رفتن به مطلب

طرح هاي تبليغاتي تلويزيون ، يك اقدام غير منتظره


bandarabasi

ارسال های توصیه شده

قدیمی است اما خواندنی...

ببخشید به هر حال

 

 

آمنه موسوي خبرنگار گروه هنر ايلنا

 

طرح هاي ابتكاري و اقدامات غير منتظره هميشه با استقبال جمعي افكار عمومي جامعه مواجه مي‌‏شود ؛ اين امر نه تنها در ايران بلكه در تمامي كشورهاي جهان سبقه‌‏اي طولاني دارد ، در رابطه با تبليغات رسانه اي نيز با نگاهي به سيستم اطلاع رساني كشورهاي پيشرو در اين خصوص مشاهده مي كنيم كه ديگر ، هفته ، روز و ساعت به ميان نمي آيد ، بلكه اين دقيقه هاست كه سبب مي شود تا طراحان يك برنامه و يا سريال تلويزيوني ، گوي سبقت را در جذب مخاطبان بربايند.

اما غرض از اين مقدمه بازشكافي رويدادي است كه در هفته‌‏هاي اخير مشاهده مي‌‏شود ؛ اين كه شبكه پنج تلويزيون ( شبكه تهران ) براي افزايش شمار بينندگان خود ، از بيل بوردهاي تبليغاتي سطح شهر و sms هاي تلفني براي معرفي سريال‌‏هاي مناسبتي سود جسته است.

اين اقدام اگر چه با مخالفت برخي از اصحاب تلويزيوني كشور مواجه شد ، اما مساله اي در خور توجه است كه اكثريت صاحب نظران سينما و تلويزيون از آن استقبال كرده اند.

" مسعود آب پرور" يكي از تهيه كنندگان تلويزيوني گفت : تبليغات رسانه اي ، اقبال رسانه ملي به ساير رسانه ها را نشان مي دهد و نشانگر جامع نگري صدا و سيماست كه از تبليغات تك بعدي فراتر رفته است.

"مهران مهام " از ديگر تهيه كنندگان تلويزيوني ، تبليغ از طريق بيلبورد و پيام كوتاه را شيوه اي بسيار درست و عالي ارزيابي كرد و افزود : اگر بودجه كافي در اختيار داشتم ، براي آثار بعدي حتما از اين شيوه استفاده مي‌‏كردم.

"جواد افشار" از كارگردانان رسانه ملي نيز با عنوان اين كه رويكرد به اين حركت نو و ارزشمند ، نشان دهنده توجه مسوولين صدا و سيما به مجموعه هايشان است ، تصريح كرد : اين رويكرد اگر هزينه زيادي نداشته باشد مي تواند ، در جهت اطلاع رساني و بالا بردن آگاهي مخاطفان بسيار مفيد باشد.

" رضا جودي" نيز در همين رابطه معتقد است : فرقي نمي‌‏كند كه اين فعاليت مربوط به چه شبكه و يا چه برنامه اي باشد ؛ چرا كه به اعتقاد من كار خوبي است كه سازمان صدا و سيما بايد براي جلوگيري از كاهش مخاطبان خود بدان توجه كند . من نيز به عنوان تهيه كننده اگر مي توانستم ، اين روش را براي سريال هايم استفاده مي كردم.

"جمشيد مشايخي" بازيگر باسابقه سينما ، تئار و تلويزيون نيز با عنوان اين كه اين كار در تمام دنيا رواج دارد ، گفت : براي شبكه پر اعتباري چون شبكه تهران ، انجام اين كار ارزنده و مناسب است.

"خسرو شكيبايي" از ديگر بازيگران توانمند كشورمان در اين خصوص تصريح كرد : رسانه هاي مكمل هميشه لازم هستند ؛ البته فكر مي كنم كه به لحاظ جايگاه وسيع تلويزيون ، بسنده كردن به بيلبورد كافي نيست و حتي پيشنهاد مي‌‏كنم كه از تلويزيون هاي بزرگ در نقاط مختلف شهر با رعايت مقررات هم استفاده شود ؛ ضمن آن كه ارسال پيام كوتاه هم به شرط يادآوري و اطلاع رساني و تذكر زمان پخش برنامه ها مفيد است.

" جواد شمقدري " مشاور هنري رئيس جمهوري هم ديدگاه ديگري دارد ؛ وي با عنوان اين موضوع كه سازمان صدا و سيما به اندازه كافي ظرفيت براي جذب مخاطب دارد ، گفت : اين امر شايد از سوي برخي ، به ضعف رسانه ملي تعبير شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...