از فرم طرح دفاع نمیکنم!!

نقدی هم که دکتر رییسی بهش داشته نظر ایشونه و نمیشه گفت چون نقد شده پس طراح چرند گفته! طراح ایده اش این بوده ولی خب نتونسته اونجور که باید اونو پیاده کنه..

دلایلشو هم اوردم که ببینید هچ ربطی به ماسون و ... نداشته!! میخواسته مثلا سه قوه رو نمایش بده و از این حرفا! هرچند در انتها طرح خوبی از اب در نیومده ولی این دلیل نمیشه هزارجور انگ و تهمت بهش بزنیم و اونو شیطان پرست و یهودی و پیرو اونها بدونیم!!!

اگه این نقد رو اوردم دلیلش فقط همین بود نه دفاع از طرح

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام به دوستان عزیز...

این تاپیک از بعدازظهر رو نرو من هست...

اما نمیخواستم چیزی بگم..

الان دیدم بحث بدجور داره ادامه پیدا میکنه...

در وهله اول:

1.دلیل جواب دادن من این هست که طراح اون میدان رو میشناسم...

2.تا حدودی تو روند طراحی هستم...

3.لطفا در مورد نقوش هندسی ؛خطوط و تکرار اونها و مبحثی بنام هندسه نقوش بیشتر مطالعه کنید...

4.در طراحی آرمها همیشه دایره یک نقطه الحاقی و جمع کننده در طراحی هست پس اونها رو به چشم و مطالب دیگه ربط ندید...

5.همیشه بدونید خیلیها در صدد خراب کردن طراحی دیگران به هر نحوی هستن...

6.علامت گل لوتوس یک علامت قدیمی و باستانی هست...

7.سر گیجه گرفتم...آخه مگه یه هندسه ساده و یک گل لوتوس اینقدر سر وصدا داره؟

الان چی شده تهاجم فرهنگی بوجود آمده؟

کسی دچار مشکلات فرهنگی شده؟

این قضیه هیچ ربطی به هیچ کشور بیگانه نداره....

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

ای کاش رو مسائل دیگه معماری و به انحراف کشیده شدنش و خارج شدن از مسیر اصلی معماری ایرانی اینقدر زوم میشد...

%2876%29.gif %2876%29.gif %2876%29.gif

جدا شما تیم طراحشو میشناسی؟

اگه در جریانی میشه بگی واقعا هدفشون از طراح این مین خنثی نشده چی بوده؟! :icon_razz:

رو چه حسابی یه همچین طرحی زدن؟!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسی دوستان بنظرم بحث خوبی شد... :icon_redface:

 

به این نکته هم اشاره بکنم که این تاپیک رو فقط برای ایجاد یک بحث و گفتگوی سالم و احتمالا بالارفتن اطلاعات دوستان زدم و قصد تحمیل کردن هیچگونه عقایدی رو نداشتم.

 

تشکر... :icon_gol:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...